Impozitul auto ar putea să crească pentru autoturismele cu motorizare sub 1,6 litri şi să scadă pentru cele peste 1,8 litri dacă un proiect de act normativ va fi votat de Parlament. Motivul acestei modificări legislative, potrivit aleşilor poporului , este ca românii să nu mai înmatriculeze maţini în alte ţări, precum Bulgaria.
De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrica de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce cu 4.800 lei, însă pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 de cm3 va creşte cu 20 lei.
Legea nu este însă pe placul tuturor aleşilor. Unii deputaţi sunt de părere că reducerea impozitelor pentru motoarele mari nu face altceva decât să încurajeze aducerea în ţară a unui număr mai mare de maşini cu astfel de motorizări care nu ar face altceva decât să crească emisiile de carbon la nivel naţional.
După experienţa eliminării taxei auto, anunţată la începutul anului, şoferii suflă âi în iaurt şi nu sunt prea convinşi de această hotărâre a aleşilor. Aceştia spun că legea nu este decât o încercare a Guvernului de a-i păcăli pe români să îşi înscrie maşinile în România, după care impozitele vor creşte din nou.
La începutul anului, imediat după eliminarea taxei auto, o bună parte a românilor şi-au adus maşini vechi din străinătate pe care le-au înscris la noi în ţară însă s-au văzut prinşi într-o capcană legislativă după doar şase luni, atunci când Guvernul a anunţat că autoturismele vor fi impozitate progresiv în funcţie de vechime.
Impozitul auto ar putea să crească pentru autoturismele cu motorizare sub 1,6 litri şi să scadă pentru cele peste 1,8 litri dacă un proiect de act normativ va fi votat de Parlament. Motivul acestei modificări legislative, potrivit aleşilor poporului , este ca românii să nu mai înmatriculeze maţini în alte ţări, precum Bulgaria.
De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrica de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce cu 4.800 lei, însă pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 de cm3 va creşte cu 20 lei.
Legea nu este însă pe placul tuturor aleşilor. Unii deputaţi sunt de părere că reducerea impozitelor pentru motoarele mari nu face altceva decât să încurajeze aducerea în ţară a unui număr mai mare de maşini cu astfel de motorizări care nu ar face altceva decât să crească emisiile de carbon la nivel naţional.
După experienţa eliminării taxei auto, anunţată la începutul anului, şoferii suflă âi în iaurt şi nu sunt prea convinşi de această hotărâre a aleşilor. Aceştia spun că legea nu este decât o încercare a Guvernului de a-i păcăli pe români să îşi înscrie maşinile în România, după care impozitele vor creşte din nou.
La începutul anului, imediat după eliminarea taxei auto, o bună parte a românilor şi-au adus maşini vechi din străinătate pe care le-au înscris la noi în ţară însă s-au văzut prinşi într-o capcană legislativă după doar şase luni, atunci când Guvernul a anunţat că autoturismele vor fi impozitate progresiv în funcţie de vechime.