Lucrările de reparații la podul de pe DN 79, peste râul Crișul Alb, au fost relocate pe celălalt sens de circulație, Arad – Oradea.
Până la finalizarea intervențiilor, traficul în zonă va rămâne dirijat cu semafor temporar.
Termenul contractual pentru finalizare este 31 august, însă antreprenorul (asocierea SC Freyrom S.A. – SC Procons Group SRL) estimează că lucrările vor avansa mai rapid decât pe sensul anterior, Oradea – Arad. În cazul în care termenul nu este respectat, se vor aplica penalități, conform contractului.
Ce presupune lucrarea
Nu este vorba de o intervenție simplă, ci de o lucrare amplă, care cuprinde:
• înlocuirea completă a hidroizolației,
• reparații la suprastructura podului cu mortare speciale,
• refacerea trotuarelor, bordurilor și gurilor de scurgere,
• refacerea structurii rutiere pe întreaga lungime a podului.
De ce au fost întârzieri pe primul sens de circulație
Spre deosebire de o lucrare nouă, executată de la zero, intervențiile asupra unei construcții existente, aflate în exploatare, sunt mai complexe și pot aduce surprize neprevăzute.
În acest caz, s-a constatat că stratul suport al vechii hidroizolații era compromis și nu mai asigura aderența necesară între mortarul special și betonul din suprastructură. A fost nevoie de intervenții suplimentare pentru a reface corect aceste zone, astfel încât lucrarea finală să fie durabilă și conformă cu normele tehnice.
Pe sensul Arad – Oradea, constructorul nu anticipează probleme similare, astfel că lucrările ar trebui să avanseze într-un ritm mai bun.
”Înțelegem disconfortul creat în trafic, dar aceste lucrări sunt necesare pentru siguranța circulației și pentru prelungirea duratei de viață a podului, prin eliminarea infiltrațiilor care duc, în timp, la degradarea betonului și a armăturilor.
Ca administrator al DN 79, monitorizăm îndeaproape șantierul și solicităm respectarea termenelor și a calității lucrărilor, conform standardelor în vigoare”, transmite Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
Sursa: DRDP Timișoara

Lucrările de reparații la podul de pe DN 79, peste râul Crișul Alb, au fost relocate pe celălalt sens de circulație, Arad – Oradea.
Până la finalizarea intervențiilor, traficul în zonă va rămâne dirijat cu semafor temporar.
Termenul contractual pentru finalizare este 31 august, însă antreprenorul (asocierea SC Freyrom S.A. – SC Procons Group SRL) estimează că lucrările vor avansa mai rapid decât pe sensul anterior, Oradea – Arad. În cazul în care termenul nu este respectat, se vor aplica penalități, conform contractului.
Ce presupune lucrarea
Nu este vorba de o intervenție simplă, ci de o lucrare amplă, care cuprinde:
• înlocuirea completă a hidroizolației,
• reparații la suprastructura podului cu mortare speciale,
• refacerea trotuarelor, bordurilor și gurilor de scurgere,
• refacerea structurii rutiere pe întreaga lungime a podului.
De ce au fost întârzieri pe primul sens de circulație
Spre deosebire de o lucrare nouă, executată de la zero, intervențiile asupra unei construcții existente, aflate în exploatare, sunt mai complexe și pot aduce surprize neprevăzute.
În acest caz, s-a constatat că stratul suport al vechii hidroizolații era compromis și nu mai asigura aderența necesară între mortarul special și betonul din suprastructură. A fost nevoie de intervenții suplimentare pentru a reface corect aceste zone, astfel încât lucrarea finală să fie durabilă și conformă cu normele tehnice.
Pe sensul Arad – Oradea, constructorul nu anticipează probleme similare, astfel că lucrările ar trebui să avanseze într-un ritm mai bun.
”Înțelegem disconfortul creat în trafic, dar aceste lucrări sunt necesare pentru siguranța circulației și pentru prelungirea duratei de viață a podului, prin eliminarea infiltrațiilor care duc, în timp, la degradarea betonului și a armăturilor.
Ca administrator al DN 79, monitorizăm îndeaproape șantierul și solicităm respectarea termenelor și a calității lucrărilor, conform standardelor în vigoare”, transmite Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.
Sursa: DRDP Timișoara