Noul Consiliu Judeţean Arad s-a constituit sâmbătă în prezenţa premierului Ludovic Orban

Data publicare: Sambata, 24 Octombrie, 2020 Total: 1683 accesari

Noul Consiliu Judeţean Arad s-a constituit sâmbătă în prezenţa premierului Ludovic Orban

La Consiliul Județean Arad a avut loc, astăzi, ședința de investire a noilor consilieri și a președintelui Iustin Cionca, pentru al doilea său mandat în fruntea județului.

La eveniment a participat și premierul României, Ludovic Orban. Acesta și-a declarat susținerea pentru proiectele Aradului și a subliniat parteneriatul cu președintele reales al Consiliului Județean, Iustin Cionca. Premierul a insistat și asupra politicilor de dezvoltare, a descentralizării pornite de la nivel guvernamental și a precizat că alegerile parlamentare vor avea loc la data de 6 decembrie. Este pentru întâia oară când un prim ministru al României participă la investirea consilierilor județeni și a președintelui CJ Arad.




Printre invitați au mai fost: europarlamentarul Gheorghe Falcă, prefectul Gheorghe Stoian, subprefectul Olimpia Popa, parlamentarii arădeni: Ioan Cristina, Vlad Varga, Farago Peter.

Ședința a fost condusă de secretarul general al județului Silvana Lupu și de decanul de vârstă al consilierilor județeni Ioan Crișan.

În discursul său de preluare a mandatului, președintele Iustin Cionca a declarat:

„În calitate de președinte al Consiliului Județean Arad, ales direct de către cetățeni, felicit noii consilieri județeni și le urez mult succes în activitate, în următorii patru ani. Îi mulțumesc Excelenței Sale, Prim-ministrului României, dl. Ludovic Orban, că ne onorează cu prezența și dă, astfel, un nou semnal al susținerii pe care proiectele Aradului le au la cel mai înalt nivel de la București! Vă mulțumesc încă o dată, domnule prim-ministru, pentru că în vara acestui an am putut semna cu dvs. aici, la Arad, proiecte în valoare de 135 de milioane de euro pentru Cetate, șoseaua de centură și sănătatea publică.

Doamnelor și domnilor consilieri,

Mandatul pe care l-am primit fiecare dintre noi ne obligă în special în relația cu arădenii, și abia apoi în activitatea politică. Este un mandat dificil, trebuie să gestionăm una dintre cele mai grele încercări din istoria recentă a omenirii, pandemia de Coronavirus. De aceea, vă rog să faceți doar politica Aradului, să fim solidari în proiectele de dezvoltare și să evităm blocajele în finanțarea și implementarea proiectelor județene. Campania noastră electorală s-a încheiat, sunteți pe funcție. Haideți, de acum, să muncim mai mult și să vorbim mai puțin, să fim împreună în efortul de a realiza lucrări de calitate în județ, pe drumuri, în spital, în sistemul de asistență socială, în instituțiile subordonate.

Avem mult de lucru în următorii patru ani. Ca prioritate avem atragerea fondurilor europene, unde și în ultimii patru ani Consiliul Județean Arad a fost printre cele mai eficiente la nivelul administrațiilor județene. Principala noastră provocare va fi drumul expres Arad-Oradea. În prima ședință a noului Consiliu Județean vom vota acordul de colaborare pentru realizarea documentației tehnice pentru acest drum, care în municipiul Arad scoate traficul greu din cartierul Gai, va lega două autostrăzi și va crea pârghii suplimentare de dezvoltare. O altă investiție pe fonduri europene va fi finalizarea șoselei de centură a municipiului (prin Programul Operațional de Infrastructură Mare). Datorită Legii 101 putem avansa foarte bine cu acest proiect, pentru că această lege ne dă posibilitatea parteneriatelor dintre administrațiile locale și Ministerul Transporturilor, astfel încât noi să realizăm documentația tehnică și apoi să predăm lucrarea, pentru execuție, către minister.

Domnule prim-ministru, vă felicit încă o dată și vă mulțumesc și pentru Legea 101, și pentru Ordonanța 88, pentru că sunt elemente concrete de descentralizare, de viziune administrativă și politică. Ne scutiți să mai ținem banii blocați pentru lucrări, până la recepția acestora și accelerați foarte mult implementarea proiectelor.

Nu în ultimul rând, în domeniul infrastructurii rutiere, ne vom concentra pe nordul județului. 

Doamnelor și domnilor consilieri județeni, vom munci mult în următorii patru ani și pentru cele cinci spitale noi ale Aradului, dintre care două sunt deja în construcție, respectiv Spitalul de Oncologie și Spitalul de Psihiatrie de la Căpâlnaș. Modernizarea sănătății publice, susținerea persoanelor vulnerabile, dezvoltarea turismului și a culturii arădene au fost și rămân în continuare direcții importante de acțiune pentru noi. Vă aștept să fiți în echipă cu mine, cu aparatul de specialitate, să găsim cele mai bune soluții și să fim, împreună, eficienți.

În final, le mulțumesc arădenilor că ne-au investit cu încrederea lor. În mod distinct le mulțumesc în special celor care prin votul lor m-au ajutat să câștig în 70 dintre cele 78 de unități administrativ-teritoriale din județ și prin asta mi-au conferit o legitimitate incontestabilă ca președinte al Consiliului Județean Arad.

Închei printr-o propoziție rostită de unul dintre primarii Aradului din perioada interbelică: „Aradul trebuie să prospere”! Doamnelor și domnilor colegi, indiferent de partidele din care faceți parte, vă rog să aveți asta în vedere în fiecare dintre inițiativele și activitățile dumneavoastră!

Am observat emoția sinceră cu care ați depus astăzi jurământul.

Vă rog să recitiți acest jurământ înaintea fiecărei ședințe și să îl puneți în practică. El nu trebuie să fie doar o formalitate, pentru că l-ați în fața arădenilor și al lui Dumnezeu.

Vă doresc succes! Dumnezeu să fie cu Aradul și cu arădenii!”






Iată lista consilierilor județeni care astăzi au depus jurământul:

Bulbuc Ionel

Popa Garofița

Sinaci Ionel-Dorel

Borha-Gheorghe-Vasile

Crișan Ioan

Stan Simona-Lucia

Plaveți Ioan

Dinga Stefania-Patricia

Ulici Ion

Crișan Corina-Anka

Bozga Doru

Blaga Bogdan-Marius

Stanca Dorin-Marcel

Lazăr-Onescu Irina

Tripon Florin

Anghel Răzvan-Paul

Luca Samuel

Cătană Vasile-Valer

Orza Gheorghe

Țole Daniel-Ioan

Gligor Alin-Sorin

Dihel Mariana Daniela

Remețan Florin

Pero Tamas-Carol