Sâmbătă, 11 iulie, a avut loc inaugurarea oficială a Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria), deschis în regim de trafic internaţional la graniţa cu Republica Ungaria, la conexiunea autostrăzilor A1 din România şi M43 din Ungaria.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II va funcţiona în regim permanent pentru traficul internaţional de persoane, precum şi pentru traficul internaţional de mărfuri. Prin PTF Nădlac II - Csanadpalota se interzice transportul de mărfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar şi veterinar, precum şi transportul de mărfuri periculoase.
De asemenea, începând cu data de 15 iulie 2015, conform Acordului dintre România şi Ungaria, P.T.F. Nădlac – Nagylak (vechiul punct de frontieră) rămâne deschis traficului internaţional de persoane si de mărfuri cu tonaj mai mic de 7,5 tone, precum si traficului internaţional de mărfuri periculoase fără limită de greutate, traficului internaţional de plante şi animale fără limită de greutate şi pentru vehiculele lente.
Controlul de frontieră în noul punct de trecere se va realiza în comun de către autorităţile celor două state, iar poliţiştii de frontieră români şi unguri vor depune toate eforturile astfel încât formalităţile de frontieră să se realizeze cu operativitate, cu timpi de aşteptare cât mai reduşi, dar în acelaşi timp cu respectarea reglementarilor comunitare.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II se află în subordinea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea si beneficiază de 10 artere de control pentru fiecare sens, intrare şi ieşire în/din ţară, cabine de control, spaţii interioare, echipamente tehnice şi IT, lucrările de infrastructură exterioară şi interioară desfăşurate întrunind condiţiile pentru a fi deschis în regim de trafic internaţional conform prevederilor europene în materie.
Punctul de trecere a frontierei are, pe fiecare sens, şi o arteră pentru controlul amănunţit al autocamioanelor, fiind realizată o separare a traficului de persoane de cel de marfă, iar zona adiacentă este delimitată cu gard perimetral suficient de înalt dotat cu sistem antiescaladare, de asemenea fiind instalate sisteme de supraveghere perimetrale pe timp de zi/noapte şi de supraveghere video care acoperă întreaga suprafaţă a punctului de trecere.
Acest punct de frontieră se alătură celor 13 puncte de trecere deschise traficului internaţional la graniţa României cu Ungaria, operaţionalizarea lui urmând să asigure creşterea fluenţei traficului de călători între România şi Ungaria.
Lungimea frontierei României cu Ungaria este de 447,723 km, iar cele 13 puncte de trecere deschise traficului internaţional au fost tranzitate, în anul 2014, de peste 17,4 milioane de călători şi aproximativ 6,37 milioane mijloace de transport.
Anul trecut, Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac a fost cel mai tranzitat punct de trecere de la frontiera României, fiind înregistrate 5,68 milioane treceri persoane, care reprezintă 32% din totalul tranzitului de la frontiera cu Ungaria şi 1,94 milioane mijloace de transport, fiind urmat de Otopeni şi de PTF Borş.
Sâmbătă, 11 iulie, a avut loc inaugurarea oficială a Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria), deschis în regim de trafic internaţional la graniţa cu Republica Ungaria, la conexiunea autostrăzilor A1 din România şi M43 din Ungaria.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II va funcţiona în regim permanent pentru traficul internaţional de persoane, precum şi pentru traficul internaţional de mărfuri. Prin PTF Nădlac II - Csanadpalota se interzice transportul de mărfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar şi veterinar, precum şi transportul de mărfuri periculoase.
De asemenea, începând cu data de 15 iulie 2015, conform Acordului dintre România şi Ungaria, P.T.F. Nădlac – Nagylak (vechiul punct de frontieră) rămâne deschis traficului internaţional de persoane si de mărfuri cu tonaj mai mic de 7,5 tone, precum si traficului internaţional de mărfuri periculoase fără limită de greutate, traficului internaţional de plante şi animale fără limită de greutate şi pentru vehiculele lente.
Controlul de frontieră în noul punct de trecere se va realiza în comun de către autorităţile celor două state, iar poliţiştii de frontieră români şi unguri vor depune toate eforturile astfel încât formalităţile de frontieră să se realizeze cu operativitate, cu timpi de aşteptare cât mai reduşi, dar în acelaşi timp cu respectarea reglementarilor comunitare.
Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II se află în subordinea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea si beneficiază de 10 artere de control pentru fiecare sens, intrare şi ieşire în/din ţară, cabine de control, spaţii interioare, echipamente tehnice şi IT, lucrările de infrastructură exterioară şi interioară desfăşurate întrunind condiţiile pentru a fi deschis în regim de trafic internaţional conform prevederilor europene în materie.
Punctul de trecere a frontierei are, pe fiecare sens, şi o arteră pentru controlul amănunţit al autocamioanelor, fiind realizată o separare a traficului de persoane de cel de marfă, iar zona adiacentă este delimitată cu gard perimetral suficient de înalt dotat cu sistem antiescaladare, de asemenea fiind instalate sisteme de supraveghere perimetrale pe timp de zi/noapte şi de supraveghere video care acoperă întreaga suprafaţă a punctului de trecere.
Acest punct de frontieră se alătură celor 13 puncte de trecere deschise traficului internaţional la graniţa României cu Ungaria, operaţionalizarea lui urmând să asigure creşterea fluenţei traficului de călători între România şi Ungaria.
Lungimea frontierei României cu Ungaria este de 447,723 km, iar cele 13 puncte de trecere deschise traficului internaţional au fost tranzitate, în anul 2014, de peste 17,4 milioane de călători şi aproximativ 6,37 milioane mijloace de transport.
Anul trecut, Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac a fost cel mai tranzitat punct de trecere de la frontiera României, fiind înregistrate 5,68 milioane treceri persoane, care reprezintă 32% din totalul tranzitului de la frontiera cu Ungaria şi 1,94 milioane mijloace de transport, fiind urmat de Otopeni şi de PTF Borş.