Taxele și impozitele locale aferente anului 2018 se vor putea achita începând cu 15 ianuarie. Ca şi în anii anteriori, contribuabilii vor avea la dispoziţie următoarele modalităţi de plată a dărilor locale:
- la casieriile de la sediul Direcției Venituri, pe strada Mucius Scaevola nr.11, la sediul Primăriei, pe Bulevardul Revoluţiei nr.75, din incinta Palatului Cenad, la sediul din Piaţa Fortuna. Plata cu numerar se poate face şi la toate oficiile poştale din municipiu.
Plata cu numerar sau card bancar
Plata prin POS rămâne una dintre cele mai sigure şi comode metode de plată a taxelor şi impozitelor locale. La efectuarea tranzacţiei nu se percepe comision suplimentar, securitatea datelor este 100% asigurată, iar contribuabilul este scutit de grija buzunarelor pline de numerar.
Programul casieriilor de la sediul Direcției Venituri pe str.Mucius Scaevola nr.11, la sediul Primăriei (Bd.Revolutiei nr.75, în incinta palalatului Cenad) sau la sediul din Piata Fortuna este de luni până joi între orele 8-18, iar vineri între orele 8-16. Serviciul de încasare impozite și taxe locale este disponibil și la toate oficiile poștale din municipiu.
De departe cea mai comodă modalitate de plată a taxelor şi impozitelor este din faţa calculatorului. Pentru plata online, se parcurg următorii pași:
- Se accesează pagina Primăriei municipiului Arad;
- În coloana din stânga, la secțiunea Direcția Venituri se apasă pe butonul ” Plătește online.”;
- În pagina nou deschisă, se introduce CNPl în cazul persoanelor fizice, respectiv CUI pentru persoane juridice. Dacă contribuabilul a solicitat și primit parolă pentru protecția datelor, apasă semnul ”+” și introduce parola;
- În noua pagină deschisă, se vizualizează obligațiile de plată, contribuabilul având posibilitatea achitării în totalitate sau parțial a acestora prin apăsarea butonului ” plata online”;
- Se completează datele de pe card solicitate;
- Se confirmă acceptarea efectuării plății cu cardul;
- Dacă plata este accesptată, se poate tipări dovada plății.
Sistemul de plată online este activ încă din 2009, Aradul fiind printre primele oraşe din ţară care punea la dispoziţia cetăţenilor aceste serviciu modern. Numărul utilizatorilor acestui sistem a crescut constant, de la 1000 în primul an la 12 036 în 2017, iar încasările online au fost de aproape 10 ori mai mari decât în 2009 (6,1 milioane lei în 2017 față de 600 mii lei în 2009).
La data de 30 noiembrie 2017, bugetul din impozite şi taxe locale prognozat pentru anul 2017 era deja realizat, gradul de colectare la persoane juridice fiind 92, 67%, iar la persoane fizice de 86,58%.
Taxele și impozitele locale aferente anului 2018 se vor putea achita începând cu 15 ianuarie. Ca şi în anii anteriori, contribuabilii vor avea la dispoziţie următoarele modalităţi de plată a dărilor locale:
- la casieriile de la sediul Direcției Venituri, pe strada Mucius Scaevola nr.11, la sediul Primăriei, pe Bulevardul Revoluţiei nr.75, din incinta Palatului Cenad, la sediul din Piaţa Fortuna. Plata cu numerar se poate face şi la toate oficiile poştale din municipiu.
Plata cu numerar sau card bancar
Plata prin POS rămâne una dintre cele mai sigure şi comode metode de plată a taxelor şi impozitelor locale. La efectuarea tranzacţiei nu se percepe comision suplimentar, securitatea datelor este 100% asigurată, iar contribuabilul este scutit de grija buzunarelor pline de numerar.
Programul casieriilor de la sediul Direcției Venituri pe str.Mucius Scaevola nr.11, la sediul Primăriei (Bd.Revolutiei nr.75, în incinta palalatului Cenad) sau la sediul din Piata Fortuna este de luni până joi între orele 8-18, iar vineri între orele 8-16. Serviciul de încasare impozite și taxe locale este disponibil și la toate oficiile poștale din municipiu.
De departe cea mai comodă modalitate de plată a taxelor şi impozitelor este din faţa calculatorului. Pentru plata online, se parcurg următorii pași:
- Se accesează pagina Primăriei municipiului Arad;
- În coloana din stânga, la secțiunea Direcția Venituri se apasă pe butonul ” Plătește online.”;
- În pagina nou deschisă, se introduce CNPl în cazul persoanelor fizice, respectiv CUI pentru persoane juridice. Dacă contribuabilul a solicitat și primit parolă pentru protecția datelor, apasă semnul ”+” și introduce parola;
- În noua pagină deschisă, se vizualizează obligațiile de plată, contribuabilul având posibilitatea achitării în totalitate sau parțial a acestora prin apăsarea butonului ” plata online”;
- Se completează datele de pe card solicitate;
- Se confirmă acceptarea efectuării plății cu cardul;
- Dacă plata este accesptată, se poate tipări dovada plății.
Sistemul de plată online este activ încă din 2009, Aradul fiind printre primele oraşe din ţară care punea la dispoziţia cetăţenilor aceste serviciu modern. Numărul utilizatorilor acestui sistem a crescut constant, de la 1000 în primul an la 12 036 în 2017, iar încasările online au fost de aproape 10 ori mai mari decât în 2009 (6,1 milioane lei în 2017 față de 600 mii lei în 2009).
La data de 30 noiembrie 2017, bugetul din impozite şi taxe locale prognozat pentru anul 2017 era deja realizat, gradul de colectare la persoane juridice fiind 92, 67%, iar la persoane fizice de 86,58%.