Semaforul face parte din viaţa noastră în fiecare zi în drum spre birou, casă etc.
În Europa, semaforul a fost prezent cu mult înainte de apariţia maşinilor, fiind folosit în traficul feroviar, al trăsurilor şi pietonilor.
De exemplu, la Londra primul semafor este montat pe 10 decembrie 1868, la intersecţia străzilor George Street şi Bridge Street în apropierea Parlamentului. Autorul proiectului este John Peake Knight şi a fost construit de compania Saxby&Farmer. Avea trei braţe şi 2 culori - roşu şi verde -, iar luminile se schimbau manual.
În Statele Unite, în 1912, ofiţerul Lester F. Wire a fost trimis într-o intersecţie în oraşul Salt Lake City, Utah, să dirijeze traficul cu nişte plăcuţe. El a inventat primul semafor electric, care, asemenea fratelui britanic, folosea 2 culori.
Pe 5 august 1914, compania americană Traffic Signal instalează în Cleveland, Ohio, un nou tip de semafor cu avertizare sonoră, având la bază proiectul lui James Hoge.
Anul 1920 aduce semaforul cu 3 culori creat de William Potts, ofiţer de poliţie din Detroit. Acesta este instalat la intersecţia străzilor Woodward şi Michigan. Semnalul galben va fi brevetat mai târziu, în 1923, de Garrett Morgan, care va vinde brevetul companiei General Electric.
În Europa, traficul auto ia amploare în anii 20. După război, pe străzile ţărilor din Europa circulau maşini, tramvaie şi autobuze pentru transportul public. Cea mai aglomerată intersecţie din Europa era celebra piaţă Potsdamer din Berlin, unde se întâlneau 5 mari bulevarde. Aici va fi instalat primul semafor electric în anul 1924.
În Bucureşti, semaforul apare la 29 aprilie 1933 (denumit la acea vreme "cel mai nou aparat de semnalizare") pe Calea Victoriei la intersecţia bulevardelor Academiei şi Elisabeta şi folosea culorile roşu şi verde, care erau operate manual de un poliţist.
Sursa: Inginerie Didactică
Foto: pixabay.com
Semaforul face parte din viaţa noastră în fiecare zi în drum spre birou, casă etc.
În Europa, semaforul a fost prezent cu mult înainte de apariţia maşinilor, fiind folosit în traficul feroviar, al trăsurilor şi pietonilor.
De exemplu, la Londra primul semafor este montat pe 10 decembrie 1868, la intersecţia străzilor George Street şi Bridge Street în apropierea Parlamentului. Autorul proiectului este John Peake Knight şi a fost construit de compania Saxby&Farmer. Avea trei braţe şi 2 culori - roşu şi verde -, iar luminile se schimbau manual.
În Statele Unite, în 1912, ofiţerul Lester F. Wire a fost trimis într-o intersecţie în oraşul Salt Lake City, Utah, să dirijeze traficul cu nişte plăcuţe. El a inventat primul semafor electric, care, asemenea fratelui britanic, folosea 2 culori.
Pe 5 august 1914, compania americană Traffic Signal instalează în Cleveland, Ohio, un nou tip de semafor cu avertizare sonoră, având la bază proiectul lui James Hoge.
Anul 1920 aduce semaforul cu 3 culori creat de William Potts, ofiţer de poliţie din Detroit. Acesta este instalat la intersecţia străzilor Woodward şi Michigan. Semnalul galben va fi brevetat mai târziu, în 1923, de Garrett Morgan, care va vinde brevetul companiei General Electric.
În Europa, traficul auto ia amploare în anii 20. După război, pe străzile ţărilor din Europa circulau maşini, tramvaie şi autobuze pentru transportul public. Cea mai aglomerată intersecţie din Europa era celebra piaţă Potsdamer din Berlin, unde se întâlneau 5 mari bulevarde. Aici va fi instalat primul semafor electric în anul 1924.
În Bucureşti, semaforul apare la 29 aprilie 1933 (denumit la acea vreme "cel mai nou aparat de semnalizare") pe Calea Victoriei la intersecţia bulevardelor Academiei şi Elisabeta şi folosea culorile roşu şi verde, care erau operate manual de un poliţist.
Sursa: Inginerie Didactică
Foto: pixabay.com