Sergiu Bîlcea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad, a făcut un bilanţ al situaţiei drumurilor judeţene. „Am dorit să fac o prezentare a realizărilor din 2016, cât şi un calendar al lucrărilor pe 2017. La preluarea mandatului, în iunie, primul pas a fost identificarea tuturor problemelor de pe drumurile judeţene, clasificarea acestor probleme în funcţie de importanţa lor şi găsirea unor soluţii, adică resurse financiare, pentru rezolvarea lor. Avem 1200 de kilometri de drumuri judeţene, iar circa 70% ar trebui reabilitate”, afirmat Sergiu Bîlcea.
În 2016, cele două realizări principale ale Consiliului Judeţean, în acest domeniu, au fost reabilitarea drumurilor Arad-Felnac, respectiv Zimandu Nou-Sântana. Arad-Felnac este gata în proporţie de 98%, mai fiind necesare mici retuşuri. Drumul Zimandu Nou-Sântana are o importanţă dublă, atât pentru zonele industriale ale celor două localităţi, cât şi ca o componentă esenţială a drumului adiacent Arad-Zimandu Nou-Sântana-Pâncota cu deschidere spre nordul judeţului. „Acest drum este necesar şi va fi mult mai circulat, după ce tronsonul Arad-Şiria-Buteni va intra în reabilitare. Este o variantă secundară pentru legătura municipiului cu nordul judeţului”, a precizat Sergiu Bîlcea.
Pentru anul următor, Consiliul Judeţean vizează mai multe tronsoane de drum, pentru reabilitări şi reparaţii. Categoric, cel mai important este Arad-Şiria-Pâncota-Buteni, proiect finanţat din bani europeni, depus prin Planul Operaţional Regional (POR). În prezent, proiectul este la faza de analiză tehnico-economică. „Anul viitor vom semna contractul de finanţare, urmând apoi realizarea Proiectului Tehnic şi a licitaţiei pentru lucrare. Avem de parcurs aceşti paşi, obligatorii pentru a accesa fondurile europene. Sper să şi demarăm lucrările în 2017, dar trebuie să fim realişti. Dacă vom întâmpina greutăţi, cum ar fi contestarea licitaţiei, s-ar putea ca lucrările efective să demareze abia în 2018”, a mai declarat Sergiu Bîlcea. Tot prin POR se mai doreşte finanţarea tronsonului Sâmpetru German-lim. judeţ TM (spre comuna Gelu), în colaborare cu Consiliul Judeţean Timiş.
Din resurse proprii, în 2017, Consiliul Judeţean va reabilita Sântana-Caporal Alexa-Pâncota (aflat în stadiul de licitaţie), Curtici-DN 79 (tot în licitaţie), Dorobanţi-Macea (licitare Proiect Tehnic), cât şi reabilitarea unor străzi cu statut de drum judeţean în localităţile Firiteaz (spre lim. jud. TM), Zimandcuz (spre Utviniş) şi Tauţ. De asemenea, tot din resurse proprii, vor fi reparate drumurile Juliţa-Mădrigeşti şi Felnac-lim. jud. TM.
Dincolo de investiţiile în reabilitări şi remedieri de drumuri, o componentă importantă este întreţinerea acestora. „Ne dorim ca din ianuarie să demarăm procedurile pentru întreţinere, atât de toaletare a vegetaţiei, cât şi repararea podurilor şi podeţelor, acolo unde am fost puţin «descoperiţi» în 2016, parte şi din cauza legislaţiei. Alocăm şi aici sume importante, dar ne dorim foarte mult o calitate ridicată a lucrărilor la reparaţii şi remedieri, pentru că o lucrare de calitate înseamnă costuri mai mici la întreţinere”, a mai precizat Sergiu Bîlcea.
Vicepreşedintele CJ a subliniat că drumurile reprezintă un punct vulnerabil al judeţului, deci o prioritate maximă. „Alegerile s-au încheiat, administrarea judeţului trebuie să continue. Indiferent de culoarea politică a noului guvern, judeţul Arad are o nevoie reală de reabilitare a drumurilor, are nevoie de sprijin şi fonduri”, a încheiat Sergiu Bîlcea.
Sergiu Bîlcea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad, a făcut un bilanţ al situaţiei drumurilor judeţene. „Am dorit să fac o prezentare a realizărilor din 2016, cât şi un calendar al lucrărilor pe 2017. La preluarea mandatului, în iunie, primul pas a fost identificarea tuturor problemelor de pe drumurile judeţene, clasificarea acestor probleme în funcţie de importanţa lor şi găsirea unor soluţii, adică resurse financiare, pentru rezolvarea lor. Avem 1200 de kilometri de drumuri judeţene, iar circa 70% ar trebui reabilitate”, afirmat Sergiu Bîlcea.
În 2016, cele două realizări principale ale Consiliului Judeţean, în acest domeniu, au fost reabilitarea drumurilor Arad-Felnac, respectiv Zimandu Nou-Sântana. Arad-Felnac este gata în proporţie de 98%, mai fiind necesare mici retuşuri. Drumul Zimandu Nou-Sântana are o importanţă dublă, atât pentru zonele industriale ale celor două localităţi, cât şi ca o componentă esenţială a drumului adiacent Arad-Zimandu Nou-Sântana-Pâncota cu deschidere spre nordul judeţului. „Acest drum este necesar şi va fi mult mai circulat, după ce tronsonul Arad-Şiria-Buteni va intra în reabilitare. Este o variantă secundară pentru legătura municipiului cu nordul judeţului”, a precizat Sergiu Bîlcea.
Pentru anul următor, Consiliul Judeţean vizează mai multe tronsoane de drum, pentru reabilitări şi reparaţii. Categoric, cel mai important este Arad-Şiria-Pâncota-Buteni, proiect finanţat din bani europeni, depus prin Planul Operaţional Regional (POR). În prezent, proiectul este la faza de analiză tehnico-economică. „Anul viitor vom semna contractul de finanţare, urmând apoi realizarea Proiectului Tehnic şi a licitaţiei pentru lucrare. Avem de parcurs aceşti paşi, obligatorii pentru a accesa fondurile europene. Sper să şi demarăm lucrările în 2017, dar trebuie să fim realişti. Dacă vom întâmpina greutăţi, cum ar fi contestarea licitaţiei, s-ar putea ca lucrările efective să demareze abia în 2018”, a mai declarat Sergiu Bîlcea. Tot prin POR se mai doreşte finanţarea tronsonului Sâmpetru German-lim. judeţ TM (spre comuna Gelu), în colaborare cu Consiliul Judeţean Timiş.
Din resurse proprii, în 2017, Consiliul Judeţean va reabilita Sântana-Caporal Alexa-Pâncota (aflat în stadiul de licitaţie), Curtici-DN 79 (tot în licitaţie), Dorobanţi-Macea (licitare Proiect Tehnic), cât şi reabilitarea unor străzi cu statut de drum judeţean în localităţile Firiteaz (spre lim. jud. TM), Zimandcuz (spre Utviniş) şi Tauţ. De asemenea, tot din resurse proprii, vor fi reparate drumurile Juliţa-Mădrigeşti şi Felnac-lim. jud. TM.
Dincolo de investiţiile în reabilitări şi remedieri de drumuri, o componentă importantă este întreţinerea acestora. „Ne dorim ca din ianuarie să demarăm procedurile pentru întreţinere, atât de toaletare a vegetaţiei, cât şi repararea podurilor şi podeţelor, acolo unde am fost puţin «descoperiţi» în 2016, parte şi din cauza legislaţiei. Alocăm şi aici sume importante, dar ne dorim foarte mult o calitate ridicată a lucrărilor la reparaţii şi remedieri, pentru că o lucrare de calitate înseamnă costuri mai mici la întreţinere”, a mai precizat Sergiu Bîlcea.
Vicepreşedintele CJ a subliniat că drumurile reprezintă un punct vulnerabil al judeţului, deci o prioritate maximă. „Alegerile s-au încheiat, administrarea judeţului trebuie să continue. Indiferent de culoarea politică a noului guvern, judeţul Arad are o nevoie reală de reabilitare a drumurilor, are nevoie de sprijin şi fonduri”, a încheiat Sergiu Bîlcea.