Răzvan Cadar (PNL) : „Guvernul PSD a refuzat de la finanţare 77 de kilometri de drum judeţean în Arad”

Data publicare: Sambata, 14 Aprilie, 2018 Total: 1193 accesari

Răzvan Cadar (PNL) : „Guvernul PSD a refuzat de la finanţare 77 de kilometri de drum judeţean în Arad”

Parlamentarii PSD de Arad se întrec în declaraţii care mai de care mai acide, mai „sfătoase” şi mai... lipsite de fond, referitoare la drumurile judeţene. În timp ce dau sfaturi, parlamentarii PSD, în frunte cu deputatul Florin Tripa, omit să spună arădenilor că Guvernul PSD a refuzat de la finanţare 77 de kilometri de drum judeţean: Târnova-Tauţ (9,000 km), DN 79-Mişca-Apateu-Berechiu (19,900 km), Gurahonţ-Dieci-Buteni (22,200 km) şi Lipova-Şiştarovăţ-Cuvejdia (26,000 km) sunt proiectele tăiate de Guvernul PSD, cu aprobarea tacită a parlamentarilor şi consilierilor judeţeni ai PSD. Din această cauză, peste 40.000 de arădeni vor avea drumuri mai proaste, care se reflectă în confortul acestora, în posibilitatea de a se deplasa la locul de muncă sau la şcoală în siguranţă, în dezvoltarea oraşelor şi comunelor în care locuiesc.

„Declaraţiile unor oficiali PSD, în frunte cu deputatul Florin Tripa, se situează la limita dintre cinism şi iresponsabilitate. Dumnealor vin cu soluţii preluate papagaliceşte de la nivel central, pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor judeţene – adică folosirea excedentului bugetar –, când de fapt această soluţie s-a aflat la îndemâna PSD, atunci când Guvernul a tăiat finanţarea pentru patru drumuri judeţene, însumând 77 de kilometri. În acest timp, când judeţul Arad a fost sărăcit şi umilit de guvernanţi, parlamentarii social-democraţi au stat cu mâinile în sân, au fost complici la sărăcirea Aradului”, a declarat Răzvan Cadar, consilier județean PNL.

Strategia Consiliului Judeţean privind drumurile din judeţul Arad vizează o dezvoltare echilibrată, care să permită  deplasarea rapidă şi o siguranţă rutieră, atât între localităţi apropiate, cât şi legătura cu principalele zone industriale, situate în preajma oraşelor, dată fiind mobilitatea forţei de muncă. O componentă importantă în această strategie o reprezintă legătura Aradului cu judeţele limitrofe – în special Timiş şi Bihor – dar şi cu Ungaria, mai ales în perspectiva intrării României în spaţiul Schengen.

Proiectele elaborate şi depuse însumează modernizarea sau reabilitarea a 300 de kilometri de drum. Astfel, modernizarea celui mai important drum judeţean, Arad-Şiria-Pâncota-Buteni va fi realizată din fonduri europene, crearea unei reţele care să unească oraşele Nădlac-Pecica-Curtici-Chişineu Criş va fi finanţată din fonduri transfrontaliere (drumurile Curtici-Sînmartin, Sînmartin-Socodor, Socodor-Nădab), iar alte tronsoane, mai scurte, vor fi realizate din fonduri proprii, mult diminuate în urma politicii fiscale a guvernului PSD, prin care în 2018 au fost luate 45 de milioane judeţului Arad.