Astăzi se împlinesc 21 de ani de la naşterea a ceea ce avea să devină un fenomen al lumii contemporane: Facebook. Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg a lansat reţeaua dintr-un cămin de la Harvard. În 20 de ani, Facebook a schimbat modul cum ţinem legătura între noi, dar nu numai.
În 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani şi era student la Harvard. În căutarea soluţiei pentru o viaţă socială de succes a creat, împreună cu nişte prieteni, reţeta care avea să-l facă miliardar.
Oficial, Facebook există din 4 februarie 2004, fiind în principal creaţia lui Mark Zuckerberg ajutat de câţiva prieteni şi chiar de fraţii Winklevoss care aveau mai târziu să-l dea în judecată pentru că le-a furat ideea. Totuşi, înainte de Facebook a fost Facemash în octombrie 2003. Acolo, Zuckerberg a combinat pozele studentelor cu un sistem de calificative. Era un site conceput pe ideea „hot or not“.
Pentru a face rost de informaţii şi poze, el a spart serverele Harvard pe care erau ţinute aceste „facebooks“ – cataloage online cu poze şi o scurtă descriere a studenţilor. Site-ul a fost un succes imediat, a atras 450 de vizitatori unici şi 22 de mii de vizualizări în doar patru ore. Administraţia de la Harvard a închis site-ul în câteva zile, dar acesta a fost doar începutul. Pe 4 februarie 2004 avea să lanseze pentru studenţi ceea ce avea să devină cea mai mare reţea socială a lumii: TheFacebook.
La început, Facebook a fost disponibilă doar studenţilor, pornind de la Harvard către celelalte mari universităţi. În octombrie 2013, Zuckerberg a spus că Facebook a avut succes, deoarece a fost ceva mai mult decât un motor de indexare informaţii. El a afirmat că reţeaua sa socială a creat un cadru în care oamenii să se simtă confortabil să împărtăşească informaţii despre ei, pe când produsele concurente pur şi simplu au omis partea umană din site.
Alături de Zuckerberg, la început, au fost Eduardo Saverin (se ocupa de afacere), Dustin Moskovitz (era programator), Andrew McCollum (artist grafic) şi Chris Hughes (s-a ocupat de promovare).
În 2005, TheFacebook a devenit Facebook, cumpărând cu 200 de mii de dolari domeniul facebook.com, a urmat în septembrie acelaşi an expansiunea spre licee, iar un an mai târziu reţeaua socială avea să fie disponibilă oricui avea 13 ani împliniţi şi o adresă de mail validă. Secundar utilizatorilor, Facebook avea şi pagini de companii prin care acestea se puteau promova. În 2007, numărul acestora ajunsese la 100 de mii, acum e deja necesar să ai pagină de companie, iar dictonul „dacă nu eşti pe Facebook, nu exişti“ e de luat în seamă.
În ultimii ani, a urmat o creştere accelerată pentru Facebook, cu o mică oprire în 2012, când compania a decis că i-ar prinde bine listarea la bursă. În octombrie 2007, Microsoft a cumpărat 1,6% din acţiuni pentru 240 de milioane de dolari, iar valoarea acestei reţele socială veche de doar 3 ani a ajuns la 15 miliarde de dolari. A urmat expansiunea printr-un centru în Dublin, anul 2009 când a fost pe profit şi evaluarea la circa 41 de miliarde de dolari din noiembrie 2010 de către SecondMarket Inc. Nu contează atât valoarea, cât poziţia: Facebook a devenit a treia mare companie americană, după Google şi Amazon şi înaintea eBay.
.
În mai 2012, Facebook a devenit o companie listată la bursă şi n-a făcut-o deloc la scară mică. Compania a fost evaluată la 104 miliarde de dolari, cea mai mare din toate timpurile, iar preţul per acţiune a fost fixat la 38 de dolari. Atunci, Mark Zuckerberg a devenit unul dintre bogaţii planetei cu o avere de aproximativ 20 de miliarde de dolari, dar preţul acţiunilor nu a mers prea bine. Pe tot parcursul anului 2012, Facebook a scăzut destul de mult pe bursă, dar o strategie mai agresivă de marketing şi expansiunea pe domeniul dispozitivelor mobile a ridicat acum preţul la peste 60 de dolari şi generează venituri mai mari pentru companie.
Sursa: ziarulunirea.ro
Foto: pixabay.com

Astăzi se împlinesc 21 de ani de la naşterea a ceea ce avea să devină un fenomen al lumii contemporane: Facebook. Pe 4 februarie 2004, Mark Zuckerberg a lansat reţeaua dintr-un cămin de la Harvard. În 20 de ani, Facebook a schimbat modul cum ţinem legătura între noi, dar nu numai.
În 2004, Mark Zuckerberg avea 19 ani şi era student la Harvard. În căutarea soluţiei pentru o viaţă socială de succes a creat, împreună cu nişte prieteni, reţeta care avea să-l facă miliardar.
Oficial, Facebook există din 4 februarie 2004, fiind în principal creaţia lui Mark Zuckerberg ajutat de câţiva prieteni şi chiar de fraţii Winklevoss care aveau mai târziu să-l dea în judecată pentru că le-a furat ideea. Totuşi, înainte de Facebook a fost Facemash în octombrie 2003. Acolo, Zuckerberg a combinat pozele studentelor cu un sistem de calificative. Era un site conceput pe ideea „hot or not“.
Pentru a face rost de informaţii şi poze, el a spart serverele Harvard pe care erau ţinute aceste „facebooks“ – cataloage online cu poze şi o scurtă descriere a studenţilor. Site-ul a fost un succes imediat, a atras 450 de vizitatori unici şi 22 de mii de vizualizări în doar patru ore. Administraţia de la Harvard a închis site-ul în câteva zile, dar acesta a fost doar începutul. Pe 4 februarie 2004 avea să lanseze pentru studenţi ceea ce avea să devină cea mai mare reţea socială a lumii: TheFacebook.
La început, Facebook a fost disponibilă doar studenţilor, pornind de la Harvard către celelalte mari universităţi. În octombrie 2013, Zuckerberg a spus că Facebook a avut succes, deoarece a fost ceva mai mult decât un motor de indexare informaţii. El a afirmat că reţeaua sa socială a creat un cadru în care oamenii să se simtă confortabil să împărtăşească informaţii despre ei, pe când produsele concurente pur şi simplu au omis partea umană din site.
Alături de Zuckerberg, la început, au fost Eduardo Saverin (se ocupa de afacere), Dustin Moskovitz (era programator), Andrew McCollum (artist grafic) şi Chris Hughes (s-a ocupat de promovare).
În 2005, TheFacebook a devenit Facebook, cumpărând cu 200 de mii de dolari domeniul facebook.com, a urmat în septembrie acelaşi an expansiunea spre licee, iar un an mai târziu reţeaua socială avea să fie disponibilă oricui avea 13 ani împliniţi şi o adresă de mail validă. Secundar utilizatorilor, Facebook avea şi pagini de companii prin care acestea se puteau promova. În 2007, numărul acestora ajunsese la 100 de mii, acum e deja necesar să ai pagină de companie, iar dictonul „dacă nu eşti pe Facebook, nu exişti“ e de luat în seamă.
În ultimii ani, a urmat o creştere accelerată pentru Facebook, cu o mică oprire în 2012, când compania a decis că i-ar prinde bine listarea la bursă. În octombrie 2007, Microsoft a cumpărat 1,6% din acţiuni pentru 240 de milioane de dolari, iar valoarea acestei reţele socială veche de doar 3 ani a ajuns la 15 miliarde de dolari. A urmat expansiunea printr-un centru în Dublin, anul 2009 când a fost pe profit şi evaluarea la circa 41 de miliarde de dolari din noiembrie 2010 de către SecondMarket Inc. Nu contează atât valoarea, cât poziţia: Facebook a devenit a treia mare companie americană, după Google şi Amazon şi înaintea eBay.
.
În mai 2012, Facebook a devenit o companie listată la bursă şi n-a făcut-o deloc la scară mică. Compania a fost evaluată la 104 miliarde de dolari, cea mai mare din toate timpurile, iar preţul per acţiune a fost fixat la 38 de dolari. Atunci, Mark Zuckerberg a devenit unul dintre bogaţii planetei cu o avere de aproximativ 20 de miliarde de dolari, dar preţul acţiunilor nu a mers prea bine. Pe tot parcursul anului 2012, Facebook a scăzut destul de mult pe bursă, dar o strategie mai agresivă de marketing şi expansiunea pe domeniul dispozitivelor mobile a ridicat acum preţul la peste 60 de dolari şi generează venituri mai mari pentru companie.
Sursa: ziarulunirea.ro
Foto: pixabay.com