Un tânăr de 20 de ani, fără legătură cu calea ferată, s-a suit în cabina de conducere la unei locomotive GFR, punând-o în mișcare în stația Medgidia.
Incidentul a survenit miercuri, 10 mai, la orele după-amiezii și nu s-a soldat cu victime sau distrugeri.
Incidentul se putea însă termina dezastruos, de exemplu în cazul în care locomotiva ar fi intrat pe linia de circulație a unui alt tren de călători sau marfă.
Tânărul a intrat în cabina de conducere a unei locomotive remizate a GFR, a ridicat și conectat pantograful, după care a pus locomotiva în mișcare. Locomotiva a talonat două aparate de cale, ajungând pe o altă linie unde s-a oprit. Tânărul, al cărui nume nu este cunoscut, a fost reținut de Poliția TF Medgidia.
Este însă inexplicabil cum locomotiva a putut fi pusă în mișcare în condițiile în care Instrucția 201 a Personalului de Locomotivă spune că pe timpul remizării locomotiva trebuie să fie: asigurată contra pornirii, deconectată de la sursa de energie și încuiată.
Surse din cadrul CFR Călători ne-au informat că locomotivele companiei nu pot fi încuiate, căci „niciuna nu are încuietori”.
Sursa: clubferoviar.ro
foto: youtube @TransportGroupRomania

Un tânăr de 20 de ani, fără legătură cu calea ferată, s-a suit în cabina de conducere la unei locomotive GFR, punând-o în mișcare în stația Medgidia.
Incidentul a survenit miercuri, 10 mai, la orele după-amiezii și nu s-a soldat cu victime sau distrugeri.
Incidentul se putea însă termina dezastruos, de exemplu în cazul în care locomotiva ar fi intrat pe linia de circulație a unui alt tren de călători sau marfă.
Tânărul a intrat în cabina de conducere a unei locomotive remizate a GFR, a ridicat și conectat pantograful, după care a pus locomotiva în mișcare. Locomotiva a talonat două aparate de cale, ajungând pe o altă linie unde s-a oprit. Tânărul, al cărui nume nu este cunoscut, a fost reținut de Poliția TF Medgidia.
Este însă inexplicabil cum locomotiva a putut fi pusă în mișcare în condițiile în care Instrucția 201 a Personalului de Locomotivă spune că pe timpul remizării locomotiva trebuie să fie: asigurată contra pornirii, deconectată de la sursa de energie și încuiată.
Surse din cadrul CFR Călători ne-au informat că locomotivele companiei nu pot fi încuiate, căci „niciuna nu are încuietori”.
Sursa: clubferoviar.ro
foto: youtube @TransportGroupRomania