Prețul carburanților va crește cu 10%, în două faze, după ce Guvernul a anunțat reintroducerea etapizată a supraaccizei de 7 eurocenţi. Primele scumpiri vor fi resimţite în buzunarul românilor peste aproximativ două săptămâni, începând cu 15 septembrie cînd este programată prima fază de mărire a accizelor, urmând ca după alte două săptămâni, pe data de 1 octombrie, preţurile să crească din nou.
Citeşte şi Toamna vine cu noi scumpiri! Preţul carburanţilor creşte cu 45 de bani pe litru
Prețul unui litru de benzină sau motorină va depăși astfel pragul psihologic de 5 lei, majorarea însemnând un adaos de aproximativ 40-50 de bani pe litru de carburant.
”Accizele, domnule prim-ministru am făcut o analiză. Ele vor creşte după cum ştiţi. Termenele pe care le-am stabilit sunt 15 septembrie, dată la care va fi o creştere cu 0,16 bani (lei – n.r.) pe litru pentru toate cele trei categorii de combustibil: benzină cu plumb, făra plumb şi motorină, şi data de 1 octombrie va fi o dată cu care va creşte cu încă 0,16 bani (lei- n.r.) pe litru, pentru aceleaşi trei categorii. Această măsură se produce în etape, pentru a nu crea un şoc la nivelul consumului, şoc care poate genera şi scăderi de…”, a afirmat ministru Finanțelor.
Întrebat de către premierul Mihai Tudose dacă acesta este scenariul în cazul în care petroliștii ar crește prețurile carburanților, Mișa a replicat: ”…Care poate genera creşteri de preţ, automat scăderi de consum şi poate afecta bugetul de stat prin încasări mai mici în final la bugetul de stat şi nu se mai atinge un obiectiv”.
Adevăratul motiv pentru care Guvernul crește accizele este acela de a face rost de bani pentru susţinerea cheltuielilor survenite în urma creşterilor nesustenabile de pensii şi salarii.
Transportatorii avertizează că dacă acciza pe carburant va fi reintrodusă, mai multe companii de profil vor fi nevoite să renunţe la angajaţi sau chiar vor intra în faliment. Patronatele ameninţă că vor recurge la ample manifestări de proteste care vor merge de la blocarea principalelor drumuri ale ţării şi până la aducerea camioanelor în faţa sediului Guvernului.
Singura variantă ca preţurile să rămână neschimbate este aceea ca petrolierii să suporte din propriul buzunar creşterea accizelor.
În 2014, după introducerea supraaccizei de 7 eurocenți pe litru, prețurile au crescut atingând pragul psihologic de 7 lei pe litru, iar consumul de carburanți a scăzut imediat.
Prețul carburanților va crește cu 10%, în două faze, după ce Guvernul a anunțat reintroducerea etapizată a supraaccizei de 7 eurocenţi. Primele scumpiri vor fi resimţite în buzunarul românilor peste aproximativ două săptămâni, începând cu 15 septembrie cînd este programată prima fază de mărire a accizelor, urmând ca după alte două săptămâni, pe data de 1 octombrie, preţurile să crească din nou.
Citeşte şi Toamna vine cu noi scumpiri! Preţul carburanţilor creşte cu 45 de bani pe litru
Prețul unui litru de benzină sau motorină va depăși astfel pragul psihologic de 5 lei, majorarea însemnând un adaos de aproximativ 40-50 de bani pe litru de carburant.
”Accizele, domnule prim-ministru am făcut o analiză. Ele vor creşte după cum ştiţi. Termenele pe care le-am stabilit sunt 15 septembrie, dată la care va fi o creştere cu 0,16 bani (lei – n.r.) pe litru pentru toate cele trei categorii de combustibil: benzină cu plumb, făra plumb şi motorină, şi data de 1 octombrie va fi o dată cu care va creşte cu încă 0,16 bani (lei- n.r.) pe litru, pentru aceleaşi trei categorii. Această măsură se produce în etape, pentru a nu crea un şoc la nivelul consumului, şoc care poate genera şi scăderi de…”, a afirmat ministru Finanțelor.
Întrebat de către premierul Mihai Tudose dacă acesta este scenariul în cazul în care petroliștii ar crește prețurile carburanților, Mișa a replicat: ”…Care poate genera creşteri de preţ, automat scăderi de consum şi poate afecta bugetul de stat prin încasări mai mici în final la bugetul de stat şi nu se mai atinge un obiectiv”.
Adevăratul motiv pentru care Guvernul crește accizele este acela de a face rost de bani pentru susţinerea cheltuielilor survenite în urma creşterilor nesustenabile de pensii şi salarii.
Transportatorii avertizează că dacă acciza pe carburant va fi reintrodusă, mai multe companii de profil vor fi nevoite să renunţe la angajaţi sau chiar vor intra în faliment. Patronatele ameninţă că vor recurge la ample manifestări de proteste care vor merge de la blocarea principalelor drumuri ale ţării şi până la aducerea camioanelor în faţa sediului Guvernului.
Singura variantă ca preţurile să rămână neschimbate este aceea ca petrolierii să suporte din propriul buzunar creşterea accizelor.
În 2014, după introducerea supraaccizei de 7 eurocenți pe litru, prețurile au crescut atingând pragul psihologic de 7 lei pe litru, iar consumul de carburanți a scăzut imediat.