Începe cea mai festivă lună a calendarului, iar Filarmonica programează în debutul ei o seară în care predomină muzica lui Ceaikovski. Arta orchestrală a celui mai popular compozitor rus, considerată drept unul dintre cele mai atractive subiecte ale repertoriului simfonic universal, este din nou evocată în programul concertului din 7 Decembrie 2017, în paginile Uverturii 1812 și ale Simfoniei a IV-a, în fa minor op.36, îmbrăcând în generozitatea și spectaculozitatea ei numărul solistic al serii, o pagină de primă audiție, din muzica generațiilor recente.
În dubla sa postură, de dirijor și compozitor, Iulia Cibișescu Duran propune o partitură proprie, exersată deja pe scenele altor Filarmonici, invitând la un segment de audiție ancorat în limbajul contemporan. Concertul pentru vioară și orchestră de cameră nr.2, lucrarea centrală a programului de la ora 19.00, din Sala Cercului Militar, completează capitolul de noutăți repertoriale, constant îmbogățit prin abordările de programe ale ultimelor luni, vocea solistă a partiturii fiind preluată de violonisul Eugen Cibișescu Duran.
Revenim însă la subiectele simfonice ale serii, menționându-le atributele esențiale: 1812 este una dintre cele mai fastuoase uverturi din istoria literaturii muzicale, încărcată de citate și simboluri sonore, și care pretinde să se desfășoare într-un registru superior al dinamicii muzicale, pe când Simfonia a IV-a, în fa minor, conține toate datele unei creații autobiografice, fiind o dramatică reflectare sonoră a fatumului ceaikovskian.
Începe cea mai festivă lună a calendarului, iar Filarmonica programează în debutul ei o seară în care predomină muzica lui Ceaikovski. Arta orchestrală a celui mai popular compozitor rus, considerată drept unul dintre cele mai atractive subiecte ale repertoriului simfonic universal, este din nou evocată în programul concertului din 7 Decembrie 2017, în paginile Uverturii 1812 și ale Simfoniei a IV-a, în fa minor op.36, îmbrăcând în generozitatea și spectaculozitatea ei numărul solistic al serii, o pagină de primă audiție, din muzica generațiilor recente.
În dubla sa postură, de dirijor și compozitor, Iulia Cibișescu Duran propune o partitură proprie, exersată deja pe scenele altor Filarmonici, invitând la un segment de audiție ancorat în limbajul contemporan. Concertul pentru vioară și orchestră de cameră nr.2, lucrarea centrală a programului de la ora 19.00, din Sala Cercului Militar, completează capitolul de noutăți repertoriale, constant îmbogățit prin abordările de programe ale ultimelor luni, vocea solistă a partiturii fiind preluată de violonisul Eugen Cibișescu Duran.
Revenim însă la subiectele simfonice ale serii, menționându-le atributele esențiale: 1812 este una dintre cele mai fastuoase uverturi din istoria literaturii muzicale, încărcată de citate și simboluri sonore, și care pretinde să se desfășoare într-un registru superior al dinamicii muzicale, pe când Simfonia a IV-a, în fa minor, conține toate datele unei creații autobiografice, fiind o dramatică reflectare sonoră a fatumului ceaikovskian.