Propunerea Guvernului pentru transportatori:Traseul Curtici-Craiova, 12 ore cu trenul în loc de 5 ore, pe şosele

Data publicare: Luni, 12 Februarie, 2018 Total: 473 accesari

Propunerea Guvernului pentru transportatori:Traseul Curtici-Craiova, 12 ore cu trenul în loc de 5 ore, pe şosele

Guvernul a implementat un proiect-pilot prin care speră să convingă transportatorii că transportul automarfarelor cu trenul este o alternativă viabilă pentru orele pierdute în trafic, pe şosele. Primul astfel de transport de tip Ro-La , a fost făcut sâmbătă, în data de 10 februarie, atunci când opt autocamioane au fost urcate pe o platformă feroviară, de pe terminalul de la Curtici, cu destinaţia Craiova.

 

Sâmbătă, 10 februarie 2018, Ministerul Transporturilor împreună cu CFR Marfă, CFR SA și CFR Călători, au pus in circulație un tren-probă de tip Ro-La pe relația Terminal Curtici – Simeria – Petroșani – Craiova. Trenul încărcat cu 8 camioane a parcurs întreaga distanță în mai puțin de 12 ore și a reprezentat un prim pas pentru implementarea acestui proiect, cu beneficii importante atât pentru transportatorii rutieri, cât și pentru mediu” se arată într-un comunicat transmis de  Ministerul Transporturilor.

 

Prin acest proiect, Ministerul Transporturilor încearcă să resusciteze colosul CFR Marfă care are mari probleme financiare şi totodată, să reducă numărul accidentelor rutiere dar şi poluarea. Pe lângă eliminarea riscului de a încasa amenzi, economie la carburant şi odihna şoferului, transportul cu trenul testat de către autorităţile Române are un mare neajuns: timpul pierdut.

 

Ce nu a luat în calcul Guvernul, este faptul că transportatorii sunt mereu presaţi de timp iar distanţa rutieră de 398,7 km dintre Curtici şi Craiova, care în mod normal se parcurge în aproximativ 5 ore, a durat aproximativ 12 ore cu trenul, adică mai mult decât dublu faţă de durata normală,  pe care un autovehicul o face pe drumurile publice.


Cursa de sâmbătă este prima de acest fel iar rezultatele transportului experimental nu sunt tocmai îmbucurătoare pentru Guvern: infrastructura feroviară învechită face ca timpul necesar unei călătorii să se dubleze, în loc să fie mai scurt. Dacă într-adevăr CFR Marfă îşi propune să devină o alternativă pentru transportatori, se impun investiţii masive în căile ferate, astfel încât compania să devină competitivă şi deluat în seamă, investiţii pe care nici CFR Marfă, dar nici Guvernul nu şi le permit.


Astfel de practici, de transport cu trenul a camioanelor de mare tonaj, se întâlnesc în statele din vestul Europei, cu precădere în Austria şi Germania. Rămâne de văzut câţi dintre transportatori vor opta pentru transportul feroviar în detrimentul şoselelor, pe teritoriul României, dar mai ales, cum vor încerca oficialii de la Ministerul Transporturilor să reducă timpul de călătorie.