Bocsigul intră în febra alegerilor! Localnicii, chemaţi la urne pentru alegerea unui nou primar!

Data publicare: Miercuri, 27 Septembrie, 2017 Total: 2079 accesari

Bocsigul intră în febra alegerilor! Localnicii, chemaţi la urne pentru alegerea unui nou primar!

Guvernul a stabilit organizarea, în data de 5 noiembrie 2017, a scrutinului local parțial pentru alegerea primarului în 16 de localități în care această funcție a rămas vacantă, precum și pentru alegea consiliului local într-o localitate.


În această situaţie se află şi localitatea Bocsig din judeţul Arad după ce primarul ales, Ioan Florin Ciul, a demisionat din funcţie la sfârşitul lunii mai a acestui an, după ce a primit aviz de incompatibilitate din partea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.


Fondurile necesare în vederea organizării alegerilor locale parțiale din data de 5 noiembrie se ridică la 4,368 milioane lei și vor fi alocate din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2017.


Pe lângă localitatea Bocsig, alegeri parțiale vor fi organizate în municipiul Deva- județul Hunedoara, precum și în comunele Nicșeni- jud. Botoșani, Călărași-jud Cluj, Pantelimon și Bărăganu- jud. Constanța, Telești-jud Gorj, Balș-jud. Iași, Bîrghiș- jud.Sibiu, Drăgoiești- jud. Suceava, Cervenia, Poieni, Salcia-jud Teleorman, Checea-jud Timiș,  Oșești-jud. Vaslui, Vlădești-jud. Vâlcea. Totodată, vor fi organizate alegeri parțiale pentru Consiliul Local din comuna Mereni, județul Constanța. 


Potrivit art. 10 alin. 2 din Legea nr. 115 din 2015 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, în cazul unor alegeri locale parțiale, data desfășurării acestora se stabilește cu cel puțin 35 de zile înaintea votării. 


De asemenea, odată cu data alegerilor, Guvernul a stabilit, prin hotărâre, calendarul acțiunilor din cuprinsul perioadei electorale, potrivit căruia, cu 15 zile înainte de data alegerilor, respectiv 22 octombrie, începe campania electorală și se încheie pe 4 noiembrie, ora 7:00. 

Guvernul a decis și măsurile tehnice necesare bunei organizări și desfășurări a alegerilor locale, fiind stabilite atribuțiile și sarcinile care revin Autorității Electrorale Permanente, Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătății, Institutului Național de Statistică, Serviciului de Telecomunicații Speciale, instituțiilor prefectului, primarilor, președinților consiliilor județene și președinților tribunalelor. Aceeași hotărâre stabilește constituirea și componența Comisiei tehnice centrale, respectiv a comisiei tehnice și a municipiului București, constituite din reprezentanți ai instituțiilor implicate în organizarea alegerilor parțiale. Acestea au rolul de a coordona și monitoriza la nivelul lor de competență, modul de îndeplinire a sarcinilor în materie electorală de către autoritățile administrației publice.