Potrivit economica.net, accizele la carburanţi vor reveni la nivelul la care erau în anul 2016, când a fost introdusă supraacciza de 7 eurocenţi pe litru.
Accizele vor creşte cu 22% pentru benzină şi cu 14% pentru motorină, potrivit noilor niveluri din proiectul de act normativ, astfel că din preţul total al unui litru de carburant, vor merge direct către stat 2,03 lei/ l de benzină şi aproape 1,9 lei/ l de motorină.
Majorarea preţurilor la carburanţi ar urma să intre în vigoare de la data de 1 septembrie 2017 şi se va traduce printr-o scumpire medie la pompă, de 45 bani /litru.
Creşterea de preţuri se regăseşte în modificările pe care guvernul PSD-ALDE le operează aceste zile în codul fiscal.
Guvernul şi-a motivat decizia spunând că, după scăderea accizelor, de la începutul anului, preţurile finale nu au scăzut la fel de mult precum era preconizat.
Mai mult de jumătate din prețul unui litru de benzină reprezintă taxe, care sunt vărsate de marii jucători de pe piața românească în conturile statului. Practic fără aceste taxe: TVA, accize, supra-acciza un litru de benzină ar costa DOAR 2,16 lei.
Potrivit economica.net, accizele la carburanţi vor reveni la nivelul la care erau în anul 2016, când a fost introdusă supraacciza de 7 eurocenţi pe litru.
Accizele vor creşte cu 22% pentru benzină şi cu 14% pentru motorină, potrivit noilor niveluri din proiectul de act normativ, astfel că din preţul total al unui litru de carburant, vor merge direct către stat 2,03 lei/ l de benzină şi aproape 1,9 lei/ l de motorină.
Majorarea preţurilor la carburanţi ar urma să intre în vigoare de la data de 1 septembrie 2017 şi se va traduce printr-o scumpire medie la pompă, de 45 bani /litru.
Creşterea de preţuri se regăseşte în modificările pe care guvernul PSD-ALDE le operează aceste zile în codul fiscal.
Guvernul şi-a motivat decizia spunând că, după scăderea accizelor, de la începutul anului, preţurile finale nu au scăzut la fel de mult precum era preconizat.
Mai mult de jumătate din prețul unui litru de benzină reprezintă taxe, care sunt vărsate de marii jucători de pe piața românească în conturile statului. Practic fără aceste taxe: TVA, accize, supra-acciza un litru de benzină ar costa DOAR 2,16 lei.