Jurnal de Expediție – Adi și Alexandra au trecut Europa și Algeria, și au auns la granița cu Mauritania

Data publicare: Marti, 26 Iulie, 2022 Total: 1431 accesari

Jurnal de Expediție – Adi și Alexandra au trecut Europa și Algeria, și au auns la granița cu Mauritania

Adi și Alecsandra au ajuns în Algeria optând să se îmbarce din portul Marsilia pentru portul Bejaia din Algeria.



Citește și: Adrian și Alecsandra au plecat în “expediía nebună” spre Africa, de pe platoul din fața Primăriei Arad în după-amiaza zilei de marți. Vezi cum și-au construit singuri cabină adițională/VIDEO

 

“Expediția noastră a început în condiții foarte bune, am traversat repede Europa, ne-am îmbarcat din Marsilia, Am avut o trecere uțoară cu feribotul, 24 de ore până în Algeria, Algeria care este o âară care ne-a surprins din toate punctele de vedere, într-un mod plăcut, chiar dacă imigrațiile au durat șase ore, acestea nu s-au datorat personalului sau problemelor cu actele noastre, ci cozii foarte mare de la intrarea în Algeria, oamenii de la vamă ne-au ajutat și de la emigrări au fost foarte amabili și au venit cu noi peste tot, de la un ghișeu la altul, ne-au explicat ce trebuie făcut, apoi ne-a preluat ghidul nostru și am avut escortă de Poliție, surprinzător pentru noi dar escorta a fost pe toată lungimea țării.

 

Aceste escorte sunt asigurate de Poliție în baza unui protocol de la mijlocul anilor ,90, care prevede ca orice turist străin care călătorește în special în zona de sud a țării are nevoie de protecție pentru că au fost foarte multe răpiri de turiști în acea vreme.





În baza acestui protocol vechi, Poliția se autosesizează, iar în baza planului pe care ghidul care ne-a înlesnit venirea aici, l-a predat Poliției, care s-a organizat cu mașini care ne preluau din 30 în 30 de km.


Am zăbovit în capitala Algeriei o zi, pe care am vizitat-o, iar apoi a fost o goană nebună către sud timp de două zile în care am parcurs 2000 de km, cu escortă de Poliție, partea bună este că nu am fost opriți la niciun filtru de poliție sau militar, asta datorită escortei care ne-a condus cu girofar și ne-a facilitat depășirea coloanelor de mașini, iar asta a contribuit la un câștig real a timpilor în care am parcurs acești 2000 de km, însă din acest motiv nu am avut atât de multă libertate, însă Algeria este o țară frumoasă pe care ne-am propus să o vizităm cu o altă ocazie și să ne bucurăm de tot ce poate oferi această țară.
”  Ne-a transmis Adi printr-un mesaj vocal. Bet Andreas Casino'da 3 ödeme sistemi üzerinden transferlerle para yatırmak için 5 para birimi mevcuttur ve minimum depozito 10 $ 'dır. Minimum para çekme tutarı 10 $ 'dan başlar ve ödemeler 2 ödeme sistemine yapılır. Betandreas güncel giriş Kayıt verilerinin bahis bürosuna aktarılmasını ima eden sosyal paylaşım yoluyla yetkilendirme.

 

După 2000 de km parcurși prin Algeria, Adi și alexandra au ajuns la granița cu Mauritania, de unde începe marea provocare, traversarea deșertului Sahara

 

“Am ajuns la granița cu Mauritania, unde ne aflăm în momentul de față, a fost foarte greu să obținem permisele de traversat deșertul Sahara, și se pare că mai sunt mici probleme cu aceste permise, și sperăm să rezolvăm și aceste ultime formalități în următoarele zile ca apoi să pornim prin deșertul Sahara pentru a-l traversa pe distanța de 1000 de km doar pe nisip.





Prima stație de benzină se află la 600 de km și 300 de km până la primul punct militar.

Pe acești 1000 de km prin deșert nu există drumuri, sunt doar urme prin nisip, noi averm traseul salvat în format GPS de la un călător spaniol care a făcu acest traseu acum câteva luni.

Pe cest traseu circulă și camioane special echipate pentru deșert care transportă mărfuri între Algeria și Mauritania, din câte am aflat, cam 2-3 pe zi, deci în caz că vom întâmpina probleme, ne vor putea ajuta.

Mașina noastră se comportă foarte bine, puțin cam încărcată pentru am făcut rezerve suplimentare de combustibil și apa, mai exact 100 de litri suplimentari de motorină și 100 de litri de apă ca rezerve pentru traversarea deșerului Sahara, consumul mașinii este decent, este undeva la 10 - 12 litri la o sută de km, mai bine decât ne așteptam inițial, singurele probleme pe care ni le facem este din cauza temperaturilor care se situează între 40 și 45 de grade Celsius ziua, și 35 – 37 de grade noaptea, iar asta face ca practic în partea de rulotă a mașinii nu se prea poate dormi. În Algeria am dormit doar în hoteluri pentru că am avut escortă de Poliție pe tot parcul traversării acestei țări, iar din acest motiv nu puteam dormi pe marginea drumului, însă așa cum spuneam, ne vom vedea cum ne vom descurca în deșert cu dormitul pentru că la temperaturile din deșert este puțin probabil să putem dormi în rulotă însă avem ca alternativă cabina mașinii care este o cabină dublă iar dacă scoatem bagajele, se poate dormi cât de cât confortabil ca spațiu iar avantajul acestei variante este că în cabină avem acer condiționat.

 

Ne așteaptă câteva zile fără internet și fără comunicație cu lumea, unica posibilitate de comunicare este telefonul prin satelit.

Vestea bună este că am discutat la vama dintre Algeria și Mauritania atât cu polițiștii cât și cu vameșii care ne-au spus că nu sunt probleme cu teroriștii, cu răpiri de persoane, în ultimele luni nu s-au înregistrat astfel de incidente, aceasta fiind cea mai mare temere a noastră, însă ni s-a recomandat, ba chiar ni s-a cerut imperios să nu trecem granița în Sahara Occidentală (practic noi vom merge pe granița imaginară dintre Algeria și Sahara Occidentală) pentru că este o zonă de război între Maroc și Statul Independent Autodeclarat Saharawi (RASD), iar riscurile sunt foarte mari cânt nimerești în mijlocul unui conflict.

 

În momentul în care vom avea acces din nou la internet vă vom ține la curent cu aventura noastră și vom transmite noi mesaje prin intermediul Ghidului Aradean, precum vom posta noi filmări pe vlogul nostrum de pe canalul YouTube - EveryDay HoliDay ne-a transmis Adi Moldovan