Sâmbătă, 11 iulie, a avut loc inaugurarea oficială a Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria), deschis în regim de trafic internaÅ£ional la graniÅ£a cu Republica Ungaria, la conexiunea autostrăzilor A1 din România ÅŸi M43 din Ungaria.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II va funcÅ£iona în regim permanent pentru traficul internaÅ£ional de persoane, precum ÅŸi pentru traficul internaÅ£ional de mărfuri. Prin PTF Nădlac II - Csanadpalota se interzice transportul de mărfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar ÅŸi veterinar, precum ÅŸi transportul de mărfuri periculoase.
De asemenea, începând cu data de 15 iulie 2015, conform Acordului dintre România ÅŸi Ungaria, P.T.F. Nădlac – Nagylak (vechiul punct de frontieră) rămâne deschis traficului internaÅ£ional de persoane si de mărfuri cu tonaj mai mic de 7,5 tone, precum si traficului internaÅ£ional de mărfuri periculoase fără limită de greutate, traficului internaÅ£ional de plante ÅŸi animale fără limită de greutate ÅŸi pentru vehiculele lente.
Controlul de frontieră în noul punct de trecere se va realiza în comun de către autorităţile celor două state, iar poliÅ£iÅŸtii de frontieră români ÅŸi unguri vor depune toate eforturile astfel încât formalităţile de frontieră să se realizeze cu operativitate, cu timpi de aÅŸteptare cât mai reduÅŸi, dar în acelaÅŸi timp cu respectarea reglementarilor comunitare.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II se află în subordinea Inspectoratului Teritorial al PoliÅ£iei de Frontieră Oradea si beneficiază de 10 artere de control pentru fiecare sens, intrare ÅŸi ieÅŸire în/din Å£ară, cabine de control, spaÅ£ii interioare, echipamente tehnice ÅŸi IT, lucrările de infrastructură exterioară ÅŸi interioară desfăşurate întrunind condiÅ£iile pentru a fi deschis în regim de trafic internaÅ£ional conform prevederilor europene în materie.
Punctul de trecere a frontierei are, pe fiecare sens, ÅŸi o arteră pentru controlul amănunÅ£it al autocamioanelor, fiind realizată o separare a traficului de persoane de cel de marfă, iar zona adiacentă este delimitată cu gard perimetral suficient de înalt dotat cu sistem antiescaladare, de asemenea fiind instalate sisteme de supraveghere perimetrale pe timp de zi/noapte ÅŸi de supraveghere video care acoperă întreaga suprafaţă a punctului de trecere.
Acest punct de frontieră se alătură celor 13 puncte de trecere deschise traficului internaÅ£ional la graniÅ£a României cu Ungaria, operaÅ£ionalizarea lui urmând să asigure creÅŸterea fluenÅ£ei traficului de călători între România ÅŸi Ungaria.
Lungimea frontierei României cu Ungaria este de 447,723 km, iar cele 13 puncte de trecere deschise traficului internaÅ£ional au fost tranzitate, în anul 2014, de peste 17,4 milioane de călători ÅŸi aproximativ 6,37 milioane mijloace de transport.
Anul trecut, Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac a fost cel mai tranzitat punct de trecere de la frontiera României, fiind înregistrate 5,68 milioane treceri persoane, care reprezintă 32% din totalul tranzitului de la frontiera cu Ungaria ÅŸi 1,94 milioane mijloace de transport, fiind urmat de Otopeni ÅŸi de PTF BorÅŸ.
Sâmbătă, 11 iulie, a avut loc inaugurarea oficială a Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria), deschis în regim de trafic internaÅ£ional la graniÅ£a cu Republica Ungaria, la conexiunea autostrăzilor A1 din România ÅŸi M43 din Ungaria.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II va funcÅ£iona în regim permanent pentru traficul internaÅ£ional de persoane, precum ÅŸi pentru traficul internaÅ£ional de mărfuri. Prin PTF Nădlac II - Csanadpalota se interzice transportul de mărfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar ÅŸi veterinar, precum ÅŸi transportul de mărfuri periculoase.
De asemenea, începând cu data de 15 iulie 2015, conform Acordului dintre România ÅŸi Ungaria, P.T.F. Nădlac – Nagylak (vechiul punct de frontieră) rămâne deschis traficului internaÅ£ional de persoane si de mărfuri cu tonaj mai mic de 7,5 tone, precum si traficului internaÅ£ional de mărfuri periculoase fără limită de greutate, traficului internaÅ£ional de plante ÅŸi animale fără limită de greutate ÅŸi pentru vehiculele lente.
Controlul de frontieră în noul punct de trecere se va realiza în comun de către autorităţile celor două state, iar poliÅ£iÅŸtii de frontieră români ÅŸi unguri vor depune toate eforturile astfel încât formalităţile de frontieră să se realizeze cu operativitate, cu timpi de aÅŸteptare cât mai reduÅŸi, dar în acelaÅŸi timp cu respectarea reglementarilor comunitare.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II se află în subordinea Inspectoratului Teritorial al PoliÅ£iei de Frontieră Oradea si beneficiază de 10 artere de control pentru fiecare sens, intrare ÅŸi ieÅŸire în/din Å£ară, cabine de control, spaÅ£ii interioare, echipamente tehnice ÅŸi IT, lucrările de infrastructură exterioară ÅŸi interioară desfăşurate întrunind condiÅ£iile pentru a fi deschis în regim de trafic internaÅ£ional conform prevederilor europene în materie.
Punctul de trecere a frontierei are, pe fiecare sens, ÅŸi o arteră pentru controlul amănunÅ£it al autocamioanelor, fiind realizată o separare a traficului de persoane de cel de marfă, iar zona adiacentă este delimitată cu gard perimetral suficient de înalt dotat cu sistem antiescaladare, de asemenea fiind instalate sisteme de supraveghere perimetrale pe timp de zi/noapte ÅŸi de supraveghere video care acoperă întreaga suprafaţă a punctului de trecere.
Acest punct de frontieră se alătură celor 13 puncte de trecere deschise traficului internaÅ£ional la graniÅ£a României cu Ungaria, operaÅ£ionalizarea lui urmând să asigure creÅŸterea fluenÅ£ei traficului de călători între România ÅŸi Ungaria.
Lungimea frontierei României cu Ungaria este de 447,723 km, iar cele 13 puncte de trecere deschise traficului internaÅ£ional au fost tranzitate, în anul 2014, de peste 17,4 milioane de călători ÅŸi aproximativ 6,37 milioane mijloace de transport.
Anul trecut, Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac a fost cel mai tranzitat punct de trecere de la frontiera României, fiind înregistrate 5,68 milioane treceri persoane, care reprezintă 32% din totalul tranzitului de la frontiera cu Ungaria ÅŸi 1,94 milioane mijloace de transport, fiind urmat de Otopeni ÅŸi de PTF BorÅŸ.