Astra Vagoane Călători din Arad ar putea semna în curând cel mai important contract internațional din istoria recentă a companiei.
Producătorul arădean se află în discuții directe cu autoritățile din Belgrad pentru furnizarea a 100 de tramvaie destinate traficului urban intens, într-un proiect estimat la peste 210 milioane de euro.
Potrivit presei din Serbia, contractul urmează să fie finanțat din fonduri guvernamentale, iar procedura nu ar include o licitație publică, ci o negociere directă între părți. Această abordare a stârnit deja reacții în rândul organizațiilor civice din Serbia, care cer transparență și deschidere în procesul de achiziție.
Municipalitatea din Belgrad ar avea în vedere tramvaie de dimensiuni mai mici, potrivite pentru rutele aglomerate, iar modelul Imperio, produs de Astra, s-ar potrivi acestor cerințe. Livrările ar urma să se întindă pe o perioadă de mai mulți ani, iar dacă proiectul se concretizează, va fi prima comandă majoră externă pentru compania din Arad după o perioadă în care aceasta s-a concentrat pe piața internă.
Discuțiile dintre Astra și municipalitatea din Belgrad s-au desfășurat în afara unei proceduri clasice de licitație, fapt care a atras critici din partea societății civile din Serbia. Centrul pentru Autonomie Locală (CLS) a solicitat public organizarea unei licitații transparente, în care să conteze criteriile tehnice și istoricul producătorilor, nu înțelegerile în spatele ușilor închise.
De asemenea, unele voci pledează pentru achiziția de tramvaie produse de mari companii internaționale, precum Siemens sau Stadler, sugerând că alegerea finală ar trebui să se bazeze pe performanță și reputație globală.
Sursa și foto: bugetul.ro

Astra Vagoane Călători din Arad ar putea semna în curând cel mai important contract internațional din istoria recentă a companiei.
Producătorul arădean se află în discuții directe cu autoritățile din Belgrad pentru furnizarea a 100 de tramvaie destinate traficului urban intens, într-un proiect estimat la peste 210 milioane de euro.
Potrivit presei din Serbia, contractul urmează să fie finanțat din fonduri guvernamentale, iar procedura nu ar include o licitație publică, ci o negociere directă între părți. Această abordare a stârnit deja reacții în rândul organizațiilor civice din Serbia, care cer transparență și deschidere în procesul de achiziție.
Municipalitatea din Belgrad ar avea în vedere tramvaie de dimensiuni mai mici, potrivite pentru rutele aglomerate, iar modelul Imperio, produs de Astra, s-ar potrivi acestor cerințe. Livrările ar urma să se întindă pe o perioadă de mai mulți ani, iar dacă proiectul se concretizează, va fi prima comandă majoră externă pentru compania din Arad după o perioadă în care aceasta s-a concentrat pe piața internă.
Discuțiile dintre Astra și municipalitatea din Belgrad s-au desfășurat în afara unei proceduri clasice de licitație, fapt care a atras critici din partea societății civile din Serbia. Centrul pentru Autonomie Locală (CLS) a solicitat public organizarea unei licitații transparente, în care să conteze criteriile tehnice și istoricul producătorilor, nu înțelegerile în spatele ușilor închise.
De asemenea, unele voci pledează pentru achiziția de tramvaie produse de mari companii internaționale, precum Siemens sau Stadler, sugerând că alegerea finală ar trebui să se bazeze pe performanță și reputație globală.
Sursa și foto: bugetul.ro