Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite
Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Deși au posibilitatea de a-și exprima părerea asupra actului medical, doar 15% dintre foștii pacienți ai Spitalului Județean Arad au răspuns la chestionarele primite

Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie LOCALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Miercuri, 19 Octombrie, 2022 16:17 Tiparire

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

2.364 de pacienți, externați în luna august din Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, au primit, printr-un mesaj de tip SMS, chestionare cu întrebări despre calitatea actului medical și a condițiilor de spitalizare. 374 au completat și trimis chestionarele, iar dintre aceștia, 146 au completat și rubricile dedicate observațiilor și sugestiilor referitoare la îngrijirile medicale din timpul spitalizării. 86% dintre respondenți s-au arătat mulțumiți și foarte mulțumiți de serviciile oferite de unitatea medicală.

 

Cele mai multe observații trimise de către foștii pacienți au fost axate pe condițiile de spitalizare din clădirile fostului Spital Municipal respectiv fostului Spital Matern: „Să se renoveze spitalul Matern. E păcat de cadrele medicale care sunt extraordinare”, „Accesarea cât mai multor fonduri pentru dotarea spitalului cu tehnologie medicală și echipamente necesare, fonduri pentru mobilier (paturi, saltele, comode) și tot ce ține de amenajarea unui spital la standarde optime pentru confortul pacientului”, „Amenajarea de toalete cu dușuri pentru fiecare salon”.

 

Totodată au fost observații legate și de resursa umană, unii dintre pacienți precizând că: „Unele infirmiere să-și știe locul lor nu să facă pe doctorii”, „Atenție tot timpul la pacienți și la nevoile lor ca să le fie șederea în spital cât mai agreabilă”, „Am apreciat vizita zilnică a medicului și atenția lui pentru pacient. Atenția asistentelor medicale și a infirmierelor a fost satisfăcătoare”, „Medic extraordinar dr.... implicat, ține legătura cu familia, oferă toate informațiile necesare. Având pampers, dura câteodată foarte mult timp până ajungea infirmiera. Având foarte puține infirmiere pe un etaj e de înțeles că dânsele nu fac față.”, „De data asta timpul petrecut în spital m-a făcut să îmi schimb părerea în foarte bine. În special doamnele infirmiere și asistente au fost foarte atente și s-au comportat foarte frumos cu pacienții.”, „Din punct de vedere medical nu am nimic de reproșat. Am fost informată cu privire la tot ceea ce a fost necesar.”

 

„În jur de 15% dintre foștii pacienți care au primit chestionarele prin mesaj text le-au și completat și trimis către spital. Este un număr mic însă am reușit să ne facem o primă analiză. Principalele probleme ridicate de pacienți se referă la clădirile vechi unde, deocamdată, nu avem posibilitatea să amenajăm grupuri sanitare în fiecare salon. Periodic efectuăm igienizări și reparații curente dar vorbim despre clădiri vechi, unele de peste 150 de ani. Printre observațiile trimise de foștii pacienți se regăsesc și cele referitoare la atitudinea unor cadre medicale, în special infirmieri și asistenți medicali. Nu au fost precizate numele acestora însă am prezentat situația fiecărei secții și am cerut reinstruirea și conștientizarea personalului medical acolo unde există sesizări.

 

Partea bună pe care am observat-o la ultimele răspunsuri este faptul că sunt tot mai puține sesizări referitoare la comportament ceea ce îmi dă încredere că, împreună cu foștii pacienți, putem schimba lucrurile în bine. Îi încurajez din nou pe cei care primesc chestionarul prin SMS să nu ezite și să răspundă – identitatea lor nu va fi dezvăluită și ne vor ajuta să remediem problemele sesizate.

 

De asemenea au mai fost observații referitoare la timpii de așteptare pentru analizele medicale. Vreau să fac apel la înțelegerea pacienților deoarece analizele medicale, investigațiile imagistice... presupun uneori timpi de așteptare mai mari, în funcție de complexitate și de modul de analizare. Zilnic, doar în Unitatea Primire Urgențe se prezintă între 150 și 200 de pacienți care necesită analize de sânge dar și alte tipuri de examinări. Acestora li se adaugă pacienții deja internați căror li se efectuează, în continuare, investigații medicale”, a explicat ec. Florina Ionescu, manager SCJU Arad.    

 

Prin intermediul aplicației „SMS Feedback”, într-un interval de două săptămâni de la externare, pacientul primește pe telefon, un mesaj text cu un link de acces către chestionarul de satisfacție. Destinatarul va primi un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul conținut: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad” urmat de un link.

 

După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de 20 de întrebări referitoare la activitatea și implicarea medicului, asistenților medicali respectiv infirmierilor, dar și despre cazare, curățenie, hrană...

 

Răspunsurile pacienților sunt centralizate, pe fiecare secție în parte respectiv pe medic curant, iar mai apoi, analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite.

Stiri asemanatoare

U.V.V.G. Arad în Egipt la Târgul Internațional de Educație

Luni, 06 Martie, 2023 12:15

U.V.V.G. Arad în Egipt la Târgul Internațional de Educație

În această perioadă, în Cairo (Egipt), se desfășoară Târgul Internațional de Educație, evenimentul fiind unul dintre cele mai importante din acest domeniu, din Egipt. Eve ...

Tânără de 28 de ani beată la volan prin Arad. Mulțime de infracțiuni rutiere la sfârșitul săptămânii trecute

Luni, 20 Februarie, 2023 19:36

Tânără de 28 de ani beată la volan prin Arad. Mulțime de infracțiuni rutiere la sfârșitul săptămânii trecute

În noaptea de 17/18 februarie, polițiștii Secției 8 Săvârșin au depistat un bărbat de 38 de ani, din Vladimirescu, în timp ce conducea un autoturism pe D.J. 682, la ieșir ...

Incendiu la o hală de productie peleți în cartierul Gai

Duminica, 29 Ianuarie, 2023 23:23

Incendiu la o hală de productie peleți în cartierul Gai

Duminică seara, în jurul orei 22:45, pompierii militari ai Detașamentului Arad au intervenit cu două autospeciale de lucru cu apă și spumă, o autospecială pentru salvare la în ...

O tânără de 20 de ani s-a sinucis din cauză că părinții iubitului nu o plăceau

Luni, 30 Ianuarie, 2023 08:26

O tânără de 20 de ani s-a sinucis din cauză că părinții iubitului nu o plăceau

O tânără de 20 de ani a murit sâmbătă, 28 ianuarie, după ce ar fi căzut de la etajul întâi al blocului în care locuia, în municipiul Târgu Jiu.&nbs ...

Cu mașina în clădirea de la intersecția străzilor Grigorescu cu Milea

Duminica, 29 Ianuarie, 2023 11:55

Cu mașina în clădirea de la intersecția străzilor Grigorescu cu Milea

“În ziua de 29 Ianuarie a.c., în jurul orei 11:25, o femeie de 38 de ani, din Arad, în timp ce conducea un autoturism pe strada N. Grigorescu, din municipiu, a pătruns &i ...

Este disponibilă aplicația pentru mobil Ghișeul.ro pentru plata online a taxelor și impozitelor

Luni, 30 Ianuarie, 2023 11:23

Este disponibilă aplicația pentru mobil Ghișeul.ro pentru plata online a taxelor și impozitelor

Digitalizarea și reducerea birocrației sunt ținte obligatorii pentru Guvern, consideră deputatul PNL Sergiu Bîlcea.   „În era tehnologiei, trebuie să folosim mijloac ...

6 tramvaie noi și 45 de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice prin proiectul ”Mobilitate urbană durabilă – tramvaie eficiente energetic pentru Municipiul Arad”

Luni, 30 Ianuarie, 2023 12:51

6 tramvaie noi și 45 de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice prin proiectul ”Mobilitate urbană durabilă – tramvaie eficiente energetic pentru Municipiul Arad”

 Comunicat de presă    „Mobilitate urbană durabilă – tramvaie eficiente energetic pentru Municipiul Arad”, cod C10-I1.1-3 Cu o preocupare continuă pentru m ...

104 ani de la inființarea Jandarmeriei

Duminica, 29 Ianuarie, 2023 14:29

104 ani de la inființarea Jandarmeriei

29 ianuarie - Jandarmii arădeni aniversează 104 ani de la înființare ca structură pe teritoriul județului  Arad Prin Ordinul ministrului Afacerilor Interne nr. 10 din 07.02.2018, ...

Cupa României și promovarea anul viitor în Superligă, noile obiective ale ”Bătrânei Doamne”. Matineul din ce în ce mai aproape. UTA – Mioveni 1 - 2

Duminica, 29 Ianuarie, 2023 10:49

Cupa României și promovarea anul viitor în Superligă, noile obiective ale ”Bătrânei Doamne”. Matineul din ce în ce mai aproape. UTA – Mioveni 1 - 2

Iertați-mi titlul ironic dar UTA are nevoie de doar 3 meciuri câștigate pentru a-și adjudeca Cupa României și din păcate este din ce în ce mai aproape de Liga a 2-a.   ...

Sexul anal crește riscul de infectii bacteriene și cu transmitere sexuală

Duminica, 29 Ianuarie, 2023 18:59

Sexul anal crește riscul de infectii bacteriene și cu transmitere sexuală

Contactul sexual anal este considerat ca fiind cel mai nesigur tip de sex, fiind asociat cu diferite riscuri potentiale ce nu sunt prezente în cazul sexului vaginal sau oral.   Lipsa ...

Laurenţiu Muntean, candidatul care mai are un “hop” de trecut pentru a ocupa fotoliul de manager la Filarmonica din Arad

Duminica, 29 Ianuarie, 2023 10:10

Laurenţiu Muntean, candidatul care mai are un “hop” de trecut pentru a ocupa fotoliul de manager la Filarmonica din Arad

Proiectul de management al lui Laurenţiu Muntean, „Filarmonica de Stat Arad – Reconnect Cultural Pentru Generația Tânără” a fost desemnat câștigătorul concursu ...

Suma totală verificată de ANRE și transmisă spre decontare a depășit 10,8 miliarde de lei

Sambata, 28 Ianuarie, 2023 09:45

Suma totală verificată de ANRE și transmisă spre decontare a depășit 10,8 miliarde de lei

Având în vedere activitatea desfăşurată în cadrul ANRE cu privire la colectarea, verificarea datelor, întocmirea fișelor de analiză și determinarea sumelor ce se cuv ...

Accident cu victimă minoră la iesirea din Sintea Mare spre Chișineu-Criș

Sambata, 28 Ianuarie, 2023 15:40

Accident cu victimă minoră la iesirea din Sintea Mare spre Chișineu-Criș

Sâmbătă după-amiaza, în jurul orei 14.00,  a avut loc un incident rutier la iesirea din localitatea arădeană  Sintea Mare spre Chișineu-Criș. În incidental ruti ...

Conversaţii cu trecutul militar al Aradului. 260 de ani de la începerea construcției ”Cetății Aradului”. 168 de case demolate pentru a face loc edificiului

Sambata, 28 Ianuarie, 2023 10:31

Conversaţii cu trecutul militar al Aradului. 260 de ani de la începerea construcției ”Cetății Aradului”. 168 de case demolate pentru a face loc edificiului

În conversaţiile noastre cu trecutul, nu putem să trecem cu vederea unul dintre obiectivele emblemă: Cetatea Aradului, una dintre cele cinci fortificaţii de tip vauban din Romania &nbs ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.