Noul pod hobanat din municipiul Arad, care a costat 165 de milioane de lei dar nu a mai fost recepționat de administrația locală în urma unor deformări vizibile apărute înainte de inaugurare, va fi ”ușurat” cu până la 1.500 de tone pentru a se remedia problemele, urmând să se renunțe la straturi de asfalt de la trotuare, la borduri sau alte elemente.
„În momentul de față noul pod peste Mureș, respectă cerințele de rezistență și stabilitate pentru care a fost proiectat.” Declarația a fost făcută de către primarul Călin Bibarț în cadrul conferinței de presă de marți, 26 august 2025. Afirmația edilului are la bază documentele primite de la firma contractată de municipalitate pentru elaborarea proiectului tehnic al podului hobanat peste râul Mureș.
Conform reprezentanților firmei care a realizat proiectarea, prezenți și ei la conferința de presă, modificările identificate au survenit ca urmare a inversării unor etape în timpul execuției lucrărilor, fapt întâlnit și în cazul altor construcții similare realizate în țară.
În cursul zilei de azi s-a dat oficial startul activităților necesare remedierii deficiențelor vizuale care au determinat amânarea recepției la finalizarea lucrărilor. Pentru corecțiile ce urmează să fie făcute s-au propus mai multe etape. Mai întâi se vor diminua unele sarcini permanente (parapeți, borduri, asfaltul din zona pietonală a podului). Pentru a corecta deformarea, este necesară înlăturarea a aproximativ 1500 t. Ulterior se va reconstrui paleia P3 și se va ridica tablierul, se vor verifica tensiunile în hobane, astfle încât să se respecte cerințele din proiectul tehnic și să se atingă linia roșie proiectată.
„Avem de-aface cu un proiect în cazul căruia proiectarea a fost separată de execuție. Am așteptat opinia tehnică a inginerului de rezistență și a verficatorului firmei care a proiectat podul. Ne-au indicat etapele pe care trebuie să le parcurgem în vederea remedierii. Specialiștii ne-au dat sub semnătură că și în momentul de față, ca să închidem orice discuție, podul corespunde din punct de vedere al rezistenței pentru a putea fi dat în trafic. Noi, ca beneficiari, am refuzat, întruncât vizual prezintă denivelări și nu-l putem prelua așa. Un alt aspect ce trebuie subliniat este că tot ce se remediază va fi suportat de proiectant, executant și subcontractorii acestuia, nu din buget local. Pe noi ne interesează ca la ultimul termen convenit să putem recepționa podul și să putem circula pe el.”, a declarat primarul Călin Bibarț.
Noul și ultimul termen trasat de municipalitate pentru remediere deficiențelor este 15 noiembrie 2025.

Noul pod hobanat din municipiul Arad, care a costat 165 de milioane de lei dar nu a mai fost recepționat de administrația locală în urma unor deformări vizibile apărute înainte de inaugurare, va fi ”ușurat” cu până la 1.500 de tone pentru a se remedia problemele, urmând să se renunțe la straturi de asfalt de la trotuare, la borduri sau alte elemente.
„În momentul de față noul pod peste Mureș, respectă cerințele de rezistență și stabilitate pentru care a fost proiectat.” Declarația a fost făcută de către primarul Călin Bibarț în cadrul conferinței de presă de marți, 26 august 2025. Afirmația edilului are la bază documentele primite de la firma contractată de municipalitate pentru elaborarea proiectului tehnic al podului hobanat peste râul Mureș.
Conform reprezentanților firmei care a realizat proiectarea, prezenți și ei la conferința de presă, modificările identificate au survenit ca urmare a inversării unor etape în timpul execuției lucrărilor, fapt întâlnit și în cazul altor construcții similare realizate în țară.
În cursul zilei de azi s-a dat oficial startul activităților necesare remedierii deficiențelor vizuale care au determinat amânarea recepției la finalizarea lucrărilor. Pentru corecțiile ce urmează să fie făcute s-au propus mai multe etape. Mai întâi se vor diminua unele sarcini permanente (parapeți, borduri, asfaltul din zona pietonală a podului). Pentru a corecta deformarea, este necesară înlăturarea a aproximativ 1500 t. Ulterior se va reconstrui paleia P3 și se va ridica tablierul, se vor verifica tensiunile în hobane, astfle încât să se respecte cerințele din proiectul tehnic și să se atingă linia roșie proiectată.
„Avem de-aface cu un proiect în cazul căruia proiectarea a fost separată de execuție. Am așteptat opinia tehnică a inginerului de rezistență și a verficatorului firmei care a proiectat podul. Ne-au indicat etapele pe care trebuie să le parcurgem în vederea remedierii. Specialiștii ne-au dat sub semnătură că și în momentul de față, ca să închidem orice discuție, podul corespunde din punct de vedere al rezistenței pentru a putea fi dat în trafic. Noi, ca beneficiari, am refuzat, întruncât vizual prezintă denivelări și nu-l putem prelua așa. Un alt aspect ce trebuie subliniat este că tot ce se remediază va fi suportat de proiectant, executant și subcontractorii acestuia, nu din buget local. Pe noi ne interesează ca la ultimul termen convenit să putem recepționa podul și să putem circula pe el.”, a declarat primarul Călin Bibarț.
Noul și ultimul termen trasat de municipalitate pentru remediere deficiențelor este 15 noiembrie 2025.