Comunicat de presă
cu privire la aplicarea legii nr. 111/2022 referitoare la reglementarea activităţii prestatorului casnic
Legea nr. 111/2022 reglementează modul în care persoanele fizice pot desfăşura activităţi casnice ocazionale în schimbul unei remuneraţii acordate sub formă “tichete de activităţi casnice”.
AJOFM Arad este instituția publică căreia i-a fost repartizată aplicarea prevederilor legii în sensul în care există două categorii de persoane fizice și o categorie de persoane juridice care pot beneficia direct sau indirect de prevederile legii mai sus menționate.
Pentru persoanele fizice legea prevede posibilitatea de a se înscrie în programul informatic al Serviciului Public de Ocupare https://tichete.anofm.ro/
respectiv în calitate de :
Exemple de activități conform legii 111/2022:
Beneficii ale tichetelor de activități casnice :
Prestatorul casnic care primește și decontează un număr minim de 85 tichete/lună este asigurat din toate punctele de vedere la Casa de Pensii și la Casa de Asigurări de Sănătate dat fiind faptul că AJOFM Arad va vira suma minima de plată din decontul revenit prestatorului, adică 2,6 lei la Bugetul de Stat, ceea ce reprezintă circa 17% din veniturile realizate, acest lucru reprezentând un avantaj evident față de circa 41,5 % cât înseamnă contribuțiile sociale standard
Munca la negru a acestor categorii de persoane (prestatori) va fi eliminată, aceste persoane întrând în legalitate și având drepturi depline, la fel ca persoanele “angajate”
Libertatea prestatorilor de a presta activitățile nominalizate mai sus, chiar dacă ei au alte meserii și calificări care, probabil nu sunt atât de căutate pe piața muncii
Beneficiarii activităților casnice sunt persoane fizice cărora le este eliminat riscul de a beneficia de munci necesare gospodăriei și care se făceau prin încălcarea legii sau care se aflau la limita sancționabilă a legii
Prestatorii și beneficiarii casnici incluși în sistemul informatic al Serviciului Public de Ocupare au ocazia să primească informații digitale cu privire la prestatori, activități, tipuri de înțelegeri verbale de plată pe zi/oră/lună, precum și oportunitatea de a nu mai fi stigmatizați și eventual sancționați pentru activitățile desfășurate fără forme legale.
AJOFM Arad vă așteaptă să vă completați informațiile cu privire la acest nou tip de activitate și să vă îndrume în vederea înscrierii în sistem în calitatea pe care o doriți (prestator sau beneficiar) și vă garantează sprijin total în toată activitatea de decontare a prestatorului cu sumele cuvenite, respectiv achiziționarea de tichete în vederea folosirii lor pe noua piață a muncii.
Vă așteptăm cu drag!
Date de contact AJOFM Arad:
Ajofm Arad, str. Călugăreni nr. 1 A
tel : 0257/211230
e-mail: ajofm.ar@anofm.gov.ro
Henteş Marinel