Lovitură grea pentru transportatorii ce depășesc tonajul admis. O propunere plecată de la CJ Arad s-a transformat în lege

Lovitură grea pentru transportatorii ce depășesc tonajul admis. O propunere plecată de la CJ Arad s-a transformat în lege

Lovitură grea pentru transportatorii ce depășesc tonajul admis. O propunere plecată de la CJ Arad s-a transformat în lege

Luni, 24 Aprilie, 2023 18:15 Bruno Biringer POLITIC Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Bruno Biringer POLITIC Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Luni, 24 Aprilie, 2023 18:15 Tiparire

La propunerea președintelui Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, un proiect de lege inițiat de deputatul arădean Sergiu Bîlcea, împreună cu alți colegi parlamentari, a devenit o lege care va avea un impact extrem de bun pentru reglementarea circulației pe drumurile județene.

 

Ordonanța 43 din 1997, care reglementează regimul drumurilor județene,  a fost modificată și îmbunătățită, propunerile venind din practică, din experiența de zi cu zi a administrației arădene și din necesitatea de a reglementa cuantumul amenzilor.

 

Concret, șapte articole au fost modificate, după cum urmează:  articolul 38 impune primăriilor să întrețină șanțurile, rigolele, podețele, plantațiile, trotuarele aferente drumurilor județene care traversează localitățile rurale. Celelalte articole modificate cresc nivelul sancțiunilor în unele cazuri cu până 300%.

 

„L-am invitat alături de mine pe deputatul Sergiu Bîlcea, pentru a accentua și prin asta colaborarea pe care o avem cu parlamentarii noștri de la București în probleme importante care țin de gestionarea județului Arad. Îi mulțumesc și dlui deputat Glad Varga, care este un partener al primarilor din județ.

 

Așa după cum știți, Consiliul Județean Arad a invitat deputații și senatorii care ne reprezintă în Parlamentul României să îi informăm cu privire la nevoile și problemele județului. Profit de prezența dlui Bîlcea pentru a-i mulțumi că a preluat mai multe inițiative locale și le-a susținut la București, în Parlament, și sunt sigur că implicarea sa se justifică și prin faptul că atunci când în mandatul precedent a fost vicepreședinte al CJA și răspundea de investițiile în infrastructura rutieră a înțeles cât este de important parteneriatul între administrațiile locale și Parlament, respectiv ministere.

 

Astăzi, vă prezentăm împreună un succes comun în modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997, privind regimul drumurilor județene.

 

După cum știți, Consiliul Județean Arad a început în anul 2016 cel mai ambițios program din România pentru modernizarea drumurilor județene și construirea de la zero a unor tronsoane de legătură între puncte strategice din județ.

 

Am investit din fonduri europene, fonduri naționale, bugetul propriu și credite, angajând lucrări pe aprox. 750 de km din rețeaua de 1180 de km din județ și aici fac o precizare importantă: județul Arad are cea mai extinsă rețea de drumuri județene din România. În momentul în care am preluat președinția Consiliului Județean Arad am găsit doar blocaje peste tot, dar nu și soluții. Ne-am concentrat pe atragerea de fonduri europene și peste 80% din lucrările inițiate sunt finanțate, astăzi, de la Bruxelles.

 

Am insistat însă, și insistăm în continuare, pe faptul că aceste investiții trebuie asociate cu o grijă față de infrastructura rutieră și am făcut un parteneriat cu Poliția Rutieră pentru a convinge transportatorii să respecte restricțiile de tonaj prin care protejăm calitatea infrastructurii noi, fiindcă ne dorim cu toții ca aceste drumuri să reziste cât mai mult și în condiții cât mai bune. Am inițiat controale în trafic la care câteva sute de sancțiuni au fost acordate contravenienților care circulă cu tonaj depășit. Aici aș vrea să subliniez un lucru important: nu ne-am propus să dăm amenzi, să descurajăm transportatorii sau să luptăm împotriva lor.

 

Eu îmi doresc ca legea să fie respectată, ca banii investiți în drumuri să fie cu folos. Vreau să știți ca una dintre primele măsuri pe care le-am luat ca președinte al CJA a fost să solicit Direcției Tehnice contractele de reparare a drumurilor județene și am constat, de exemplu, că la întrețineri nu exista perioadă de garanție. Am solicitat atunci impunerea unei garanții inclusiv pe plombări, să nu ajungem în situația ca după o săptămână să trebuiască intervenit din nou pe banii arădenilor pe același tronson de drum.

 

O altă măsură a fost extinderea perioadei de garanție la drumurile noi la șapte ani de zile. Asta înseamnă că în acest interval constructorul repară pe banii săi drumul respectiv. Pentru asta, însă, e importantă respectarea condițiilor de trafic și CJA a cumpărat două cântare mobile pentru verificarea camioanelor.

 

Din păcate, am constatat că și în aceste condiții există o predispoziție pentru asumarea riscului de a primi amenzi, fiindcă ele erau atât de mici încât aproape nu speriau pe nimeni.

 

În consecință, am cerut dlui deputat Sergiu Bîlcea să depună o inițiativă legislativă și îi mulțumesc încă o dată pentru colaborare.

 

Au fost modificate în Ordonanța 43 din 1997 șapte articole.

 

Articolul 38 impune primăriilor să întrețină șanțurile, rigolele, podețele, plantațiile, trotuarele aferente drumurilor județene care traversează localitățile rurale.

 

Celelalte articole modificate cresc nivelul sancțiunilor în unele cazuri cu până 300%.

 

În final, aș dori să fac câteva precizări legate de drumurile județene, informații care ne sunt solicitate frecvent și țin de profilul drumurile, condițiile de trafic:

 

- sunt trei categorii de drumuri județene stabilite prin Ordonanța nr 43 din 1997: cu lățimea benzii de circulație de 3,5 metri, de 3 metri, respectiv de 2,75 metri.

- viteza de proiectare depinde de categoria drumului și este între 60 și 100 km/oră la șes, respectiv 40-60 km/oră la munte.

- orice drum județean este format dintr-un substrat constructiv, fundație, un strat de bază de asfalt și un strat de uzură de asfalt. Fiecare dintre aceste straturi sunt verificate de dirigintele de șantier, de Direcția Tehnică a CJA, dar și de echipele de experți ale finanțatorului, pentru a reduce eventualele „economii” pe care executantul le-ar putea face la materiale.

 

Și am insistat pe aceste detalii pentru că vreau să se înțeleagă că de la inițiativa modernizării sau construirii unui drum județean și până la momentul în care se poate circula pe el trec uneori mai mulți ani și din cauza piedicilor birocratice, dar și datorită procedurilor prin care se urmărește respectarea legilor”, a declarat Iustin Cionca, președintele CJA, în cadrul conferinței.

 

„A intrat în vigoare modificarea legislativă pe care am inițiat-o alături de Glad Varga și alți colegi, care dă dreptul autorităților locale să protejeze drumurile prin amenzi. Am participat la o conferință de presă cu președintele CJA, Iustin Cionca și cu directorul Răzvan Ciubotaru, împreună cu care am lucrat la acest proiect. Modificarea legislativă urmărește protejarea mai eficientă a investițiilor în drumuri, sancționarea celor care folosesc supra-tonajul pe drumurile publice.

 

Dăm posibilitatea autorităților locale să crească amenzile pentru depășirea tonajului, pentru aruncarea sau depozitarea deșeurilor, să întrețină șanțurile de pe lângă drumurile pe care nu le au în administrare. Dar cel mai important, este introdusă cântărirea dinamică a vehiculelor aflate în trafic, fără să fie oprite. Prin noul sistem, nu mai este nevoie de intervenția poliției, cântărirea se face automat pentru toate vehiculele și amenzile sunt aplicate acolo unde este nevoie”, a declarat deputatul Sergiu Bîlcea.


La propunerea președintelui Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, un proiect de lege inițiat de deputatul arădean Sergiu Bîlcea, împreună cu alți colegi parlamentari, a devenit o lege care va avea un impact extrem de bun pentru reglementarea circulației pe drumurile județene.

 

Ordonanța 43 din 1997, care reglementează regimul drumurilor județene,  a fost modificată și îmbunătățită, propunerile venind din practică, din experiența de zi cu zi a administrației arădene și din necesitatea de a reglementa cuantumul amenzilor.

 

Concret, șapte articole au fost modificate, după cum urmează:  articolul 38 impune primăriilor să întrețină șanțurile, rigolele, podețele, plantațiile, trotuarele aferente drumurilor județene care traversează localitățile rurale. Celelalte articole modificate cresc nivelul sancțiunilor în unele cazuri cu până 300%.

 

„L-am invitat alături de mine pe deputatul Sergiu Bîlcea, pentru a accentua și prin asta colaborarea pe care o avem cu parlamentarii noștri de la București în probleme importante care țin de gestionarea județului Arad. Îi mulțumesc și dlui deputat Glad Varga, care este un partener al primarilor din județ.

 

Așa după cum știți, Consiliul Județean Arad a invitat deputații și senatorii care ne reprezintă în Parlamentul României să îi informăm cu privire la nevoile și problemele județului. Profit de prezența dlui Bîlcea pentru a-i mulțumi că a preluat mai multe inițiative locale și le-a susținut la București, în Parlament, și sunt sigur că implicarea sa se justifică și prin faptul că atunci când în mandatul precedent a fost vicepreședinte al CJA și răspundea de investițiile în infrastructura rutieră a înțeles cât este de important parteneriatul între administrațiile locale și Parlament, respectiv ministere.

 

Astăzi, vă prezentăm împreună un succes comun în modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997, privind regimul drumurilor județene.

 

După cum știți, Consiliul Județean Arad a început în anul 2016 cel mai ambițios program din România pentru modernizarea drumurilor județene și construirea de la zero a unor tronsoane de legătură între puncte strategice din județ.

 

Am investit din fonduri europene, fonduri naționale, bugetul propriu și credite, angajând lucrări pe aprox. 750 de km din rețeaua de 1180 de km din județ și aici fac o precizare importantă: județul Arad are cea mai extinsă rețea de drumuri județene din România. În momentul în care am preluat președinția Consiliului Județean Arad am găsit doar blocaje peste tot, dar nu și soluții. Ne-am concentrat pe atragerea de fonduri europene și peste 80% din lucrările inițiate sunt finanțate, astăzi, de la Bruxelles.

 

Am insistat însă, și insistăm în continuare, pe faptul că aceste investiții trebuie asociate cu o grijă față de infrastructura rutieră și am făcut un parteneriat cu Poliția Rutieră pentru a convinge transportatorii să respecte restricțiile de tonaj prin care protejăm calitatea infrastructurii noi, fiindcă ne dorim cu toții ca aceste drumuri să reziste cât mai mult și în condiții cât mai bune. Am inițiat controale în trafic la care câteva sute de sancțiuni au fost acordate contravenienților care circulă cu tonaj depășit. Aici aș vrea să subliniez un lucru important: nu ne-am propus să dăm amenzi, să descurajăm transportatorii sau să luptăm împotriva lor.

 

Eu îmi doresc ca legea să fie respectată, ca banii investiți în drumuri să fie cu folos. Vreau să știți ca una dintre primele măsuri pe care le-am luat ca președinte al CJA a fost să solicit Direcției Tehnice contractele de reparare a drumurilor județene și am constat, de exemplu, că la întrețineri nu exista perioadă de garanție. Am solicitat atunci impunerea unei garanții inclusiv pe plombări, să nu ajungem în situația ca după o săptămână să trebuiască intervenit din nou pe banii arădenilor pe același tronson de drum.

 

O altă măsură a fost extinderea perioadei de garanție la drumurile noi la șapte ani de zile. Asta înseamnă că în acest interval constructorul repară pe banii săi drumul respectiv. Pentru asta, însă, e importantă respectarea condițiilor de trafic și CJA a cumpărat două cântare mobile pentru verificarea camioanelor.

 

Din păcate, am constatat că și în aceste condiții există o predispoziție pentru asumarea riscului de a primi amenzi, fiindcă ele erau atât de mici încât aproape nu speriau pe nimeni.

 

În consecință, am cerut dlui deputat Sergiu Bîlcea să depună o inițiativă legislativă și îi mulțumesc încă o dată pentru colaborare.

 

Au fost modificate în Ordonanța 43 din 1997 șapte articole.

 

Articolul 38 impune primăriilor să întrețină șanțurile, rigolele, podețele, plantațiile, trotuarele aferente drumurilor județene care traversează localitățile rurale.

 

Celelalte articole modificate cresc nivelul sancțiunilor în unele cazuri cu până 300%.

 

În final, aș dori să fac câteva precizări legate de drumurile județene, informații care ne sunt solicitate frecvent și țin de profilul drumurile, condițiile de trafic:

 

- sunt trei categorii de drumuri județene stabilite prin Ordonanța nr 43 din 1997: cu lățimea benzii de circulație de 3,5 metri, de 3 metri, respectiv de 2,75 metri.

- viteza de proiectare depinde de categoria drumului și este între 60 și 100 km/oră la șes, respectiv 40-60 km/oră la munte.

- orice drum județean este format dintr-un substrat constructiv, fundație, un strat de bază de asfalt și un strat de uzură de asfalt. Fiecare dintre aceste straturi sunt verificate de dirigintele de șantier, de Direcția Tehnică a CJA, dar și de echipele de experți ale finanțatorului, pentru a reduce eventualele „economii” pe care executantul le-ar putea face la materiale.

 

Și am insistat pe aceste detalii pentru că vreau să se înțeleagă că de la inițiativa modernizării sau construirii unui drum județean și până la momentul în care se poate circula pe el trec uneori mai mulți ani și din cauza piedicilor birocratice, dar și datorită procedurilor prin care se urmărește respectarea legilor”, a declarat Iustin Cionca, președintele CJA, în cadrul conferinței.

 

„A intrat în vigoare modificarea legislativă pe care am inițiat-o alături de Glad Varga și alți colegi, care dă dreptul autorităților locale să protejeze drumurile prin amenzi. Am participat la o conferință de presă cu președintele CJA, Iustin Cionca și cu directorul Răzvan Ciubotaru, împreună cu care am lucrat la acest proiect. Modificarea legislativă urmărește protejarea mai eficientă a investițiilor în drumuri, sancționarea celor care folosesc supra-tonajul pe drumurile publice.

 

Dăm posibilitatea autorităților locale să crească amenzile pentru depășirea tonajului, pentru aruncarea sau depozitarea deșeurilor, să întrețină șanțurile de pe lângă drumurile pe care nu le au în administrare. Dar cel mai important, este introdusă cântărirea dinamică a vehiculelor aflate în trafic, fără să fie oprite. Prin noul sistem, nu mai este nevoie de intervenția poliției, cântărirea se face automat pentru toate vehiculele și amenzile sunt aplicate acolo unde este nevoie”, a declarat deputatul Sergiu Bîlcea.


Stiri asemanatoare

Două victime, dintre care o femeie în stop cardio respirator, în urma unui accident produs pe centura Ineului. Echipajul medical de pe ambulanță a reușit resuscitarea femeii

Luni, 12 Februarie, 2024 09:31

Două victime, dintre care o femeie în stop cardio respirator, în urma unui accident produs pe centura Ineului. Echipajul medical de pe ambulanță a reușit resuscitarea femeii

Duminică seara (11 februarie), în jurul orei 17:30, s-a produs un accident rutier pe centura orașului Ineu. Un autoturism a părăsit carosabilul și a ieșit în décor. &nbs ...

Atac cibernetic la 18 spitale din toată țara. Sistemul e nefuncțional!

Luni, 12 Februarie, 2024 13:30

Atac cibernetic la 18 spitale din toată țara. Sistemul e nefuncțional!

Ministerul Sănătăţii a transmis lista cu spitalele afectate de atacul cibernetic, acolo unde sistemul este nefuncţional. În total, 18 unităţi medicale sunt afectate, de la spitale ma ...

Șoferii fără poliță RCA la mașină ar putea riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Propunere ASF trimisă în Parlament

Luni, 12 Februarie, 2024 15:40

Șoferii fără poliță RCA la mașină ar putea riscă amenzi de până la 10.000 de lei. Propunere ASF trimisă în Parlament

Șoferii care conduc mașina fără a avea poliță RCA riscă amenzi de cinci ori mai mari. Totodată, asigurarea poate fi plătită în rate sau suspendată la cererea proprietarului. &nb ...

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Luni, 12 Februarie, 2024 16:53

Suporter Club UTA (SCU) exclusă oficial din conducerea clubului!

Înainte cu cîteva zeci de minute de începerea meciului cu Botoșani, s-a Încheiat Adunarea Generală a Asociației Fotbal Club UTA, în care s-a decis excluderea SCU ...

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Luni, 12 Februarie, 2024 17:08

Licitație pentru construirea drumului expres Arad-Oradea

Săptămâna aceasta se lansează licitația pentru construirea drumului expres Arad-Oradea! Informația, prezentată la București de ministrul Sorin Grindeanu, a fost confirmată de preșe ...

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:49

Concubinul soacrei amenințat cu o armă albă de ginerele acesteia

Polițiștii Biroului de ordine Publică au emis, în dimineața zilei de 10 februarie, un ordin de protecție provizoriu, pe numele unui bărbat de 34 de ani, din Arad, care, pe fondul unor ...

Acțiune de amploare a polițiștilor arădeni în zona Pecica

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:10

Acțiune de amploare a polițiștilor arădeni în zona Pecica

În dimineața zilei de 10 februarie a.c., polițiștii orașului Pecica, împreună cu cei ai Serviciului Rutier, Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Biroului pent ...

Supărat că și-a pierdut salariul la păcănele, un bărbat din Grăniceri a vrut să distrugă aparatul de joc

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:13

Supărat că și-a pierdut salariul la păcănele, un bărbat din Grăniceri a vrut să distrugă aparatul de joc

Sâmbătă 10 februarie, în urma unui apel la 112, polițiștii Secției 3 Rurală Chișineu-Criș au fost solicitați la un local din localitatea Grăniceri, unde, un bărbat de 42 de ...

Sărbătorim dragostea la Arad!

Luni, 12 Februarie, 2024 17:02

Sărbătorim dragostea la Arad!

Miercuri, 14 februarie invităm toate cuplurile de îndrăgostiți să se căsătorească pentru o zi pe Platoul Administrativ, într-un cadru festiv.  La kilometrul 0 al orașulu ...

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Luni, 12 Februarie, 2024 12:14

Donald Trump ar încuraja Rusia să „facă orice vrea” ţărilor NATO care nu cotizează destul pentru Alianță

Fostul preşedinte american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că ar încuraja Rusia să facă „orice vrea” oricărei ţări membră a NATO care nu îndeplineşte dir ...

Lucrări de spălare a rețelelor de apă în localitățile Ineu, Beliu și Tăgădău în cursul zilei de marți

Luni, 12 Februarie, 2024 17:31

Lucrări de spălare a rețelelor de apă în localitățile Ineu, Beliu și Tăgădău în cursul zilei de marți

Compania de Apă Arad anunță că marți, 13.02.2024, între orele 09:00- 17:00, în localitățile Beliu și Tăgădău vor avea loc lucrări de spălare a rețelelor de apă. Atragem ...

Timișoara, primul oraș românesc care va intra oficial în Schengen

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:47

Timișoara, primul oraș românesc care va intra oficial în Schengen

Inaugurarea noului Terminal de plecări externe al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara este programată chiar în 31 martie, data agreată, în principi ...

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Duminica, 11 Februarie, 2024 16:45

”Lecție” de democrație în Rusia! Rușii au de ales între Vladimir și Putin la alegerile prezidențiale

Înregistrarea candidaţilor pentru alegerile prezidenţiale din Federația rusă care vor avea loc în luna martie a.c. s-au încheiat. Unicul opozant real al lui Vladimir Putin, ...

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Duminica, 11 Februarie, 2024 15:20

Razie a rutieristilor pe raza municipiului și a județului sîmbătă noaptea, au fost vizați vitezomanii și alcoolul la volan, însă n-au scăpat nici cei fără carnet dar nici bicicliștii

Sub coordonarea Serviciului Rutier, la data de 10 februarie a.c., a fost desfășurată o acțiune de amploare, pe drumurile județene din mediul rural, precum și în mediul urban.   ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.