Celebrul săpun românesc „Cheia” a renăscut şi costă 14 lire sterline bucata

Data publicare: Duminica, 02 Aprilie, 2017 Total: 4149 accesari

Celebrul săpun românesc „Cheia” a renăscut şi costă 14 lire sterline bucata

Cu investiţii de 170.000 de euro şi opt angajaţi, Alin Laslo, noul proprietar al mărcii de săpun Cheia a ajuns în patru ani să exporte în opt ţări europene, iar acum se pregăteşte intens pentru Australia. 

 

„Suntem cu 11 ani mai bătrâni ca brandul Dracula şi suntem din Transilvania", spune Alin Laslo făcând referire la istoria de 131 de ani a brandului Cheia şi la potenţialul acestui brand. În 6 martie 1886, industriaşul L. Braustein lansa la Galaţi producţia săpunului Cheia, care în 1906 avea deja 60 angajaţi şi o producţie de 1.200.000 kg săpun. „Tehnologia tradiţională manufacturieră, la o jumatate de secol de la lansare, în timpul celui de-al doilea razboi mondial, atrăgea aprecierea ofiţerilor germani care îl asociau cu săpunurile franţuzeşti, superior calitativ săpunurilor germane", povesteşte noul site al săpunului, care, după naţionalizarea din 1948, avea să devină sinonim cu comunismul.

 

După 1989, săpunul Cheia nu a mai însemnat mare lucru pentru români, aceştia au preferat mărcile de renume internaţionale care au invadat piaţa românească, fabrica care producea celebrul săpun a fost închisă şi vândută la fier vechi, ca multe alte fabrici din România, iar în 2010, statul român a pierdut protecţia pe marcă, fapt care l-a determinat pe Alin Lazlo să facă toate demersurile necesare pentru a cumpăra numele, iar după doi ani a început producţia săpunului pe un principiu şi politică nouă, hand made.

 

„Nu am avut mari investiţii în utilaje, investiţiile au fost în cercetare, în felul acesta reuşind să creăm cel mai complet set din lume cu produse pentru îngrijirera bărbii, sau săpunul de curăţat pensulele de vopselurile în ulei folosite în pictură, săpunurile plutitoare pentru copii sau săpunurile în formă de animale care sunt foarte rare la nivel mondial", a mai spus Alin Laslo, citat de economica.net.

 

După alţi patru ani, Laslo avea 8 angajaţi care produceau 1.500 de bucăţi de săpunri pe zi, ajungând la o cifră de afaceri de 120.000 cu un profit de 25%.


 

 

Săpunul traditional românesc, total natural, a reuşit să pătrundă pe pieţe occidentale ca în Germania, Franţa, Elveţia, Norvegia, Spania , Italia. În Anglia şi Irlanda, vânzăndu-se ca un produs natural, hand made, din gama de lux, la 14 lire sterline bucata.

 

Alin Lazlo nu vrea să se limiteze la piaţa europeană, fiind convins după ultimele contacte pe care le-a avut în Australia şi Noua zeelandă, că celebra marcă “Cheia”, va ajunge şi pe aceste două pieţe îndepărtate.

 

Pentru 2017, Alin Lazlo şi-a bugetat o creştere de 30%-40% şi se gândeşte că ar putea trece în circa doi ani la francizarea inversă. Este în proces avansat de cooptare a unui partener strategic care să îl ajute în distribuţie, spun reprezentanţii firmei. Acordul ar trebui semnat cu fondul de investiţii Mackenzie Capital.


Sursa: economica.net