Azi 12 mai, încep evaluările naționale de la finalul clasei a VI-a. 181.000 de elevi sunt așteptați fizic la școală

Data publicare: Miercuri, 12 Mai, 2021 Total: 920 accesari

Azi 12 mai, încep evaluările naționale de la finalul clasei a VI-a. 181.000 de elevi sunt așteptați fizic la școală

Prima probă scrisă (limbă și comunicare) se adresează elevilor din clasele a VI-a (EN VI) și începe miercuri, 12 mai.

 

Următoarea probă (matematică și științele naturii) are loc joi, 13 mai. Cele două teste vizează evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000 de elevi înscriși în clasa a VI-a la începutul anului școlar.

 

Noutatea testării din acest an este că Evaluarea nu se va susține la aceeași oră în toate județele. Ministrul Educației Naționale, Sorin Câmpeanu a anunțat că ”majoritatea județelor organizează Evaluarea Națională la clasa a VI-a la ora 11:00”.

 

Toate probele se susțin cu prezență fizică, indiferent de scenariile în care se află unitățile de învățământSălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi.

 

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 60 de minute pentru fiecare test administrat. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

 

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.