În perioada 5 – 20 noiembrie 2023, pe tronsonul Km 614-Bârzava se vor executa lucrări pentru finalizarea noii variante de traseu Milova-Bârzava, iar pe intervalul de cale ferată Mintia-Branișca-Ilia, aferent tronsonului Simeria-Gurasada, continuă lucrările la suprastructura/infrastructura feroviară din cele trei stații CF și de relocare a liniilor electrice din zonele adiacente căii ferate. Aceste lucrări impun închiderea totală a traficului feroviar pe intervalele respective și adoptarea unor măsuri speciale de circulație, necesare pentru a asigura continuitate în traficul feroviar de călători, a anunțat CNCF CFR SA, printr-un comunicat postat pe pagina sa oficială de Facebook.
Graficul de circulație pentru opt trenuri InterRegio va fi modificat pe relația Simeria-Arad, iar pentru 22 de trenuri Regio se va asigura transbordare cu mijloace auto între Simeria și Arad și între Simeria și Orăștie.
CFR SA a prezentat lucrările care se fac pentru finalizarea noii variante de traseu Milova-Bârzava (subtronsonul 2a, Km 614-Bârzava), și anume reconfigurarea liniei de contact din stația Milova, în capătul X (spre podul peste Mureș), pentru accesul pe firul I, la liniile 1 și 2 din stație, la linia curentă (Fir I) spre Radna și reconfigurarea sistemului de semnalizare.
Finalizarea lucrărilor de reconfigurare a liniei de contact și a sistemului de semnalizare, pe noul traseu feroviar Bârzava – Milova, va permite circulația trenurilor cu viteza de 120 km/oră, respectiv cu 160 km/oră după finalizarea testelor de semnalizare, astfel:
– Glogovăț (Km614) – Ghioroc/Stația Ghioroc
– Ghiroc – Păuliș/Stația Păuliș
– Păulis – Radna/Stația Radna (unde se vor monta ultimele 2 schimbătoare de cale)
– Radna – Milova/Stația Milova
– Milova – Bârzava Nouă
Stadiul de execuție pe subtronsonul 2a Km 614-Bârzava (41,912 km) este de 88%. Situația se prezintă în felul următor:
-lucrările de infrastructură/suprastructură pe toată distanța (inclusiv podete și podurile peste râul Mureș) – finalizate;
-lucrările de electrificare și energoalimentare de la linia de contact pe toată distanta – finalizate;
-substația de tracțiune electrică de la Radna – perioada de testare;
-lucrările de semnalizare – 95%, urmează testele de verificare și interfață cu proiectele de pe celelalte tronsoane;
-lucrările civile din stații/hm/PO – Ghioroc, Paulis, Radna, Milova, Păuliș și Corfeni – 85%.
De asemenea, tot în această perioadă, pe tronsonul Simeria-Gurasada (80% stadiul de execuție), constructorul va finaliza etape de lucrări la următoarele obiective de pe intervalul Mintia-Branișca-Ilia:
– pasaje feroviare/rutiere care supratraversează liniile din stația Mintia – betonarea deschiderilor centrale și asigurarea zonelor de scurgere a apelor;
– peroane și copertine (rezistență/arhitectură) în stațiile Mintia, Branișca și Ilia;
– montarea de panouri fonoabsorbante pe intervalul Mintia – Branișca – Ilia;
– relocarea liniilor electrice pe intervalul Mintia – Branișca – Ilia, în zonele paralele cu calea ferată.
Modificări în circulația trenurilor de călători
Pentru circulația trenurilor de rang (IR/IRN), operatorul național CFR Călători a aprobat următoarele modificări de trafic:
– trenul 472 A circulă doar pe relația București Nord – Brașov – Sibiu (06-12.11.2023);
– trenul 473 A circulă doar pe relatia Sibiu – Brașov – București Nord (06-12.11.2023);
– trenul 75 A circulă doar pe relatia Lokoshaza – Curtici – Arad (05-19.11.2023);
– trenul 74 A circulă doar pe Arad – Curtici – Lokoshaza (06-20.11.2023);
– trenul 1821 circulă doar pe relația București Nord – Târgu Jiu, tranbordare auto Târgu Jiu – Simeria (05-08.11.2023);
– trenul 1821 circulă doar pe relația București Nord – Simeria (09-18.11.2023);
– trenul 1822 circulă doar pe relația Târgu Jiu – București Nord, cu tranbordare auto Simeria – Târgu Jiu (06-09.11.2023);
– trenul 1822 circulă doar pe relația Simeria – București Nord (10-19.11.2023);
– trenul 1763/A circulă doar pe relația Iași – Cluj Napoca – Simeria (05-12.11.2023);
– trenul 1765/A circulă doar pe relația Simeria – Cluj Napoca – Iași (06-13.11.2023).
Transbordarea cu mijloace auto pentru călătorii din următoarele 22 trenuri Regio (R) este asigurată astfel:
– R 2027, R 2045, R 2031, R 2705, R 2043 – Simeria – Arad
– R 2042 – Zam – Simeria
– R 2044, R 2046, R 2048, R 2372, R 2030 – Arad – Simeria
– R 2182 – Margina – Simeria
– R 2185 – Simeria – Margina
– R 2374 – Arad – Radna
– R 2041 – Radna – Arad
– R 2381 – Simeria – Săvârșin
– R 2386 – Săvârșin – Simeria
– R 2044 – Radna – Simeria
– R 2045 – Simeria – Radna
– R 2707 – Simeria – Ilia
– R 2708 – Ilia – Simeria/Simeria Triaj
– R 2703 – Simeria Triaj – Simeria
– R 2038 și R 2301 – Orăștie – Simeria
– R 2036 și R 2302 – Simeria – Orăștie.

În perioada 5 – 20 noiembrie 2023, pe tronsonul Km 614-Bârzava se vor executa lucrări pentru finalizarea noii variante de traseu Milova-Bârzava, iar pe intervalul de cale ferată Mintia-Branișca-Ilia, aferent tronsonului Simeria-Gurasada, continuă lucrările la suprastructura/infrastructura feroviară din cele trei stații CF și de relocare a liniilor electrice din zonele adiacente căii ferate. Aceste lucrări impun închiderea totală a traficului feroviar pe intervalele respective și adoptarea unor măsuri speciale de circulație, necesare pentru a asigura continuitate în traficul feroviar de călători, a anunțat CNCF CFR SA, printr-un comunicat postat pe pagina sa oficială de Facebook.
Graficul de circulație pentru opt trenuri InterRegio va fi modificat pe relația Simeria-Arad, iar pentru 22 de trenuri Regio se va asigura transbordare cu mijloace auto între Simeria și Arad și între Simeria și Orăștie.
CFR SA a prezentat lucrările care se fac pentru finalizarea noii variante de traseu Milova-Bârzava (subtronsonul 2a, Km 614-Bârzava), și anume reconfigurarea liniei de contact din stația Milova, în capătul X (spre podul peste Mureș), pentru accesul pe firul I, la liniile 1 și 2 din stație, la linia curentă (Fir I) spre Radna și reconfigurarea sistemului de semnalizare.
Finalizarea lucrărilor de reconfigurare a liniei de contact și a sistemului de semnalizare, pe noul traseu feroviar Bârzava – Milova, va permite circulația trenurilor cu viteza de 120 km/oră, respectiv cu 160 km/oră după finalizarea testelor de semnalizare, astfel:
– Glogovăț (Km614) – Ghioroc/Stația Ghioroc
– Ghiroc – Păuliș/Stația Păuliș
– Păulis – Radna/Stația Radna (unde se vor monta ultimele 2 schimbătoare de cale)
– Radna – Milova/Stația Milova
– Milova – Bârzava Nouă
Stadiul de execuție pe subtronsonul 2a Km 614-Bârzava (41,912 km) este de 88%. Situația se prezintă în felul următor:
-lucrările de infrastructură/suprastructură pe toată distanța (inclusiv podete și podurile peste râul Mureș) – finalizate;
-lucrările de electrificare și energoalimentare de la linia de contact pe toată distanta – finalizate;
-substația de tracțiune electrică de la Radna – perioada de testare;
-lucrările de semnalizare – 95%, urmează testele de verificare și interfață cu proiectele de pe celelalte tronsoane;
-lucrările civile din stații/hm/PO – Ghioroc, Paulis, Radna, Milova, Păuliș și Corfeni – 85%.
De asemenea, tot în această perioadă, pe tronsonul Simeria-Gurasada (80% stadiul de execuție), constructorul va finaliza etape de lucrări la următoarele obiective de pe intervalul Mintia-Branișca-Ilia:
– pasaje feroviare/rutiere care supratraversează liniile din stația Mintia – betonarea deschiderilor centrale și asigurarea zonelor de scurgere a apelor;
– peroane și copertine (rezistență/arhitectură) în stațiile Mintia, Branișca și Ilia;
– montarea de panouri fonoabsorbante pe intervalul Mintia – Branișca – Ilia;
– relocarea liniilor electrice pe intervalul Mintia – Branișca – Ilia, în zonele paralele cu calea ferată.
Modificări în circulația trenurilor de călători
Pentru circulația trenurilor de rang (IR/IRN), operatorul național CFR Călători a aprobat următoarele modificări de trafic:
– trenul 472 A circulă doar pe relația București Nord – Brașov – Sibiu (06-12.11.2023);
– trenul 473 A circulă doar pe relatia Sibiu – Brașov – București Nord (06-12.11.2023);
– trenul 75 A circulă doar pe relatia Lokoshaza – Curtici – Arad (05-19.11.2023);
– trenul 74 A circulă doar pe Arad – Curtici – Lokoshaza (06-20.11.2023);
– trenul 1821 circulă doar pe relația București Nord – Târgu Jiu, tranbordare auto Târgu Jiu – Simeria (05-08.11.2023);
– trenul 1821 circulă doar pe relația București Nord – Simeria (09-18.11.2023);
– trenul 1822 circulă doar pe relația Târgu Jiu – București Nord, cu tranbordare auto Simeria – Târgu Jiu (06-09.11.2023);
– trenul 1822 circulă doar pe relația Simeria – București Nord (10-19.11.2023);
– trenul 1763/A circulă doar pe relația Iași – Cluj Napoca – Simeria (05-12.11.2023);
– trenul 1765/A circulă doar pe relația Simeria – Cluj Napoca – Iași (06-13.11.2023).
Transbordarea cu mijloace auto pentru călătorii din următoarele 22 trenuri Regio (R) este asigurată astfel:
– R 2027, R 2045, R 2031, R 2705, R 2043 – Simeria – Arad
– R 2042 – Zam – Simeria
– R 2044, R 2046, R 2048, R 2372, R 2030 – Arad – Simeria
– R 2182 – Margina – Simeria
– R 2185 – Simeria – Margina
– R 2374 – Arad – Radna
– R 2041 – Radna – Arad
– R 2381 – Simeria – Săvârșin
– R 2386 – Săvârșin – Simeria
– R 2044 – Radna – Simeria
– R 2045 – Simeria – Radna
– R 2707 – Simeria – Ilia
– R 2708 – Ilia – Simeria/Simeria Triaj
– R 2703 – Simeria Triaj – Simeria
– R 2038 și R 2301 – Orăștie – Simeria
– R 2036 și R 2302 – Simeria – Orăștie.