Începând cu noul an, sancțiunile pentru șoferii prinși circulând cu Inspecția Tehnică Periodică (ITP) expirată, ar putea atinge sume semnificative.
Conform legislației în vigoare, fiecare vehicul care circulă pe drumurile publice din România este obligat să dețină o Inspecție Tehnică Periodică (ITP) valabilă, iar în situația în care termenul de valabilitate al ITP-ului expiră, înmatricularea vehiculului este suspendată automat.
Conducerea unui autoturism fără ITP valabil atrage sancțiuni substanțiale, variind între 9 și 20 de puncte de amendă, iar în cazul în care înmatricularea vehiculului a fost suspendată, amenda aplicată este de 20 de puncte.
Până în 2023, punctul de amendă a fost limitat la 145 de lei, însă, începând cu 2024, în absența plafonării, amenzile pot crește considerabil.
Atunci când un șofer este depistat circulând cu ITP-ul expirat, acesta se expune la primirea a două amenzi distincte.
Prima amendă este pentru conducerea unui autoturism fără ITP valabil, iar cea de-a doua este pentru conducerea unui vehicul ale cărui drepturi de înmatriculare au fost suspendate.
În conformitate cu noile prevederi, există cinci clase de sancțiuni, variind de la 660 lei pentru clasa I (2-3 puncte-amendă) la 33.000 lei pentru clasa a V-a (21-100 de puncte-amendă).
- clasa I (2-3 puncte-amendă): 660 – 990 lei;
- clasa a II-a (4-5 puncte-amendă): 1.320 – 1.650 lei;
- clasa a III-a (6-8 puncte-amendă): 1.980 – 2.640 lei;
- clasa a IV-a (9-20 de puncte-amendă): 2.970 – 6.600 lei;
- clasa a V-a (21-100 de puncte-amendă): 6.930 – 33.000 lei.
Practic, cea mai mică amendă pe care o poate primi un șofer, ar fi de 660 lei. Iar cea mai aspră sancțiune ar fie de 33.000 de lei, adică aproximativ 6.600 de euro.
Prețul pentru ITP variază între 110 și 200 de lei, în funcție de service-ul ales, dar și de tipul autovehiculului.
Valabilitatea ITP-ului este de 3 ani pentru mașinile noi, de 2 ani în cazul autovehiculelor care au mai puțin de 8 locuri și de 1 an pentru mașinile mai vechi de 12 ani.
foto cu rol ilustrativ
Începând cu noul an, sancțiunile pentru șoferii prinși circulând cu Inspecția Tehnică Periodică (ITP) expirată, ar putea atinge sume semnificative.
Conform legislației în vigoare, fiecare vehicul care circulă pe drumurile publice din România este obligat să dețină o Inspecție Tehnică Periodică (ITP) valabilă, iar în situația în care termenul de valabilitate al ITP-ului expiră, înmatricularea vehiculului este suspendată automat.
Conducerea unui autoturism fără ITP valabil atrage sancțiuni substanțiale, variind între 9 și 20 de puncte de amendă, iar în cazul în care înmatricularea vehiculului a fost suspendată, amenda aplicată este de 20 de puncte.
Până în 2023, punctul de amendă a fost limitat la 145 de lei, însă, începând cu 2024, în absența plafonării, amenzile pot crește considerabil.
Atunci când un șofer este depistat circulând cu ITP-ul expirat, acesta se expune la primirea a două amenzi distincte.
Prima amendă este pentru conducerea unui autoturism fără ITP valabil, iar cea de-a doua este pentru conducerea unui vehicul ale cărui drepturi de înmatriculare au fost suspendate.
În conformitate cu noile prevederi, există cinci clase de sancțiuni, variind de la 660 lei pentru clasa I (2-3 puncte-amendă) la 33.000 lei pentru clasa a V-a (21-100 de puncte-amendă).
- clasa I (2-3 puncte-amendă): 660 – 990 lei;
- clasa a II-a (4-5 puncte-amendă): 1.320 – 1.650 lei;
- clasa a III-a (6-8 puncte-amendă): 1.980 – 2.640 lei;
- clasa a IV-a (9-20 de puncte-amendă): 2.970 – 6.600 lei;
- clasa a V-a (21-100 de puncte-amendă): 6.930 – 33.000 lei.
Practic, cea mai mică amendă pe care o poate primi un șofer, ar fi de 660 lei. Iar cea mai aspră sancțiune ar fie de 33.000 de lei, adică aproximativ 6.600 de euro.
Prețul pentru ITP variază între 110 și 200 de lei, în funcție de service-ul ales, dar și de tipul autovehiculului.
Valabilitatea ITP-ului este de 3 ani pentru mașinile noi, de 2 ani în cazul autovehiculelor care au mai puțin de 8 locuri și de 1 an pentru mașinile mai vechi de 12 ani.
foto cu rol ilustrativ