Umilinţa de a fi client Mc Donalds

Data publicare: Duminica, 14 Ianuarie, 2018 Total: 8106 accesari

Umilinţa de a fi client Mc Donalds

De cele mai multe ori, calitatea produsului nu este singurul factor determinant pentru a garanta succesul unei afaceri iar unităţile comerciale se întrec  în a face fel de fel de oferte şi promoţii care să atragă clienţi, patronii investesc bani frumoşi pentru a crea un ambient care să îmbie clientul să intre iar în cele din urmă, clientul, în funcţie de ce i se oferă, intră într-un local sau altul.

 

Fie că vorbim de o cafenea, o benzinărie, un bar de noapte, un fast-food, sau un magazin cu piese auto, legile nescrise are comerţului se aplică şi sunt universal valabile. Un rol important îl au angajaţii care servesc clienţii iar de cele mai multe ori, "aerele" de şefie ale superiorilor, sau dimpotrivă, un mediu plăcut de lucru, se răsfrâng în final asupra clientului care, pe banii lui, este servit aşa cum se cuvine, sau după caz, asemenea unui intrus de care unitatea nu are nevoie şi pe care nici nu vrea să îl mai primească.

 

Si cum aminteam mai sus de "legile nescrise ale comerţului" care sunt universal valabile, trebuie să spun că nici Aradul nu face excepţie de la aceste reguli: O pizza gratis, un cupon pentru o dată viitoare, o chelneriţă fâşneaţă sau o muzică bună sunt doar câteva mici trucuri care pot face diferenţa între un local plin şi unul în care bate vântul.

 

Totuşi, nu toate unităţile comerciale ţin cont de aceste mici trucuri  iar unele, se chinuie parcă să îşi alunge clienţii fidelizaţi în peste 20 de ani de activitate. Este şi cazul restaurantului de tip FAST-FOOD, din buricul târgului; Mc Donalds, care deşi funcţionează NON STOP, după o anumită oră preferă să îşi ţină clienţii afară, la o coadă a umilinţei  care ar putea fi evitată printr-o simplă schimbare a unei reguli interne.

 

Dacă te încumeţi totuşi, să rămâi la coada umilinţei din faţa gemuleţului de la Mc Donalds, află că este posibil să îţi pierzi următoarea jumătate de oră în frig, ploaie sau vânt, după cum ţi-e norocul. Servirea se face greoi şi până să îţi vină rândul să comanzi, sigur vor veni prieteni şi cunoscuţi ai angajatei care te serveşte , care negreşit vor avea întâietate atât la comandă cât şi la servire. Iar dacă într-un final vei reuşi să comanzi şi să achiţi, este practic imposibil ca cineva care a comandat după tine, să nu primească comanda înaintea ta.

 

Hazardul este la el acasă, atunci când vorbim de Mc Donalds iar toate aceste lucruri stârnesc de cele mai multe ori nemulţumirea clienţilor. Însă cei care au curajul să “comenteze”, sunt ameninţaţi de cea care ar trebui să îi fi servit deja, că dacă mai comentează, riscă să nu îşi mai primească comanda...Vasăzică, la Mc Donalds din Arad, servirea se face “pe pile” iar dacă ţi-ai achitat comanda, dar nu stai aliniat în frig cum vrea casieriţa şi nu îţi ţii gura, rămâi şi nemâncat şi cu banii luaţi.

 

 

Politica localului este bazată se pare, pe o recomandare  M.A.I. care spune că  “la magazinele cu program non-stop, servirea pe timpul nopţii se va face printr-un geam special amenajat, nefiind permis sub nici o formă accesul clienţilor în magazin, mai ales atunci când este deservit de un singur vânzător!”. Numai că pe turele de noapte de la Mc Donalds nu lucrează un singur angajat, ci trei, patru sau chiar cinci iar decizia de a ţine uşile deschise sau închise ţine strict de conducerea fiecărei unităţi comerciale. Recomandarea nu este literă de lege, drept dovadă, în Arad sunt o mulţime de localuri care deşi au doi angajaţi pe tura de noapte, ţin uşile deschise, permiţând accesul clienţilor.

 

Clientul nu este infractor şi nici nu ar trebui tratat ca atare iar daca prin absurd, se transformă în infractor, unităţile comerciale sunt prevăzute sisteme VIDEO şi butoane de panică ce pot fi acţionate de către angajat, la o simplă mişcare a piciorului sau a corpului. Este şi greu de crezut că într-un oraş liniştit precum este Aradul , cineva ar da buzna într-un restaurant full NON-STOP cum este Mc Donalds, să fure maxim 2000 de lei- suma maximă prevăzută de lege, pe care comerciantul o poate păstra în casa de marcat, care oricum se află sub cheie.

 

Coada umilinţei din faţa restaurantului Mc Donalds din Arad nu este altceva decât o plăcere sadică a conducerii, de a-şi umili clientela pe timpul nopţii.

 

Cât despre aroganţa angajatei, asta ţine strict de instruirea personalului şi de buna dispoziţie a acesteia.

Din păcate, schimbarea de look a restaurantului Mc Donalds nu a venit la pachet şi cu o schimbare de atitudine faţă de clienţi, cei care ţin restaurantul în viaţă iar acest lucru este consemnat şi de proastele recenzii Google, venite din partea arădenilor.