Tronsoanele de cale ferată de pe coridorul Constanţa – Curtici, gata până la jumătatea lui 2023

Data publicare: Sambata, 22 August, 2020 Total: 870 accesari

Tronsoanele de cale ferată de pe coridorul Constanţa – Curtici, gata până la jumătatea lui 2023

Premierul Ludovic Orban a afirmat, sâmbătă, în timpul vizitei în județul Arad, că toate tronsoanele de cale ferată de pe coridorul Constanţa – Curtici vor fi finalizate până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov acolo unde lucrările sunt mai dificil de realizat.

 

În vizită pe şantierul tunelului de tren de la Bata,  a prezentat situaţia pe diferite tronsoane a coridorului pan-european Constanţa – Curtici.

„Obiectivul nostru este de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici cât mai repede posibil. La ora actuală situaţia pe diferite tronsoane este următoarea. Până la Predeal modernizarea este finalizată. Pe tronsonul Predeal – Braşov, care este un tronson extrem de dificil de realizat din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului, unde este necesară o soluţie tehnică care trebuie să asigure o viteză maximă de deplasare de 160km/h, este în revizuire studiul de fezabilitate”, a afirmat premierul.

„În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost cele trei tronsoane Braşov-Apaţa, Apaţa-Caţa, Caţa-Sighişoara. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. Pe tronsonul Apaţa-Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătoarească, aşteptăm motivarea acestei hotărâri definitive şi urmează să se semneze contractul şi pe acest tronson. În ceea ce priveşte tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria ele sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare”, a afirmat Orban.



 

Exceptând tronsonul Predeal-Braşov, celelelate de pe acest coridor pan-european vor fi modernizate până la jumătatea anului 2023.



 

„Obiectivul nostru este sigur cu excepţia tronsonului Predeal-Braşov, care este un tronson dificil, un tronson pentru care soluţia tehnică urmează să fie dată prin revizuirea studiului de fezabilitate, ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate la standarde europene pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160km/h pe calea ferată”, a mai spus Ludovic Orban.