Japonia și-a depăşit din nou limitele, şi-a dovedit din nou ingeniozitatea şi superioritatea tehnologocă în transportul feroviar de mare viteză, stabilind un nou record mondial, depăşind bariera de 600 km/h. Recordul de 581 km/h stabilit pe același tren Maglev în 2003, a fost depășit cu 22 de km/h la sf ;itul lui 2015.
Ca înseamnă să te deplasezi cu 600km/h?
La viteză de 600 km/h cu acest tren, parcurgi 1.8 kilometri în doar 10 secunde!
În timpul testului de viteză, la bord se afla doar echipajul trenului, format din 49 de membri, călătorind confortabil și în siguranță. Până în anul 2027 acest tren nu va fi inclus în circulație, din cauza costului de 100 miliarde de dolari al infrastructurii.
Infrastructura nu reprezintă doar o simplă șină, ea fiind atât de scumpă din cauza fâșiilor de magneți încărcați electric.
Electromagneții au două roluri principale, primul este de a susține trenul într-o levitație controlată la 10 cm deasupra pistei, iar propulsia trenului este al doilea rol. Ei alimentați de curent alternativ controlat, trag partea din față a trenului și în același timp împing partea din spate a acestuia.
Chiar dacă acest sistem este foarte scump, Japonia vrea să îl vândă și pe alte continente, America fiind prima țară interesată.