Facebook ia măsuri în legătură cu transmisiile live după crima comisă în direct

Data publicare: Duminica, 25 Iunie, 2017 Total: 4193 accesari

Facebook ia măsuri în legătură cu transmisiile live după crima comisă în direct

Steve Stephens în vârstă de 37 de ani, a ucis la întâmplare un bărbat de 74 de ani, în ziua de Paşte şi a transmis crima pe Facebook. De asemenea, într-o altă înregistrare postată pe reţeaua de socializare, bărbatul se lăuda că a ucis alte 13 persoane, dar poliţia nu a confirmat acest lucru. Totul, susţine agresorul, a fost provocat de despărţirea de iubita lui.

 

Autorităţile au anunţat şi o recompensă de 50.000 de dolari pentru orice informaţie care ar duce la prinderea suspectului. Acum, rețeaua de socializare Facebook este criticată pentru că a permis vizionarea imaginilor brutale timp de 2 ore.

 

Ryan A. Godwin, nepotul bărbatului ucis, le-a cerut utilizatorilor de pe Facebook să nu mai distribuie imaginile cu bunicul său. Ceea ce a îndreptat atenția la rețeaua de socializare, pentru că permite încărcarea și distribuirea, din nou, a imaginilor.

 

Ca urmare a acestui caz, Facebook a anunţat că va reevalua modul în care sunt depistate imaginile violente postate, deoarece înregistrarea crimei a rămas online aproape 2 ore, până când imaginile au fost șterse iar contul agresorului a fost închis.


 

Situația este dificilă pentru Facebook, notează cotidianul The New York Times, în condițiile în care a devenit un loc de văzut evenimente senzaționale în direct și a anunțat că nu dorește să devină o rețea de socializare care decide arbitrar ce este încărcat și distribuit de către utilizatori. Însă, cu cât intervine mai greu, cu atât utilizatorii vor tinde să comită infracțiuni în direct pe Facebook sau să publice înregistrări în timp ce sunt comise violuri, crime sau alte fapte penale.

 

Vicepreședintele Facebook a precizat că programatorii companiei lucrează ca un asemenea conținut video și raportarea lui să fie sesizate mai repede, inclusiv cu ajutorul inteligenței artificiale.


 

The New York Times concluzionează că de astfel de probleme se confruntă și Twitter, Amazon sau Google. Toate aceste mari companii le permit oamenilor să împărtășească momente intime mult mai ușor, dar se confruntă cu cereri tot mai dese de a monitoriza și filtra conținutul nepotrivit.