In conditiile in care tehnologia avanseaza atat de rapid, in societate se observa adesea trenduri influentate de lumea IT&C, care schimba modul in care facem multe lucruri, de la socializare si comunicare si pana la investitii si diverse activitati de zi cu zi, inclusiv in zona de divertisment. Un simplu de exemplu de trend pe termen lung, observat de multi ani: in randul generatiilor tinere si nu numai, a crescut imens numarul de relatii initiate online, inclusiv relatii care duc la casatorii.
Ce va aduce 2018 in materie de trenduri? Lumea digitala va "zgudui" si mai puternic lumea moderna, dar intr-un sens bun, ar spune cele mai multe persoane. De la 2018 se asteapta in primul rand continuarea trendului de crestere a comertului electronic. Vor aparea noi facilitati, noi magazine, diverse inovatii. Ceea ce este foarte important de subliniat este cresterea nisei FMCG in comertul pe internet. Mai exact, marii retaileri cu produse alimentare vor pune tot mai mult accent pe magazinele lor online si vor face livrari prin servicii speciale de curierat.
In prezent, cei mai activi comercianti in acest domeniu sunt Carrefour, Cora si Mega Image (inclusiv prin eMag), iar in 2018 este foarte probabil sa vedem si alte branduri mari care intra pe acest segment. Acum, aceasta nisa este la inceput, dar 2018 va fi cu siguranta un an de cresteri importante, un an in care retailerii vor promova mai mult varianta online de shopping. Cei de la Carrefour incurajeaza cumparaturile efectuate inclusiv printr-o aplicatie online, iar acest trend se va contura mai bine in acest an.
In imediata apropiere a comertului online observam un alt trend clar pentru 2018: cresterea volumului de plati online. Pe internet se vor face tot mai multe plati nu doar in e-commerce, ci in zona de facturi utilitati, impozite, taxe. Plata online a ajuns la 25% din volum in contextul Black Friday 2017 si cel mai probabil aceasta valoare va fi si mai mare in 2018, la acelasi eveniment, la retailerii de top.
Si tot in "asociere" cu aceasta lume digitala ne putem referi si la unul dintre motoarele de crestere ale trendurilor de mai sus: cresterea numarului de smartphone-uri in randul populatiei si, de asemenea, cresterea performantelor smartphone-urilor. Cu modelele de ultima generatie, a face online fel de fel de activitati devine natural, simplu si placut, 100% eficient. Romanii sunt interesati de tehnologie si fac eforturi pentru a cumpara - de multe ori in rate, cu carduri de credit - telefoanele mobile varf de gama de la marci precum Samsung sau Apple.
Inclusiv cu ajutorul smartphone-urilor, romanii consuma tot mai mult divertisment online. In 2018 se asteapta cresteri importante ale numarului de utilizatori din cazinouri online. Romanii au acces in prezent la jocuri de cazino pe platforme licentiate, direct de pe dispozitivele mobile. Se pot instala aplicatii sau se poate juca direct pe browser, pe website-uri optimizate pentru aceste dispozitive.
Iata si un trend legat in mod direct de lumea offline, dar care are inevitabil legatura cu tehnologia: implementarea solutiilor pentru cumparaturi "pe cont propriu" in marile lanturi de magazine. Deja exista astfel de solutii implementate in Romania, mai degraba in format test. Spre exemplu, Auchan a introdus case speciale unde un angajat din magazin doar scaneaza produsele. Mai departe, clientul isi face singur plata la un automat, dupa cum doreste - cash sau cu card. In curand se vor extinde cu siguranta si in Romania sistemele unde clientul face totul, inclusiv scanarea produselor.
De ce toate acestea? Oamenii cauta eficienta in orice, timp scazut, actiuni comode. Afacerile isi doresc de asemenea eficienta (pentru a acumula mai mult profit) si, in plus, merg dupa ceea ce "cere" consumatorul.
In conditiile in care tehnologia avanseaza atat de rapid, in societate se observa adesea trenduri influentate de lumea IT&C, care schimba modul in care facem multe lucruri, de la socializare si comunicare si pana la investitii si diverse activitati de zi cu zi, inclusiv in zona de divertisment. Un simplu de exemplu de trend pe termen lung, observat de multi ani: in randul generatiilor tinere si nu numai, a crescut imens numarul de relatii initiate online, inclusiv relatii care duc la casatorii.
Ce va aduce 2018 in materie de trenduri? Lumea digitala va "zgudui" si mai puternic lumea moderna, dar intr-un sens bun, ar spune cele mai multe persoane. De la 2018 se asteapta in primul rand continuarea trendului de crestere a comertului electronic. Vor aparea noi facilitati, noi magazine, diverse inovatii. Ceea ce este foarte important de subliniat este cresterea nisei FMCG in comertul pe internet. Mai exact, marii retaileri cu produse alimentare vor pune tot mai mult accent pe magazinele lor online si vor face livrari prin servicii speciale de curierat.
In prezent, cei mai activi comercianti in acest domeniu sunt Carrefour, Cora si Mega Image (inclusiv prin eMag), iar in 2018 este foarte probabil sa vedem si alte branduri mari care intra pe acest segment. Acum, aceasta nisa este la inceput, dar 2018 va fi cu siguranta un an de cresteri importante, un an in care retailerii vor promova mai mult varianta online de shopping. Cei de la Carrefour incurajeaza cumparaturile efectuate inclusiv printr-o aplicatie online, iar acest trend se va contura mai bine in acest an.
In imediata apropiere a comertului online observam un alt trend clar pentru 2018: cresterea volumului de plati online. Pe internet se vor face tot mai multe plati nu doar in e-commerce, ci in zona de facturi utilitati, impozite, taxe. Plata online a ajuns la 25% din volum in contextul Black Friday 2017 si cel mai probabil aceasta valoare va fi si mai mare in 2018, la acelasi eveniment, la retailerii de top.
Si tot in "asociere" cu aceasta lume digitala ne putem referi si la unul dintre motoarele de crestere ale trendurilor de mai sus: cresterea numarului de smartphone-uri in randul populatiei si, de asemenea, cresterea performantelor smartphone-urilor. Cu modelele de ultima generatie, a face online fel de fel de activitati devine natural, simplu si placut, 100% eficient. Romanii sunt interesati de tehnologie si fac eforturi pentru a cumpara - de multe ori in rate, cu carduri de credit - telefoanele mobile varf de gama de la marci precum Samsung sau Apple.
Inclusiv cu ajutorul smartphone-urilor, romanii consuma tot mai mult divertisment online. In 2018 se asteapta cresteri importante ale numarului de utilizatori din cazinouri online. Romanii au acces in prezent la jocuri de cazino pe platforme licentiate, direct de pe dispozitivele mobile. Se pot instala aplicatii sau se poate juca direct pe browser, pe website-uri optimizate pentru aceste dispozitive.
Iata si un trend legat in mod direct de lumea offline, dar care are inevitabil legatura cu tehnologia: implementarea solutiilor pentru cumparaturi "pe cont propriu" in marile lanturi de magazine. Deja exista astfel de solutii implementate in Romania, mai degraba in format test. Spre exemplu, Auchan a introdus case speciale unde un angajat din magazin doar scaneaza produsele. Mai departe, clientul isi face singur plata la un automat, dupa cum doreste - cash sau cu card. In curand se vor extinde cu siguranta si in Romania sistemele unde clientul face totul, inclusiv scanarea produselor.
De ce toate acestea? Oamenii cauta eficienta in orice, timp scazut, actiuni comode. Afacerile isi doresc de asemenea eficienta (pentru a acumula mai mult profit) si, in plus, merg dupa ceea ce "cere" consumatorul.