Pro și contra: cum să alegi corect o agenție SEO?

Data publicare: Miercuri, 27 Februarie, 2019 Total: 1127 accesari

Pro și contra: cum să alegi corect o agenție SEO?

In anul 2019, toti antreprenorii online au auzit vorbindu-se cel putin o data despre SEO. Astfel, tot mai multe persoane care detin un business pe Internet, precum un magazin online sau un site de prezentare a serviciilor, se orienteaza catre o agentie SEO care sa le ajute la construirea unei strategii solide de marketing si atingerea obiectivelor propuse in mediul online. Cu toate acestea, intrucat vorbim despre un domeniu relativ nou, pe piata exista foarte putine agentii profesioniste capabile sa contribuie cu adevarat la succesul afacerii tale, in ciuda tuturor promisiunilor fabuloase pe care ti le pot face diverse persoane. Asadar, iata cateva argumente pro si contra in functie de care sa alegi o agentie SEO:

 

Argumente pro

 

1. O agentie SEO profesionista se remarca prin rezultate, nu doar prin portofoliul de clienti! Desi te poti lasa impresionat de numarul clientilor pe care ii detine o anumita agentie SEO si de notorietatea lor, acesta nu este singurul lucru relevant! Multi detinatori de site-uri e-commerce care apeleaza la servicii de optimizare nu cunosc in amanunt fenomenul si nu stiu ce sa ceara sau la ce sa se astepte, astfel incat pot deveni clienti ai agentiilor de profil pe termen lung, dar fara a primi rezultatele urmarite in timp optim. Prin urmare, nu trebuie  sa efectuezi un research bazat numai pe cantitate, urmarind portofoliul de clienti, ci sa observi si rezultatele acestor agentii. O agentie serioasa va fi dispusa sa-ti ofere oricand studii de caz graitoare in acest sens.

 

2. O agentie SEO profesionista ofera servicii personalizate pentru fiecare client in parte! Prin urmare, ocoleste agentiile care-ti pun la dispozitie doar pachete de servicii standard, care pot sa nu includa solutii pentru nevoile tale reale. Este incorect ca o astfel de agentie sa aplice reguli si principii general valabile, intrucat fiecare business are specificul sau si, prin urmare, necesita o strategie SEO personalizata 100%.

 

3. Transparenta totala si comunicarea constanta cu clientul sunt atuurile unei agentii de incredere! In situatia in care ai dat peste o agentie care pare sa aiba o alta parere, mizand pe ideea ca un client nu trebuie sa se amestece in ,,bucataria interna’’, ci doar sa astepte ,,cuminte’’ rezultatele promise, nu e semn bun! Dimpotriva, clientul trebuie tinut la curent cu tot ceea ce se intampla. Drept urmare, o agentie SEO care se ghideaza dupa principii echitabile (win-win) si care e sigura pe ceea ce face nu va avea nicio problema in a-i prezenta clientului un raport lunar de activitate si a discuta in timp real despre eventualele probleme care pot aparea pe parcurs.

 

Argumente contra

 

1. O agentie SEO profesionista NU iti promite imediat primele pozitii in Google si cresterea traficului organic intr-un timp foarte scurt! Desi pozitiile fruntase in paginile cu rezultate Google reprezinta scopul oricarei agentii, promisiunile fabuloase sunt specifice acelora fara experienta si care urmaresc doar castiguri pe termen scurt. De cele mai multe ori, aceste promisiuni sunt nefondate, mai ales daca nu iti sunt prezentate tacticile si procedurile aferente, date si statistici, ci doar… vorbe – care sa te faca sa semnezi un contract.

 

2. O agentie cu experienta NU foloseste cuvinte-cheie ,,dupa ureche’’! Inainte de orice, cere agentiei respective sa-ti prezinte strategia intocmita pentru afacerea ta. Nu accepta articole scurte, irelevante si lipsite de originalitate doar pentru a targeta anumite cuvinte-cheie, intrucat continutul de calitate si optimizat corespunzator este, in prezent, piatra de temelie a unei strategii SEO. Strategia (care trebuie sa genereze continutul) include, astfel, si studierea pietei respective si a publicului targetat, nu doar research-ul de cuvinte-cheie.

 

3. NU te lasa ademenit de preturile ,,mici’’, intrucat s-ar putea ca si rezultatele sa fie pe masura! Orice agentie SEO care isi respecta clientul creeaza oferte de pret personalizate, in functie de specificul fiecarui business si de volumul de munca implicat. Drept urmare, nu exista ,,abonamente standard’’ pentru rezultate complete.

 

Dupa cum vezi, argumentele "contra" sunt, de fapt, tot argumente "pro", chiar daca la prima vedere perceptia poate parea alta. In concluzie, agentia SEO pe care o alegi trebuie sa se remarce prin portofoliul de clienti si rezultatele obtinute pentru acestia, strategii personalizate si transparenta, dar si printr-un discurs echilibrat si promisiuni realiste.