O autostradă europeană care ar urma să lege Aradul de Oradea este blocată de incompetenţa Guvernului român de a gestiona şantierele patriei. Deşi Guvernul de la Bucureşti este repetent la capitolul infrastructură rutieră, România s-a alăturat unui nou proiect rutier de talie internaţională, care îşi propune să lege Marea Baltică şi Marea Mediterană, printr-o autostradă.
Proiectul Via Carpathia, pentru că aşa se va numi autostrada, a luat fiinţă în anul 2006 ar urma să tranziteze România prin vestul ţării. Autostrada ar urma să să intre în România prin vama Borş şi să traveseze 462 de kilometri prin Oradea, Arad şi Timişoara până în Calafat. O a doua variantă de traseu, dublu ca lungime, presupune o rută prin Deva- Sibiu-Bucureşti-Constanţa însă cea luată în calcul este varianta care ar urma să lege Aradul de Oradea.
Autorităţile române şi-au anunţat sprijinul pentru acest proiect ambiţios însă deocamdată, România are doar 70 de kilometri de autostradă construită care se suprapune cu Via Carpathia pe traseul Arad-Timişoara-Lugoj.
Autorităţile maghiare au anunţat prin vocea secretarului de stat în Ministerul Dezvoltării din Ungaria, Toth Andor, că Budapesta a construit deja peste jumătate din cei 221 km din autostrada care ar urma să tranziteze teritoriul Ungariei însă Guvernul de la Bucureşti nu s-a obosit nici măcar să trimită un delegat la semnarea proticolului de colaborare.
Mai mult, Nicolae Tivadar, primarul comunei Suplacu de Barcău a declarat că porţiunea de 64 de kilometri Suplac-Borş, este finalizată în proporţie de 70% însă Guvernul României a sistat lucrările în ultimii ani. După semnarea protocolului de colaborare între autorităţile regionale, se aşteaptă o reacţie de la Guvernul României, reacţie care deocamdată întârzie să apară.
O autostradă europeană care ar urma să lege Aradul de Oradea este blocată de incompetenţa Guvernului român de a gestiona şantierele patriei. Deşi Guvernul de la Bucureşti este repetent la capitolul infrastructură rutieră, România s-a alăturat unui nou proiect rutier de talie internaţională, care îşi propune să lege Marea Baltică şi Marea Mediterană, printr-o autostradă.
Proiectul Via Carpathia, pentru că aşa se va numi autostrada, a luat fiinţă în anul 2006 ar urma să tranziteze România prin vestul ţării. Autostrada ar urma să să intre în România prin vama Borş şi să traveseze 462 de kilometri prin Oradea, Arad şi Timişoara până în Calafat. O a doua variantă de traseu, dublu ca lungime, presupune o rută prin Deva- Sibiu-Bucureşti-Constanţa însă cea luată în calcul este varianta care ar urma să lege Aradul de Oradea.
Autorităţile române şi-au anunţat sprijinul pentru acest proiect ambiţios însă deocamdată, România are doar 70 de kilometri de autostradă construită care se suprapune cu Via Carpathia pe traseul Arad-Timişoara-Lugoj.
Autorităţile maghiare au anunţat prin vocea secretarului de stat în Ministerul Dezvoltării din Ungaria, Toth Andor, că Budapesta a construit deja peste jumătate din cei 221 km din autostrada care ar urma să tranziteze teritoriul Ungariei însă Guvernul de la Bucureşti nu s-a obosit nici măcar să trimită un delegat la semnarea proticolului de colaborare.
Mai mult, Nicolae Tivadar, primarul comunei Suplacu de Barcău a declarat că porţiunea de 64 de kilometri Suplac-Borş, este finalizată în proporţie de 70% însă Guvernul României a sistat lucrările în ultimii ani. După semnarea protocolului de colaborare între autorităţile regionale, se aşteaptă o reacţie de la Guvernul României, reacţie care deocamdată întârzie să apară.