Arbitrii FRAS arădeni se pregătesc pentru Raliul Aradului 2018

Data publicare: Luni, 02 Aprilie, 2018 Total: 2837 accesari

Arbitrii FRAS arădeni se pregătesc pentru Raliul Aradului 2018

Colegiul Arbitrilor FRAS(Federatia Romana Automobilism Sportiv) din Arad s-a format anul trecut la iniţiativa inspirată a lui Egon Zimmermann, cu sprijinul lui Mihai Leu,fost Campion Mondial la box dar si Campion National la Automobilism sportiv­­ ­ ­­, promotorul raliului arădean.

  
FRAS-ARAD
este cel mai mare colegiu din ţară, după cel din Bucureşti, cu un număr de 30 de membri.

 
Întâlnirile arbitrilor au loc periodic, cu sprijinul Direcţiei Judeţene pentru Sport şi Tineret Arad, iar noi vă vom ţine la curent cu evoluţia şi noutăţile arbitrajului arădean dar si cu pregatirea Raliului Aradului 2018. Din comisia colegiului FRAS- Arad fac parte: Egon Zimmermann- preşedinte, Valeriu Furdui- vicepreşedinte şi Laura Monica Cioflan- secretar.



Dimineața zilei de 31 martie a fost una cu emoții pentru cei 30 din Colegiul Arbitrilor FRAS Arad, întrucât au avut de dat examenul pentru obținerea sau prelungirea, după caz, a licenței de arbitru pe anul curent.

 
Deoarece colegiul arădean încă nu are un sediu propriu, examenul s-a desfasurat  la Sala Polivalentă „Victoria” (prin bunavointa DJST Arad). Din cei 30 de arbitri care s-au aliniat la grila de start a examenului, 8 au fost nou veniți, așa că ei au dat un test diferit față de cei care doar și-au prelungit licențierea. Examenul de tip „grila” nu a fost deloc usor si s-a desfasurat sub atenta supraveghere a membrilor din Comisia colegiului FRAS - Arad. Rezultatele vor fi afișate cât de curând, dar fără îndoială vor fi foarte bune pentru că de-a lungul timpului s-au organizat mai multe cursuri de pregătire, iar manualul de arbitraj a fost studiat si dezbatut.

 


Deși trebuia să aibă loc în luna martie, din cauza vremii capricioase, simularea de arbitraj pentru fiecare post de arbitru din cadrul unui raliu, s-a amânat pentru luna aprilie. Acesta este ultimul pas în pregătirea arbitrilor arădeni pentru Raliul Aradului Kia 2018 ce se va desfășura între 25-26 mai.

     
RALIUL ARADULUI 2018  va avea loc in perioada 25 - 26 mai 2018, sub atenta organizare a AMC Racing. Organizatorii au pornit deja demersurile pentru pregatirea probelor speciale si obtinerea autorizatiilor. Pentru etapa din 2018 se lucreaza intens atat la imbunatatirea traseului competitiei, cat si la prelungirea unei probe speciale. Lungimea totala a Probelor Speciale va fi mai mare fata de anul trecut. Vom reveni cu mai multe detalii pe masura ce acestea vor fi disponibile.

     
Consiliul Federal al FRAS a aprobat Calendarul Campionatului Național de Raliuri Dunlop (CNRD) pentru sezonul 2018.

    
Campionatul va programa un total de 7 etape, în aceleași orașe ca și în sezonul 2017,iar Aradul va gazdui Etapa a III-a: 25-26 mai – Arad – ERT (organizator AMC Racing)


    

Consiliul Federal al FRAS a stabilit ca în 2018 numărul minim de kilometri total al probelor speciale dintr-un raliu să fie 120.

Calendar (CNRD) 2018

Etapa I: 24-25 martie – Brașov (organizator Autoblic)

Etapa a II-a: 4-5 mai – Cluj – TER (organizator TER Napoca Rally Academy)

Etapa a III-a: 25-26 mai – Arad – ERT (organizator AMC Racing)

Etapa a IV-a: 15-16 iunie – Bacău – ERT (organizator Rally Spirit)

Etapa a V-a: 13-14 iulie – Harghita (organizator Maxx Racing)

Etapa a VI-a: 7-8 septembrie – Iași (organizator XS Motorsport)

Etapa a VII-a: 5-6 octombrie – Sibiu (organizator Aria pentru Sport)

   

Raliul este o disciplină sportivă de automobilism, care are loc pe drumuri publice (închise circulației pe perioada concursului) cu mașini modificate sau construite special pentru competiții, având la bord un echipaj format din două persoane, pilot și co-pilot.  Echipajul are rolul de a pilota mașina între punctele de control orar (CO), în regim de circulație deschisă și cu respectarea regulilor de circulație, într-un interval de timp dat. Între punctele de control orar se află Probele Speciale (PS) (sau de clasament) care sunt închise circulației publice și unde echipajele trebuie să sprinteze pentru a obține cel mai bun timp. Fiecare mașină ia startul la un anumit interval de timp. Clasamentul este realizat prin însumarea timpilor obținuți pe Probele Speciale (câștigă echipajul cu timpul cel mai mic) la care se adaugă eventualele penalizări. Raliul se desfășoară atât pe drumuri asfaltate cât și forestiere (sau de pământ), pe timp de zi sau de noapte, în aproape orice tip de condiții meteo sau anotimp. În România, Campionatul Național de Raliuri DUNLOP este organizat de Federația Română de Automobilism Sportiv.

 

A consemnat pentru www.ghidularadean.ro : Viorel Musca