Infrastructura din România a fost clasată pe locul 120 în lume dintr+un total de 137 de poziţii, din punct de vedere al calităţii potrivit raportului anual privind competitivitatea economică publicat, miercuri, de Forumul Economic Mondial.
Drumurile noastre sunt de o calitate mai slabă decât cele din ţări precum Burundi, Zimbabwe, Liberia, Tanzania sau El Salvador, potrivit studiului Indexul Competitivității Globale, al Forumului Economic Mondial, în care am pierdut 15 poziții în doar doi ani.
Deşi România a crescut două poziţii faţă de anul anterior, potrivit raportului, locuitorii din state precum Gambia, Tadjikistan, El Salvador, Ghana, Zambia, Mali, Tanzania, Uganda, Etiopia, Cambodgia, Sierra Leone, Mongolia, Bangladesh, Bosnia-Herţegovina, Liberia, Burundi, Nepal, Zimbabwe sau Venezuela, se bucură de o infrastructură rutieră net superioară României.
Calitatea infrastructurii este strâns legată de competitivitatea economică a ţării şi este un factor determinant în atragerea de noi investitori străini. Acelaşi raport scoate la iveală faptul că România a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2017, cea mai proastă rată de absorbţie a fondurilor europene pentru infrastructura rutieră.
De vină pentru starea deplorabilă în care se afundă infrastructura rutieră din România este în primul rând factorul politic, se arată în raport. Alţi factori precum birocrația guvernamentală, accesul la finanțare, forța de muncă necalificată, corupția, etica coborâtă a forței de muncă, precum şi instabilitatea politică sunt alte criterii care în opinia World Economic Forum, trag în jos infrastructura rutieră şi implicit economia unei ţări.
Infrastructura din România a fost clasată pe locul 120 în lume dintr+un total de 137 de poziţii, din punct de vedere al calităţii potrivit raportului anual privind competitivitatea economică publicat, miercuri, de Forumul Economic Mondial.
Drumurile noastre sunt de o calitate mai slabă decât cele din ţări precum Burundi, Zimbabwe, Liberia, Tanzania sau El Salvador, potrivit studiului Indexul Competitivității Globale, al Forumului Economic Mondial, în care am pierdut 15 poziții în doar doi ani.
Deşi România a crescut două poziţii faţă de anul anterior, potrivit raportului, locuitorii din state precum Gambia, Tadjikistan, El Salvador, Ghana, Zambia, Mali, Tanzania, Uganda, Etiopia, Cambodgia, Sierra Leone, Mongolia, Bangladesh, Bosnia-Herţegovina, Liberia, Burundi, Nepal, Zimbabwe sau Venezuela, se bucură de o infrastructură rutieră net superioară României.
Calitatea infrastructurii este strâns legată de competitivitatea economică a ţării şi este un factor determinant în atragerea de noi investitori străini. Acelaşi raport scoate la iveală faptul că România a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2017, cea mai proastă rată de absorbţie a fondurilor europene pentru infrastructura rutieră.
De vină pentru starea deplorabilă în care se afundă infrastructura rutieră din România este în primul rând factorul politic, se arată în raport. Alţi factori precum birocrația guvernamentală, accesul la finanțare, forța de muncă necalificată, corupția, etica coborâtă a forței de muncă, precum şi instabilitatea politică sunt alte criterii care în opinia World Economic Forum, trag în jos infrastructura rutieră şi implicit economia unei ţări.