Haos pe aeroporturile din Europa, inclusiv pe Otopeni, care a înregistrat 300 de curse anulate și 73.000 de turiști păgubiţi

Data publicare: Miercuri, 06 Iulie, 2022 Total: 1309 accesari

Haos pe aeroporturile din Europa, inclusiv pe Otopeni, care a înregistrat 300 de curse anulate și 73.000 de turiști păgubiţi

Mii de curse aeriene în Europa au fost amânate sau chiar anulate din cauza lipsei de personal și cererii mari. La haosul de pe aeroporturi contribuie și grevele tot mai dese, dar și problemele cu bagajele pierdute ori cu documentele de călătorie. Doar în România, de la începutul vacanței, 500 de familii au fost nevoite să își anuleze planurile, pentru că cei mici nu aveau actele necesare pentru a zbura.

 

Aeroportul Otopeni, cel mai mare din țară, se confruntă cu aceleați probleme, a înregistrat de la începutul anului peste șapte mii de întârzieri și aproape 300 de zboruri anulate. Motivele sunt cele care afectează și alte aeroporturi din Europa, lipsa de personal, grevele tot mai dese, dar și problemele cu bagajele pierdute ori cu documentele de călătorie. 

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit zeci de mii de reclamaţii pentru curse anulate sau întârziate, care au afectat vacanţele românilor. Sunt 73.000 de turiști păgubiţi și au de recuperat peste 10 milioane de euro. Multe companii aeriene au curse programate pentru perioada următoare şi nu sunt convinse că le pot onora. Într-o intervenție telefonică la Digi24, președintele ANPC spune că este recomandată încheierea unei asigurări de călătorie, înainte de a pleca în vacanță cu avionul. 

 

"În cursul zilei de joi, în intervalul orar 0:00 - 15:00, s-au înregistrat pe aeroportul Henri Coandă 56 curse întârziate (sosiri+plecări), cu un total cumulat de 4.377 minute. Dintre acestea, în 20 de cazuri, cauza întârzierii a fost rotaţia aeronavei sau a echipajului, alte cauze fiind restricţiile pe rută, facilităţile de aeroport, lipsa echipajului, încărcarea/descărcarea obiectelor voluminoase sau defecţiuni ale aeronavei", spun oficialii CNAB, într-un comunicat citat de Agerpres.

Potrivit CNAB, numărul curselor unde s-au înregistrat întârzieri corespunde în mare măsură cotei de piaţă a companiilor aeriene, astfel încât cele mai multe s-au înregistrat la Wizzair (19 curse, totalizând 1.334 minute), TAROM (9 curse/570 minute), Ryanair (6 curse/725 minute).