GHEORGHE FALCĂ (PNL/PPE): „Transportul feroviar din România beneficiază de finanțare europeană susținută”

Data publicare: Miercuri, 30 August, 2023 Total: 636 accesari

GHEORGHE FALCĂ (PNL/PPE): „Transportul feroviar din România beneficiază de finanțare europeană susținută”

Peste 52 de milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regională vor fi alocate pentru a sprijini achiziționarea a 37 de trenuri electrice pentru 13 rute interregionale din România, în urma aprobării acestui proiect de către Comisia Europeană, potrivit unui comunicat al Executivului european.

„Dezvoltarea sistemului feroviar de transporturi este una dintre prioritățile României și Europei. Așa cum am subliniat în repetate rânduri, transportul feroviar este unul dintre cei mai importanți piloni atunci când vorbim de conectivitate la nivel național și european.

Decizia Comisiei Europene de a aproba proiectul României privind achiziționarea de trenuri electrice se înscrie în direcția asumată de Europa privind transportul sustenabil și cât mai puțin poluant. În mod cert, așa cum a transmis și comisarul pentru coeziune și reforme Elisa Ferreira, noile trenuri vor avea un impact pozitiv asupra întregii rețele de cale ferată din România.

Investiția în cele 37 de trenuri va duce fără doar și poate la o îmbunătățire a sustenabilității transporturilor, contribuind astfel la tranziția verde”, a subliniat europarlamentarul Gheorghe FALCĂ.

Trenurile urmează să deservească principalele coridoare feroviare interregionale care leagă Bucureștiul de Arad, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov, Timișoara, Iași, Galați, Craiova, Petroșani și Suceava.

„În ultimii ani a existat o susținere constată a investițiilor în dezvoltarea transportului feroviar, atât la nivelul țării noastre cât și dacă e să ne referim la conectivitatea regiunilor europene. Vorbim de linii de mare viteză, iar aici aș aminti lucrările de modernizare a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, dar și modernizarea a 55 km de linie ferată dintre Arad și Timisoara prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil vizează. Toate aceste investiții confirmă interesul pentru transportul feroviar sustenabil și eficient în Uniunea Europeană”, a mai transmis Gheorghe FALCĂ – membru în comisia TRAN din cadrul Parlamentului European.