Măsura închiderii magazinlor alimentare și a hipermarketurilor în weekend sau reducerea programului acestora ar putea fi impusă și în Romania.
Reprezentanții lanțurilor de magazine autohtone și ai distribuției din comerțul cu bunuri alimentare au discutat cu premierul Marcel Ciolacu despre soluțiile prin care pot fi sprijiniți producătorii, distribuitorii și retalierii. In țări ca Olanda, Franța sau Elveția măsura este aplicată deja de mai mulți ani.
Feliciu Paraschiv, vicepresedintele Asociatiei Nationale a Comercianților Mici si Mijlocii spune la RFI ca sunt 200.000 de angajați în retail care ar avea mai mult timp liber dacă magazinele ar fi închise în weekend.
În timp ce în supermarketuri, la sfârșit de săptămână, nu ai loc să arunci un ac, iar în goana după cumpărături clienții se calcă pur și simplu în picioare, în magazinele mici, de cartier, bate vântul.
Într-adevăr, de multe ori se întâmplă să cobori din bloc, să traversezi strada și să intri în supermarket, acolo unde găsești de toate. Asta, în detrimentul magazinului mic din colțul blocului care nu este atât de bine aprovizionat. Și care, nu de puține ori, practică prețuri mai mari.
De atunci și până acum, cu magazine mari la doi pași de casă, evident că oamenii au adoptat acest model de consum. În plus, această activitate îmbină utilul cu plăcutul. Cumpărăm mâncare, dar ne oprim și la o terasă din mall, la un restaurant, poate vedem chiar un film sau mergem cu copilul la locul de joacă.
Un alt motiv pentru care românii iau cu asalt în weekend marile magazine este faptul că nu au timp când s-o facă în cursul săptămânii. Vorbim despre o obișnuință adânc înrădăcinată în comportamentul nostru ca și consumatori, iar pe de altă parte și despre o nevoie cât se poate de reală.
Dacă se va adopta o astfel de lege, prin care marile magazine să fie închise sâmbăta și duminica, impactul, spun specialiștii, va fi unul major și negativ din toate punctele de vedere, social, dar și economic.
foto: pixabay.com
Măsura închiderii magazinlor alimentare și a hipermarketurilor în weekend sau reducerea programului acestora ar putea fi impusă și în Romania.
Reprezentanții lanțurilor de magazine autohtone și ai distribuției din comerțul cu bunuri alimentare au discutat cu premierul Marcel Ciolacu despre soluțiile prin care pot fi sprijiniți producătorii, distribuitorii și retalierii. In țări ca Olanda, Franța sau Elveția măsura este aplicată deja de mai mulți ani.
Feliciu Paraschiv, vicepresedintele Asociatiei Nationale a Comercianților Mici si Mijlocii spune la RFI ca sunt 200.000 de angajați în retail care ar avea mai mult timp liber dacă magazinele ar fi închise în weekend.
În timp ce în supermarketuri, la sfârșit de săptămână, nu ai loc să arunci un ac, iar în goana după cumpărături clienții se calcă pur și simplu în picioare, în magazinele mici, de cartier, bate vântul.
Într-adevăr, de multe ori se întâmplă să cobori din bloc, să traversezi strada și să intri în supermarket, acolo unde găsești de toate. Asta, în detrimentul magazinului mic din colțul blocului care nu este atât de bine aprovizionat. Și care, nu de puține ori, practică prețuri mai mari.
De atunci și până acum, cu magazine mari la doi pași de casă, evident că oamenii au adoptat acest model de consum. În plus, această activitate îmbină utilul cu plăcutul. Cumpărăm mâncare, dar ne oprim și la o terasă din mall, la un restaurant, poate vedem chiar un film sau mergem cu copilul la locul de joacă.
Un alt motiv pentru care românii iau cu asalt în weekend marile magazine este faptul că nu au timp când s-o facă în cursul săptămânii. Vorbim despre o obișnuință adânc înrădăcinată în comportamentul nostru ca și consumatori, iar pe de altă parte și despre o nevoie cât se poate de reală.
Dacă se va adopta o astfel de lege, prin care marile magazine să fie închise sâmbăta și duminica, impactul, spun specialiștii, va fi unul major și negativ din toate punctele de vedere, social, dar și economic.
foto: pixabay.com