Dreptul de a repara, discutat în Comisia IMCO

Data publicare: Joi, 04 Noiembrie, 2021 Total: 634 accesari

Dreptul de a repara, discutat în Comisia IMCO

Câți dintre noi suntem în situația de a avea un lucru stricat, care ar putea fi reparat foarte ușor și acasă, dar pe care n-ai voie să-l deschizi fără a pierde garanția? Deși ai putea remedia ușor problema unei baterii de telefon uzate sau înlocuirea unui alimentator stricat, trebuie să apelezi la un anume atelier, de multe ori aflat în altă localitate și foarte aglomerat.

 

Sunt momente evitabile, care ne complică viața și ne provoacă stres și efort inutil. Pentru a ne scuti de astfel de probleme, Comisia Europeană a hotărât să trimită în Parlamentul European o propunere legislativă prin care consumatorul să-și recapete dreptul de a repara produsele, fie singur, când reparația nu este complicată, fie la un specialist, fără ca acesta să fie legat de un contract cu producătorul.

 

Vlad Botoș, europarlamentar USR: ”Este absurd ca pentru un cablu care trebuie schimbat să mergi doar la acele firme care au contract cu producătorul fie că au sau nu disponibilitatea sau timpul de a repara produsele rapid. Sau să trimiți un telefon în altă localitate pentru înlocuirea unei baterii.

 

La fel ca mulți alții, și eu mă confrunt cu astfel de situații neplăcute. Din fericire, inițiativa Comisiei deschide calea unei soluții. Voi lucra la ea, în cadrul Comisiei de piață internă și protecția consumatorului (IMCO), pentru a mă asigura că măcar una dintre problemele stresante de care ne lovim se va rezolva.”

 

Comisia IMCO este responsabilă cu reglementarea numeroaselor aspecte care țin de piața unică europeană și astfel poate influența în bine o serie de situații cu care se confruntă cetățenii europeni. Vlad Botoș este membru al acestei comisii din 2019.