CLM convocat în şedinţă extraordinară de îndată

Data publicare: Marti, 31 Octombrie, 2017 Total: 1052 accesari

CLM convocat în şedinţă extraordinară de îndată

Marţi, 31 octombrie, Consiliul Local al Municipiului Arad a fost convocat în şedinţă publică extraordinară de îndată având pe ordinea de zi trei proiecte de hotărâre referitoare la salubrizarea menajeră din municipiul Arad.

Necesitatea acestei şedinţe a derivat din situaţia în care SC. Polaris M Holding SA a notificat Primăria Municipiului Arad cu privire la încetarea activităţii de ridicare a gunoiului menajer începând cu data de 1 noiembrie 2017.  

Vă reamintim faptul că Primăria Municipiului Arad a încheiat contractul cu SC. Polaris M Holding SA în anul 2004 având valabilitate până în 30.06.2012. Conform legii acesta a fost prelungit încă 4 ani, până în 30.06.2016. Pentru ca Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad să-şi finalizeze procedura de atribuire a contractului de salubrizare, a fost nevoie de încă o prelungire,  hotărâre supusă  votului Consiliului Local Municipal. Prin urmare contractul a fost extins pe o perioadă de 6 luni, mai exact până în data de 30.06.2016. Înainte de expirarea acestui termen CLM a fost pus în situaţia de a se decide în privinţa unei noi prelungiri a respectivului contract cu 4 ani, până în 30.04.2020.

În paralel cu procedura de atribuire a contractului de salubrizare menajeră organizată de ADI Sistem Integrat de Gestionare a Deşeurilor, Primăria municipiului Arad a lansat propria procedură de atribuire a unui astfel de contract în baza HCLM 460/2016, a cărei data limită de depunere a ofertelor este 1.11.2017.

SC. Polaris M Holding SA prin adresa nr 9618/14.07.2017 înregistrată la Primăria Municipiului Arad sub numărul 47211/17.07.2017 a notificat municipalitatea arădeană că în termen de 90 de zile de la această dată va înceta prestarea serviciilor de colectare a deşeurilor municipale pe raza municipiului Arad, pentru a nu-i fi afectată activitatea desfăşurată şi în alte localităţi din România.

Din dorinţa clarificării acestei situaţii fără precedent, o delegaţie a Primăriei Arad, condusă de viceprimarul Călin Bibarţ a solicitat o întrevedere cu, conducerea Autorităţii Naţionale de Reglementare a Serviciilor Comunitare. Întrucât legea nu permite acordarea de licenţe provizorii, care să se încheie în momentul în care întră în vigoare un alt contract, singura soluţie propusă  în acest caz a fost   ca  firma SC. Polaris M Holding SA sau orice altă firmă să lucreze pe o perioadă intermediară fără licenţă, în baza unui contract pe situaţie de urgenţă. Soluţia propusă a fost agreată de societatea SC. Polaris M Holding SA.

În 23.10.2017 Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Arad a semnat cu firma timișoreană Retim Ecologic Service S.A. un contract de operare pentru colectarea deșeurilor din zona de vest a județului Arad, care cuprinde 25 de localități, printre care municipiul Arad. Contractul devine operaţional doar după expirarea perioadei de mobilizare de 6 luni de zile a operatorului câştigător.

Autoritatea publică locală a primit asigurări din partea Retim Timişoara că va încerca să scurteze perioada de mobilizare astfel încât să-şi înceapă activitatea la nivel local la 1 ianuarie 2018.  

Vineri, 27 octombrie 2017, a  fost convocat Comitetul Local pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Arad care a aprobat ca stare de urgenţă impactul determinat de lipsa  unui contract de prestări servicii şi a unui operator care să colecteze şi să transporte deşeurile municipale. Este şi motivul pentru care marţi, 31 octombrie  2017 a fost convocat Consiliul Local al Municipiului Arad în şedinţă publică extraordinară de îndată pentru găsirea unei variante de nou contract, cu operatorul care va desfăşura activitatea de ridicare a gunoiului menajer până la data de 1 ianuarie 2018.

Potrivit art. 3 din Legea 51/2006, responsabilitatea asigurării serviciilor publice de salubritate menajeră precum şi a continuităţii acestora aparţine administraţiei publice locale. În plus, art.3 din Legea 101/2016 spune că aceste servicii se organizează şi funcţioneză pe baza principiului de asigurare a calităţii ţi continuităţii  şi a responsabilităţii faţă de cetăţeni.