Organizatorii concertului Robbie Williams - amendaţi de ANPC cu 10.000 lei

Data publicare: Marti, 28 Iulie, 2015 Total: 3361 accesari

Organizatorii concertului lui Robbie Williams au fost amendaţi cu 10.000 de lei de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pentru comportament incorect în relaţia cu consumatorii, întrucât nu au asigurat suficiente puncte de vânzare a produselor alimentare şi a băuturilor, relatează Mediafax.

 

"Cele două firme organizatoare ale concertului lui Robbie Williams la Bucureşti au fost amendate cu suma de 10.000 lei de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pentru un comportament incorect în relaţia cu consumatorii, neasigurând suficiente puncte de vânzare a produselor alimentare şi a băuturilor. Consumatorii au stat la coadă minim 45 de minute pentru a-şi putea achiziţiona produsele respective (ape, sucuri, bere) şi pentru a se putea hidrata corespunzător pe durata evenimentului, care a durat aproximativ cinci ore", a anunţat ANPC azi într-un comunicat de presă.
 

Potrivit sursei citate, în perioada 19-23 iulie au fost înregistrate la ANPC aproximativ 300 reclamaţii ale consumatorilor, în legătură cu organizarea concertului lui Robbie Willimas din 17 iulie. Principalul aspect reclamat de către consumatori a fost acela că pentru achiziţionarea de băuturi şi produse alimentare au stat la cozi de minim 45 de minute, după ce au mai stat la o altă coadă pentru a încărca o anume sumă de bani pe un card.

 

În urma controlului, s-a constat că societăţile organizatoare trebuiau să asigure în perimetrul destinat concertului, conform planului de organizare, o suprafaţă suficientă pentru ca toţi participanţii să poată achiziţiona băuturi şi produse alimentare.
 

ANPC a stabilit, că, la verificarea contractelor încheiate între organizatori şi societăţile comerciale care urmau să presteze servicii de vânzare de produse în locaţia evenimentului, organizatorii nu s-au asigurat ca firma prestatoare să garanteze instalarea a cel puţin 300 metri liniari de standuri, aşa cum iniţial stabiliseră prin contractul încheiat cu societatea prestatoare, care cu două zile înainte de eveniment a renuntat să participe la eveniment.
 

"Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a constatat un comportament incorect în relaţia cu consumatorii, această practică aducând atingere în mod direct intereselor consumatorilor", se mai arată în comunicat.
 

Deoarece, în cadrul evenimentului, pentru achiziţia de produse s-au folosit exclusive carduri care nu erau nominale, ANPC a sesizat Agenţia Naţionala de Administrare Fiscală, pentru verificarea încasărilor şi a recuperării sumelor rămase neutilizate de către consumatori, conform Mediafax.
 

"Astfel de practici vor fi verificate şi sancţionate de ANPC, astfel încât consumatorii să beneficieze de respectarea tuturor drepturilor. Este o bătaie de joc la adresa consumatorilor", a declarat preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca.