Cine vrea ca anul școlar să se încheie în predarea online, pentru tot învățământul preuniversitar și ce argumente are

Data publicare: Joi, 23 Aprilie, 2020 Total: 1404 accesari

Cine vrea ca anul școlar să se încheie în predarea online, pentru tot învățământul preuniversitar și ce argumente are Președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, domnul Csaba Asztalos se arată extrem de îngrijorat de faptul că după data de 15 mai se dorește, treptat, reluarea predării în școli. El precizează că cel mai indicat ar fi ca anul școlar să se închidă online, iar concentrarea Ministerului Educației să se îndrepte mai mult pe organizarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului, care să se desfășoare în condiții optime.

”Din punctul meu de vedere, Ministerul Educației, Guvernul și toată societatea de acum trebuie să se concentreze pentru ca până în toamnă să creeze un sistem de predare online, pentru orice eventualitate, câștigând timp. În loc să se focuseze pe reluarea predării în școli, care logistic nu este fezabilă după 15 mai, ar trebui să se concentreze pe organizarea Evaluării Naționale și a Bacalaureatului în condiții optime, respectiv să închidă anul școlar online și să lucreze ca până în toamnă să aibă pus la punct un sistem digitalizat de predare online unitar. Mai mult, indiferent dacă revine sau nu pandemia, din toamnă, din punctul meu de vedere, o zi pe săptămână sau la 2 săptămâni trebuie să se practice predarea online, pentru a învăța și a exersa această modalitate de predare și pentru a crește gradul de digitalizare a educației, care are efecte pozitive peste tot în lume. Criza aceasta ne arată gradul de vulnerablitate al sistemului de educație și gradul scăzut de digitalizare” a declarat Csaba Asztalos, potrivit edupedu.ro . 

Csaba Asztalos a mai postat pe pagina sa de socializare, câteva argumente, pe care vi le prezentăm în rândurile ce urmează: 

”Pledez pentru încheierea anului școlar în predare online pentru tot învățământul preuniversitar. Argumente în favoare acestei soluții:

  • cu o medie în jur de 30 de elevi în clasă, cu spații la limită pentru populația școlară. Fizic este imposibil să implementezi reguli de minimă distanțare socială și igienă. Majoritatea școlilor noastre sunt suprapopulate,
  • reîncepem procesul școlar la o dată când temperaturile vor fi în urcare, ridicate. Mă gândesc cum vor învăța elevii cu masca de protecție pe față în aceste condiții?
  •  comportând și alte afecțiuni. Am pledat pentru evitarea totală a contactelor între copii și oamenii din categoria de vârstă vulnerabilă, și acum există riscul să expunem cadrele didactice la contaminare. O importantă parte a cadrelor didactice se încadrează în categoria de vârstă vulnerabilă la COVID-19,
  • crește traficul sub toate aspectele sale. O creștere bruscă a transportului public ridică serioase probleme de respectare a distanțării sociale și de igienă.
  • exuberanța, bucuria naturală și normală a elevilor, cu atât mai mult că vin după o lungă perioadă de izolare este în totală provocare cu un comportament în linie cu regulile de distanțare și protecție.  Legat de ordinul MEC – în interpretarea mea, pentru evitarea discriminării, se poate solicita verificarea prezenței la predările online, doar în cazul acelor elevi care dispun de resursele necesare învățării online.


Este evident, că în această criză, bruscă și temporară, există un număr de elevi care nu au acces la tehnologie și resursă pentru a beneficia de predarea online. În cazul acestora suntem într-o situație de discriminare.


Să nu uităm, că învățământul de stat obligatoriu este gratuit.


De asemenea, propun, ca începând cu viitorul an școlar, să se introducă obligatoriu predare și învățarea online 1 zi pe săptămână sau la două săptămâni pentru a exersa și această formă de educație, având în vedere eventualele situații de criză. Desigur, o astfel de măsură ar accelera gradul de digitalizare a învățământului, cu efecte evident benefice asupra calității educației, potrivit experiențelor altor state. S-ar crea și o infrastructură, bază de date și cunoaștere în domeniu, cu accent pe asigurarea condițiilor de educație online și elevilor din grupurile vulnerabile.“


sursa text: edupedu.ro
Csaba Asztalos / Foto: Facebook