Ministerul Educației și Cercetării a publicat statistica rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale 2025, iar la proba de la Limba și literatura română cerințele de gramatică, gândire critică, compoziție și transfer le-au pus cele mai mari dificultăți elevilor de clasa a VIII-a.
Conform analizei oficiale, peste 42% dintre elevi, adică aproape 70.000 dintre participanți, nu au scris măcar cele 150 de cuvinte la ultimul subiect, unde aveau de făcut o compunere, pentru a primi punctaj pentru redactare.
Cerințele gramaticale complexe și cele de scriere corectă, de la Subiectul I, punctul B, au cele mai mari procente de punctaj „zero”, adică nu au fost corect rezolvate, majoritatea fiind itemi obiectivi.
Analiza Ministerului Educației arată că la Limba și literatura română au fost 161.833 de lucrări evaluate, iar dintre acestea, 103.629 au avut note de la 5 la 10 inclusiv, iar 58.254 de elevi au avut note între 1 și 4,99.
Procentul de 64% note peste 5 este mai mic decât cel de la Matematică din acest an (71,97). Prin comparație cu anul trecut, când notele de 5 și peste, la Limba și literatura română, însemnau mai mult de 73% dintre lucrări, scăderea este evidentă.
La subiectul al II-lea, elevii au avut de scris un text de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinte mesajul poeziei/o semnificație a poeziei Trezire de Lucian Blaga.
Pentru conținut doar 6,9% au luat punctaj maxim, iar pentru redactare doar 10,7%. Remarcabil este procentul celor care nu au scris măcar 150 de cuvinte pentru a primi punctaj la redactare și astfel au luat zero puncte aici, din cele 8 posibile. Mai exact, 41,85%.
Sursa: edupedu.ro
Foto: arhivă

Ministerul Educației și Cercetării a publicat statistica rezultatelor de la simularea Evaluării Naționale 2025, iar la proba de la Limba și literatura română cerințele de gramatică, gândire critică, compoziție și transfer le-au pus cele mai mari dificultăți elevilor de clasa a VIII-a.
Conform analizei oficiale, peste 42% dintre elevi, adică aproape 70.000 dintre participanți, nu au scris măcar cele 150 de cuvinte la ultimul subiect, unde aveau de făcut o compunere, pentru a primi punctaj pentru redactare.
Cerințele gramaticale complexe și cele de scriere corectă, de la Subiectul I, punctul B, au cele mai mari procente de punctaj „zero”, adică nu au fost corect rezolvate, majoritatea fiind itemi obiectivi.
Analiza Ministerului Educației arată că la Limba și literatura română au fost 161.833 de lucrări evaluate, iar dintre acestea, 103.629 au avut note de la 5 la 10 inclusiv, iar 58.254 de elevi au avut note între 1 și 4,99.
Procentul de 64% note peste 5 este mai mic decât cel de la Matematică din acest an (71,97). Prin comparație cu anul trecut, când notele de 5 și peste, la Limba și literatura română, însemnau mai mult de 73% dintre lucrări, scăderea este evidentă.
La subiectul al II-lea, elevii au avut de scris un text de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinte mesajul poeziei/o semnificație a poeziei Trezire de Lucian Blaga.
Pentru conținut doar 6,9% au luat punctaj maxim, iar pentru redactare doar 10,7%. Remarcabil este procentul celor care nu au scris măcar 150 de cuvinte pentru a primi punctaj la redactare și astfel au luat zero puncte aici, din cele 8 posibile. Mai exact, 41,85%.
Sursa: edupedu.ro
Foto: arhivă