Ce trebuie să ştim despre 113, numărul de urgenţă pentru persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire

Data publicare: Vineri, 06 Noiembrie, 2015 Total: 1913 accesari

Persoanele cu deficienţe de auz sau de vorbire au acces la un nou serviciu de urgenţă. 113 este numărul la care pot apela acestea. Evident, nu vor avea un dialog cu un operator. După ce vor suna la 113 şi vor fi identificate ca având hipoacuzie, apelul se va întrerupe şi vor primi un mesaj cu textul „Trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”, scrie stiripedia.ro. Mesajul trimis la numărul de urgenţă trebuie să conţină o descriere succintă a cazului, dar şi adresa exectă, inclusiv judeţul. Ulterior, e posibil să se mai solicite de către operator şi alte mesaje cu detalii suplimentare. Toate datele obţinute astfel vor fi transmise de operator agenţilor de intervenţie din Poliţie, de la Ambulanţă sau de la Pompieri, în funcţie de natura urgenţei.
 

E important de ştiut că nu oricine poate apela gratuit noul număr de urgenţă. Pentru a-l putea utiliza, hipoacuzicii trebuie să fie înscrişi în baza de date a serviciului 112. Asta se poate face la sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă. De asemenea, formularul de înscriere, aflat pe site-ul www.112.ro, se poate trimite prin poştă sau se poate completa pe internet.
 

Sursa citată aminteşte că persoanele care vor transmite cu rea-voința, în mod repetat, SMS-uri la acest numărul 113 riscă să fie amendate cu o sumă cuprinsă între 500 și 1.000 de lei. Aceeași sancțiune se va aplica și pentru SMS-urile care aduc injurii operatorilor.

 



foto:click.ro