Modernizarea rețelei de cale ferată din județul Arad și cea care leagă Aradul de Hunedoara, în valoare de aprox. 2 miliarde de euro, a ajuns într-un stadiu avansat. După finalizarea lucrărilor între Curtici și Arad, și pe tronsonul Arad-Simeria, în lungime de 141 km, se avansează rapid.
„Anul viitor, județul Arad va deveni primul județ din România în care magistrala feroviară este modernizată în proporție de 100%, cu tot ce presupune asta, inclusiv poduri feroviare noi peste Mureș. Asta înseamnă că de la Curtici până la ieșirea din județ și, mai departe, spre Simeria, se va putea circula cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă. Adăugăm la asta și faptul că intră în lucru și linia de cale ferată Arad-Timișoara, care va reduce considerabil timpul de navetă și va crește confortul călătorilor. Suntem în față și în domeniul căilor ferate, iar asta a facilitat dezvoltarea a trei terminale intermodale în județ, Aradul fiind singurul din țară cu această capacitate de transport pe calea ferată. Asta înseamnă dezvoltare și creșterea segmentului afacerilor în domeniul logistic pe calea ferată, unde ne plasăm pe primul loc în România”, a declarat Gheorghe Seculici, președintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad.
Potrivit unui raport publicat de Căile Ferate Române, stadiul lucrărilor realizate era următorul: pe subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri, stadiul fizic al execuției lucrărilor a ajuns la 75%. Termenul estimat de finalizare a proiectului este luna martie 2023; pe subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 79%. Termenul de finalizare estimat este luna martie 2023; pe subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 57%. Termenul estimat de finalizare a proiectului este decembrie 2023; pe subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor era în octombrie de 68%. Termenul estimat de finalizare a proiectului este septembrie 2023.
S-au construit, pe traseul Arad-Simeria, trei poduri noi peste Mureș:
- la km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri;
- la km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri;
- la km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri.
De asemenea, alte investiții majore de infrastructură feroviară pe acest traseu vizează realizarea unui pasaj superior la Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone, care supratraversează magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare). Între Gurasada și Simeria se modernizează 40,83 km de linie dublă de cale ferată, dar și porțiuni către Hunedoara, Brad și Lugoj.
De asemenea, se realizează lucrări de modernizare a nouă stații sau halte de cale ferată, modernizarea a 7 treceri la nivel. În afara celor trei poduri noi peste Mureș, se vor construi sau sunt deja în curs de construcție alte 14 poduri, 27 de podețe din elemente prefabricate, patru pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada), trei pasaje inferioare (Săulești și Ilia).
Modernizarea rețelei de cale ferată din județul Arad și cea care leagă Aradul de Hunedoara, în valoare de aprox. 2 miliarde de euro, a ajuns într-un stadiu avansat. După finalizarea lucrărilor între Curtici și Arad, și pe tronsonul Arad-Simeria, în lungime de 141 km, se avansează rapid.
„Anul viitor, județul Arad va deveni primul județ din România în care magistrala feroviară este modernizată în proporție de 100%, cu tot ce presupune asta, inclusiv poduri feroviare noi peste Mureș. Asta înseamnă că de la Curtici până la ieșirea din județ și, mai departe, spre Simeria, se va putea circula cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă. Adăugăm la asta și faptul că intră în lucru și linia de cale ferată Arad-Timișoara, care va reduce considerabil timpul de navetă și va crește confortul călătorilor. Suntem în față și în domeniul căilor ferate, iar asta a facilitat dezvoltarea a trei terminale intermodale în județ, Aradul fiind singurul din țară cu această capacitate de transport pe calea ferată. Asta înseamnă dezvoltare și creșterea segmentului afacerilor în domeniul logistic pe calea ferată, unde ne plasăm pe primul loc în România”, a declarat Gheorghe Seculici, președintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Arad.
Potrivit unui raport publicat de Căile Ferate Române, stadiul lucrărilor realizate era următorul: pe subtronsonul Bârzava – Km 614, în lungime de 42 de kilometri, stadiul fizic al execuției lucrărilor a ajuns la 75%. Termenul estimat de finalizare a proiectului este luna martie 2023; pe subtronsonul Ilteu – Bârzava, în lungime de 36 de kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 79%. Termenul de finalizare estimat este luna martie 2023; pe subtronsonul Gurasada – Ilteu, în lungime de 22,4 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 57%. Termenul estimat de finalizare a proiectului este decembrie 2023; pe subtronsonul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor era în octombrie de 68%. Termenul estimat de finalizare a proiectului este septembrie 2023.
S-au construit, pe traseul Arad-Simeria, trei poduri noi peste Mureș:
- la km 493+432, în lungime de 370 m (3.765 tone), cu 5 deschideri;
- la km 494+913, în lungime de 420 m (4.165 tone), cu 6 deschideri;
- la km 497+140, în lungime de 470 m (4.567 tone), cu 7 deschideri.
De asemenea, alte investiții majore de infrastructură feroviară pe acest traseu vizează realizarea unui pasaj superior la Gurasada, în lungime de 375 m, cu 14 deschideri cu grinzi din beton precomprimat și o deschidere central metalică de 648 tone, care supratraversează magistrala la km 506+217 (vechiului pasaj de pe DN 7 peste CF, în zona Gothatea, în curs de demolare). Între Gurasada și Simeria se modernizează 40,83 km de linie dublă de cale ferată, dar și porțiuni către Hunedoara, Brad și Lugoj.
De asemenea, se realizează lucrări de modernizare a nouă stații sau halte de cale ferată, modernizarea a 7 treceri la nivel. În afara celor trei poduri noi peste Mureș, se vor construi sau sunt deja în curs de construcție alte 14 poduri, 27 de podețe din elemente prefabricate, patru pasaje superioare (Deva, Mintia, Ilia, Gurasada), trei pasaje inferioare (Săulești și Ilia).