Companiile de telefonie mobilă din România îşi lasă clienţii fără beneficiile ROAMING

Data publicare: Duminica, 24 Septembrie, 2017 Total: 3918 accesari

Companiile de telefonie mobilă din România îşi lasă clienţii fără beneficiile ROAMING

După ce compania de telefonie mobilă DIGI a cerut posibilitatea de suprataxare a convorbirilor în roaming pe motiv că tarifele practicate de companie sunt nesustenabile iar VODAFONE au renunţat la serviciul ROAMING, Orange şi-a anunţat intenţia de a renunța la aceste opțiuni.

La începutul anului 2017, la nivelul Uniunii Europene s-a luat decizia de a se renunța la tarifele de roaming, astfel că apelurile transfrontaliere au ajuns să aibă preţurile egale cu cele ale apelorilor naţionale.

 

Decizia a atras nemulţumirea companiilor de telefonie care făceau profituri mari de pe urma convorbirilor în ROAMING.  Treptat, acestea au început să ceară autorităţilor diferite beneficii prin care să îţi rotunjească veniturile.

După DIGI şi Vodafone, o a treia companie care operează pe piaţa telefoniei mobile ia măsuri pentru creşterea artificială a tarifelor pentru conversaţiile înafata ţării.

 

Orange îşi anunţă clienţii pe pagina de roaming de la cartelele prepay că: 

 

Din 23 octombrie 2017 nu mai ai acces la serviciul de roaming în Spațiul Economic European din creditul disponibil în cont dacă ai activă în același timp și o opțiune cu beneficii naționale. De aceea, pentru a avea acces la serviciu, îți recomandăm să activezi o opțiune cu acces la roaming.” 


De asemenea, tot de pe site-ul Orange se oferă şi o alternativă: pentru a avea acces în roaming și a utiliza din creditul disponibil pe cont când ești în străinătate, poți să dezactivezi opțiunea cu beneficii naționale activă, dar vei pierde beneficiile care nu au fost consumate până la data dezactivării.