Vineri 15 decembrie 2017, în sala Regina Maria din Palatul Administrativ a avut loc o dezbatere publică prin care a fost adus la cunoştinţă cetăţenilor din Municipiul Arad, Proiectul de Hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2018. La dezbaterea publică au participat iniţiatorii proiectului de hotărâre, personalul de specialitate implicat în această activitate de iniţiere a proiectului de hotărâre şi aproximativ 60 de cetăţeni.
În deschiderea dezbaterii publice, directorul Direcţiei Venituri, Pavel Neamţiu a făcut o scurtă prezentare a proiectului de hotărâre,
“Modificările importante sunt la impozitul pe clădiri la persoane fizice care se stabileşte la 0,15%, şi se introduce cota de majorare la clădirile neîngrijite de la 100% până la 500% şi se majorează cu aproximativ 5% impozitul pe terenuri, la persoane fizice şi persoane juridice, cu menţiunea că nemaiimpozitându-se cei 400 de m2 de teren agricol la curţi/construcţii, e posibil ca impozitul să fie mai mic decât cel din acest an”.
Aşa cum prevede procedura dezbaterii publice au urmat luările de cuvânt. Cei care şi-au exprimat dorinţa de a interveni, au solicitat fie modificarea proiectului în sensul neaplicării acestei majorări, fie au dorit să ştie unde vor fi folosite sumele de bani colectate din impozitele si taxele majorate.
“E regreatabil că nu vrem să vedem investiţiile care s-au făcut până acum: modernizarea Stadionului UTA se face pe banii noştri, Palatal Culural, Teatrul Clasic unde vom investi 10 milioane de euro, deşeurile trebuie introduse în subteran. Să nu uităm de reabilitările de străzi şi poduri, de proiectul de regenerare urbană, Unitatea militară Gai, investiţiile masive în Educaţie. Toate aceste lucruri au nevoie de o anumită sursă”, a afirmat primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă cu ocazia intervenţiei din ultima parte a dezbaterii.
În condiţiile în care bugetul local va fi afectat în 2018 pe de o parte de modificările Codului Fiscal, iar pe de altă parte de lipsa alocărilor financiare de la Guvernul României, municipalitatea a trebuit să găsească o soluţie pentru a nu împiedica dezvoltarea oraşului.
“Nu cred că ne permitem în situaţia de criză a României să ridicăm impozitele la persoanele juridice pentru că ei generează locuri de muncă. Trebuie să avem grijă de mediul de afaceri. Atunci ne-am dus la cei care au avut aceleaşi impozite de trei ani de zile. Eu îmi asum inclusiv această creştere.”, a încheiat primarul Gheorghe Falcă.
Proiectul de hotărâre privind taxele şi impozitele locale în 2018 va fi supus votului consilierilor locali municipali.
Vineri 15 decembrie 2017, în sala Regina Maria din Palatul Administrativ a avut loc o dezbatere publică prin care a fost adus la cunoştinţă cetăţenilor din Municipiul Arad, Proiectul de Hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2018. La dezbaterea publică au participat iniţiatorii proiectului de hotărâre, personalul de specialitate implicat în această activitate de iniţiere a proiectului de hotărâre şi aproximativ 60 de cetăţeni.
În deschiderea dezbaterii publice, directorul Direcţiei Venituri, Pavel Neamţiu a făcut o scurtă prezentare a proiectului de hotărâre,
“Modificările importante sunt la impozitul pe clădiri la persoane fizice care se stabileşte la 0,15%, şi se introduce cota de majorare la clădirile neîngrijite de la 100% până la 500% şi se majorează cu aproximativ 5% impozitul pe terenuri, la persoane fizice şi persoane juridice, cu menţiunea că nemaiimpozitându-se cei 400 de m2 de teren agricol la curţi/construcţii, e posibil ca impozitul să fie mai mic decât cel din acest an”.
Aşa cum prevede procedura dezbaterii publice au urmat luările de cuvânt. Cei care şi-au exprimat dorinţa de a interveni, au solicitat fie modificarea proiectului în sensul neaplicării acestei majorări, fie au dorit să ştie unde vor fi folosite sumele de bani colectate din impozitele si taxele majorate.
“E regreatabil că nu vrem să vedem investiţiile care s-au făcut până acum: modernizarea Stadionului UTA se face pe banii noştri, Palatal Culural, Teatrul Clasic unde vom investi 10 milioane de euro, deşeurile trebuie introduse în subteran. Să nu uităm de reabilitările de străzi şi poduri, de proiectul de regenerare urbană, Unitatea militară Gai, investiţiile masive în Educaţie. Toate aceste lucruri au nevoie de o anumită sursă”, a afirmat primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă cu ocazia intervenţiei din ultima parte a dezbaterii.
În condiţiile în care bugetul local va fi afectat în 2018 pe de o parte de modificările Codului Fiscal, iar pe de altă parte de lipsa alocărilor financiare de la Guvernul României, municipalitatea a trebuit să găsească o soluţie pentru a nu împiedica dezvoltarea oraşului.
“Nu cred că ne permitem în situaţia de criză a României să ridicăm impozitele la persoanele juridice pentru că ei generează locuri de muncă. Trebuie să avem grijă de mediul de afaceri. Atunci ne-am dus la cei care au avut aceleaşi impozite de trei ani de zile. Eu îmi asum inclusiv această creştere.”, a încheiat primarul Gheorghe Falcă.
Proiectul de hotărâre privind taxele şi impozitele locale în 2018 va fi supus votului consilierilor locali municipali.