Dacă tot avem parcări etajate, să parcăm pe străzi în continuare. Primăria este de altă părere și vrea să reglementeze situația. Se poate recurge și la amenzi

Data publicare: Luni, 14 Februarie, 2022 Total: 3995 accesari

Dacă tot avem parcări etajate, să parcăm pe străzi în continuare. Primăria este de altă părere și vrea să reglementeze situația. Se poate recurge și la amenzi

Primăria Arad a ridicat 8 parcări etajate în municipiu în proiectul de Regenerare Urbană, pe lângă cele 114 cvartale amenajate cu parcări la sol, în dorința de a oferi cât mai multe locuri amenajate pentru parcarea mașinilor care sunt în număr tot mai mare, și pentru a mai descongestiona străzile care sunt sufocate de mașinile parcate.


Cu toate acestea, unii arădeni preferă să parcheze în continuare pe stradă, în fața blocului în detrimentul parcărilor etajate, pentru că este și mai comod să parchezi în “în fața casei” și este și mai ieftin, adică gratis, în loc să opteze pentru atajul unei parcări etajate a căror locuri de parcare costă 1 leu/zi, adică 30 de lei / lună.





Un asemenea caz se întâlnește la parcarea etajață de pe strada Zalău din cartierul Micălaca, unde în urma licitației care a avut loc, parterul parcării s-a ocupat imediat, preferat de cei care doreau să își parcheze mașina ferită de intemperii, însă pentru etajul 1 nu s-au găsit doritori, aceștia preferând în continuare să parcheze pe stradă.

Semnalul de alarmă a fost tras de primarul Călin Bibarț, care este nemulțumit de situația din teren și dorește o reglementare a acestor zone care oferă alternative de parcare.



 

„Pornind de la situaţia punctuală de aici, semnalez un lucru: nu mi se pare corect ca, după ce s-a invetit mult în aceste parcări, să nu vrei să-ţi cumperi un loc de parcare şi să parchezi pe străzile din jur – pe borduri, pe spaţii verzi, pe unde apuci… Nu e corect faţă de cei care îşi cumpără loc de parcare. Iar străzile sunt înguste şi nu mai ai loc pe unde să intri cu maşina sau cel care şi-a plătit parcare nu poate să intre în zona lui de parcare deoarece unele maşini sunt puse alandala.


Trag acest semnal de alarmă: vom finaliza lucrările în prima parte a acestui an, cu tot ce înseamnă parcări rezidenţiale – Fast-Park-uri, după care terminăm licitaţiile şi, fără supărare, vom trece la zonarea dintre blocuri, la… sper să nu ajungem la amenzi, dar cel puţin la atenţionări că nu se mai poate parca în acele locuri, ci civilizat. La Fast-Park-ul de aici, de pe strada Zalău, în partea de sus, e 30 de lei pe lună, adică un leu pe zi. Întregul nivel nu e închiriat.


Situaţia nu e doar pe strada Zalău, ci şi în alte zone în care am terminat parcările: în general, Fast-Park-urile stau goale, în timp ce maşinile se înghesuie pe toate străduţele, puse aiurea, ca să nu plătească un leu pe zi. Nu e OK. De la jumătatea anului încolo vom restricţiona toate străduţele înguste, să nu se mai parcheze aiurea şi să-i convingem şi pe cei care, din lipsă de respect faţă de vecinii lor care îşi plătesc parcarea, refuză să plătească un leu pe zi şi parchează pe toate spaţiile verzi şi pe borduri”
  a declarat primarul Bibarț, într-o intervenție live pe contul de pe o rețea de socializare, în urma unei vizite în zonă.