Serviciul Pașapoarte prelungește programul de lucru cu publicul în perioada verii
Serviciul Pașapoarte prelungește programul de lucru cu publicul în perioada verii

Serviciul Pașapoarte prelungește programul de lucru cu publicul în perioada verii

Luni, 20 Iunie, 2022 14:11 Redactie NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook  Recomanda pe Twitter
Redactie NATIONALE Comentarii  Recomanda pe Facebook Recomanda pe Twitter
Luni, 20 Iunie, 2022 14:11 Tiparire

În scopul asigurării creșterii capacității operaționale de înregistrare și soluționare a cererilor de pașapoarte la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, conducerea Ministerului Afacerilor Interne a aprobat un set de măsuri organizatorice pentru sistemul de pașapoarte în scopul facilitării obținerii documentelor de călătorie de către cetățenii dornici să plece în vacanță și a celor care revin în țară în această perioadă estivală.

 

În context, în perioada 20.06.2022 - 19.08.2022, la nivelul sistemului de pașapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri și de desfășurare a acestei activității și în zilele de week-end la serviciile publice comunitare de pașapoarte la care este posibil și necesar prin raportare la volumul cererilor de pașapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte.

În perioada 20.06.2022 - 19.08.2022, programul de lucru cu publicul se va desfășura astfel:

  • de luni până vineri: 08.30 - 18.30

Având în vedere faptul că serviciile publice comunitare de pașapoarte sunt organizate în subordinea instituțiilor prefectului, programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituțiilor prefectului, în funcție de particularitatea fiecărei structuri de pașapoarte în parte, context în care evidențiem că acest program de lucru cu publicul poate fi neunitar.

 

Pentru informarea corectă cu privire la programul de lucru cu publicul al serviciilor publice comunitare de pașapoarte, atât pentru zilele din cursul săptămânii, cât și din week-end, recomandăm cetățenilor să acceseze doar site-urile oficiale ale Direcției Generale de Pașapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea „Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte”) și instituțiilor prefectului.

 

În perioada de referință, activitatea de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte se va desfășura, pe cât posibil, cu maximum de ghișee, prin utilizarea judicioasă a resursei umane disponibile.

 

De asemenea, la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte activitatea va fi organizată astfel încât cel puțin o stație de preluare a cererilor de pașapoarte să fie operațională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul pentru cetățenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro.

 

Totodată, pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a pașapoartelor, a fost diminuat pragul valoric inferior de cereri preluate/stație de lucru, luând în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană (față de 7 minute cât a fost prevăzut anterior) exclusiv pentru programările nou efectuate și numai pe durata măsurilor de creștere a capacităților de preluare dispuse la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte.  

 

De asemenea, având în vedere faptul că, un număr semnificativ de cetățeni care au realizat o programare online pentru această perioadă estivală, prin intermediul platformei www.epasapoarte, fie au obținut deja documentul de călătorie, fie nu se mai prezintă la data și ora programării, în scopul preîntâmpinării unor astfel de situații, dar și pentru vacantarea, după caz, a intervalelor orare ocupate astfel, Direcția Generală de Pașapoarte va retransmite e-mailurile de confirmare a programărilor active, în scopul creării posibilității pentru cetățeni de anulare a acestora cu 3 zile înainte de data programării, în situația în care programarea efectuată nu mai este utilă pentru obținerea documentului de călătorie.  Această măsură are drept scop asigurarea posibilității pentru cetățeni de efectuare a unei programări în intervalele orare vacantate.

 

Cu această ocazie, adresăm rugămintea titularilor programărilor online care au depus deja cerere de eliberare a pașaportului sau care nu se mai pot prezenta la depunerea cererilor, să procedeze la anularea acestora, prin accesarea butonului „Anulează programare” din mailul de confirmare.

 

Totodată, pentru a asigura eliberarea pașapoartelor simple electronice într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate, la cele cu un aflux mai mic. În context, precizăm că „AUTORITATEA EMITENTĂ” este reprezentată de structura de pașapoarte care a soluționat cererea de eliberare a pașaportului simplu electronic, structură care poate diferi de cea pe a căror rază teritorială solicitanţii au domiciliul sau reşedinţa, fără ca acest aspect să afecteze valabilitatea documentelor de călătorie.

 

Pe această cale, precizăm că în întreg sistemul de pașapoarte se depun eforturi susținute pentru menținerea termenului de soluționare de 5 zile lucrătoare asumat față de cetățeni (termenul legal fiind 15 zile lucrătoare), cu precizarea că, în perioada 14-17.06.2022, termenul mediu de eliberare a pașaportului simplu electronic, înregistrat la nivel național, a fost de 2,68 zile lucrătoare.

 

Amintim, totodată, că cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice/temporare se depun personal în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul afișat atât pe site-ul Direcției Generale de Pașapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea „Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte”), cât și pe site-urile instituțiilor prefectului, preponderent în baza programărilor on line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

 

De asemenea, pentru evitarea deplasării și supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, în vederea ridicării pașaportului simplu electronic, recomandăm cetățenilor să solicite, cu ocazia depunerii cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reședința titularului (cu suportarea de către aceștia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus).

 

În perioada 01.01-15.06.2022, la nivel național, au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie, ceea ce reprezintă o creștere cu 129,07% față de anul 2021, respectiv cu 48,28% față de anul 2019.

 

COMPARTIMENTUL RELAȚII PUBLICE

În scopul asigurării creșterii capacității operaționale de înregistrare și soluționare a cererilor de pașapoarte la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, conducerea Ministerului Afacerilor Interne a aprobat un set de măsuri organizatorice pentru sistemul de pașapoarte în scopul facilitării obținerii documentelor de călătorie de către cetățenii dornici să plece în vacanță și a celor care revin în țară în această perioadă estivală.

 

În context, în perioada 20.06.2022 - 19.08.2022, la nivelul sistemului de pașapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri și de desfășurare a acestei activității și în zilele de week-end la serviciile publice comunitare de pașapoarte la care este posibil și necesar prin raportare la volumul cererilor de pașapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte.

În perioada 20.06.2022 - 19.08.2022, programul de lucru cu publicul se va desfășura astfel:

  • de luni până vineri: 08.30 - 18.30

Având în vedere faptul că serviciile publice comunitare de pașapoarte sunt organizate în subordinea instituțiilor prefectului, programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituțiilor prefectului, în funcție de particularitatea fiecărei structuri de pașapoarte în parte, context în care evidențiem că acest program de lucru cu publicul poate fi neunitar.

 

Pentru informarea corectă cu privire la programul de lucru cu publicul al serviciilor publice comunitare de pașapoarte, atât pentru zilele din cursul săptămânii, cât și din week-end, recomandăm cetățenilor să acceseze doar site-urile oficiale ale Direcției Generale de Pașapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea „Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte”) și instituțiilor prefectului.

 

În perioada de referință, activitatea de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte se va desfășura, pe cât posibil, cu maximum de ghișee, prin utilizarea judicioasă a resursei umane disponibile.

 

De asemenea, la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte activitatea va fi organizată astfel încât cel puțin o stație de preluare a cererilor de pașapoarte să fie operațională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul pentru cetățenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro.

 

Totodată, pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a pașapoartelor, a fost diminuat pragul valoric inferior de cereri preluate/stație de lucru, luând în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană (față de 7 minute cât a fost prevăzut anterior) exclusiv pentru programările nou efectuate și numai pe durata măsurilor de creștere a capacităților de preluare dispuse la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte.  

 

De asemenea, având în vedere faptul că, un număr semnificativ de cetățeni care au realizat o programare online pentru această perioadă estivală, prin intermediul platformei www.epasapoarte, fie au obținut deja documentul de călătorie, fie nu se mai prezintă la data și ora programării, în scopul preîntâmpinării unor astfel de situații, dar și pentru vacantarea, după caz, a intervalelor orare ocupate astfel, Direcția Generală de Pașapoarte va retransmite e-mailurile de confirmare a programărilor active, în scopul creării posibilității pentru cetățeni de anulare a acestora cu 3 zile înainte de data programării, în situația în care programarea efectuată nu mai este utilă pentru obținerea documentului de călătorie.  Această măsură are drept scop asigurarea posibilității pentru cetățeni de efectuare a unei programări în intervalele orare vacantate.

 

Cu această ocazie, adresăm rugămintea titularilor programărilor online care au depus deja cerere de eliberare a pașaportului sau care nu se mai pot prezenta la depunerea cererilor, să procedeze la anularea acestora, prin accesarea butonului „Anulează programare” din mailul de confirmare.

 

Totodată, pentru a asigura eliberarea pașapoartelor simple electronice într-un termen cât mai scurt, a fost dispusă măsura relocării, în vederea soluționării, a unei categorii de solicitări de la structurile de pașapoarte încărcate, la cele cu un aflux mai mic. În context, precizăm că „AUTORITATEA EMITENTĂ” este reprezentată de structura de pașapoarte care a soluționat cererea de eliberare a pașaportului simplu electronic, structură care poate diferi de cea pe a căror rază teritorială solicitanţii au domiciliul sau reşedinţa, fără ca acest aspect să afecteze valabilitatea documentelor de călătorie.

 

Pe această cale, precizăm că în întreg sistemul de pașapoarte se depun eforturi susținute pentru menținerea termenului de soluționare de 5 zile lucrătoare asumat față de cetățeni (termenul legal fiind 15 zile lucrătoare), cu precizarea că, în perioada 14-17.06.2022, termenul mediu de eliberare a pașaportului simplu electronic, înregistrat la nivel național, a fost de 2,68 zile lucrătoare.

 

Amintim, totodată, că cererile pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice/temporare se depun personal în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul afișat atât pe site-ul Direcției Generale de Pașapoarte (www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea „Servicii Publice Comunitare de Pașapoarte”), cât și pe site-urile instituțiilor prefectului, preponderent în baza programărilor on line efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro.

 

De asemenea, pentru evitarea deplasării și supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, în vederea ridicării pașaportului simplu electronic, recomandăm cetățenilor să solicite, cu ocazia depunerii cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reședința titularului (cu suportarea de către aceștia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus).

 

În perioada 01.01-15.06.2022, la nivel național, au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie, ceea ce reprezintă o creștere cu 129,07% față de anul 2021, respectiv cu 48,28% față de anul 2019.

 

COMPARTIMENTUL RELAȚII PUBLICE

Stiri asemanatoare

Symphonic Experience - un eveniment premium, cu monștri sacri ai muzicii românești, așteptat de arădeni de 30 de ani

Vineri, 05 August, 2022 17:01

Symphonic Experience - un eveniment premium, cu monștri sacri ai muzicii românești, așteptat de arădeni de 30 de ani

Astăzi, 5 august, în conferința de presă primarul Călin Bibarț, împreună cu organizatorii Symphonic Experience au anunțat detaliile evenimentului care va avea loc în peri ...

S-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al Radioterapiei noului spital oncologic

Vineri, 05 August, 2022 18:46

S-a semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al Radioterapiei noului spital oncologic

Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a semnat astăzi contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate în vederea construirii compartimentului de Radioterapie, car ...

Zile cu temperaturi ridicate! COD GALBEN în județul Arad până marți

Sambata, 06 August, 2022 12:15

Zile cu temperaturi ridicate! COD GALBEN în județul Arad până marți

Urmează zile cu temperaturi ridicate! COD GALBEN în județul Arad în intervalul 6-9 august.   În următoarele zile, valul de căldură se va extinde și va persista, dis ...

Jurnal de expediție - După 8 zile de așteptare la granița cu Mauritania, au început marea încercare de a traversa deșertul Sahara

Sambata, 06 August, 2022 14:30

Jurnal de expediție - După 8 zile de așteptare la granița cu Mauritania, au început marea încercare de a traversa deșertul Sahara

După opt zile de așteptare în orașul de graniță algerian Tindouf, pentru  rezolvarea permiselor de trecere în Mauritania, Adi și Alecsandra au reușit să îndeplineas ...

Razie de amploare ale polițiștilor în Arad pentru combaterea cerșetoriei și a vagabondajului

Vineri, 05 August, 2022 09:54

Razie de amploare ale polițiștilor în Arad pentru combaterea cerșetoriei și a vagabondajului

Joi, 04 august a.c., în intervalul orar 8.30-11.30, 16.30-18.30, polițiștii arădeni împreună cu jandarmi și reprezentanți ai Direcției Generale Poliție Locală Arad au desfă ...

Jurnalistul arădean Ioan Weisl a murit la 68 de ani, din cauza unei boli

Sambata, 06 August, 2022 09:31

Jurnalistul arădean Ioan Weisl a murit la 68 de ani, din cauza unei boli

Ioan Weisl a murit vineri, 5 august, la vârsta de 68 de ani din cauza uneii boli necruțătoare.   De profesie inginer, Ioan Weisl a lucrat în administrația arădeană (la Pre ...

Start la Zilele Aradului 2022

Miercuri, 03 August, 2022 15:59

Start la Zilele Aradului 2022

Astăzi, 03 august, în cadrul conferinței de presă, primarul municipiului, Călin Bibarț, împreună cu directorul C.M.C.A., Dana Andreica, au anunțat evenimentele care vor avea lo ...

Un palat din centrul Aradului cumpărat de Consiliul Județean, va fi transformat în muzeu

Vineri, 05 August, 2022 18:24

Un palat din centrul Aradului cumpărat de Consiliul Județean, va 
 fi transformat în muzeu

Consiliul Județean Arad a preluat astăzi, oficial, un palat de pe strada Unirii, din municipiu. Clădirea a aparținut Universității de Vest „Vasile Goldiș”. Aici a funcționat F ...

Față nouă pentru scuarul din proximitatea Tribunalului Arad

Vineri, 05 August, 2022 16:10

Față nouă pentru scuarul din proximitatea Tribunalului Arad

Asociația Rubio Pro Copilărie Pro Viață cu sprijinul Primăriei municipiului va crea o nouă imagine scuarului din proximitatea Tribunalului Arad.   Lucrarea de artă propusă &ic ...

Atletul Mihai Motorca a primit diploma „Arădeni cu care ne mândrim”

Miercuri, 03 August, 2022 13:23

Atletul Mihai Motorca a primit diploma „Arădeni cu care ne mândrim”

Arădeanul Mihai Damian Motorca a câștigat medalia de bronz la Campionatele Europene de Under-18 de la Ierusalim (Israel), în proba de aruncarea discului. Performanța deosebită a f ...

Primul laborator de extragere secundară a cocainei descoperit în Bihor. Cocaina era extrasă din cafea

Marti, 12 Iulie, 2022 12:13

Primul laborator de extragere secundară a cocainei descoperit în Bihor. Cocaina era extrasă din cafea

Poliția Română și DIICOT au anunțat, marți dimineață, că a fost identificat primul laborator de extragere secundară a cocainei, în Bihor, într-o cabană izolată,  ...

Refoma învăţământului este o prioritate pentru guvernare

Vineri, 05 August, 2022 15:48

Refoma învăţământului este o prioritate pentru guvernare

Specialiştii PNL în educaţie au organizat o conferinţă de presă în care au prezentat stadiul dezbaterii cu privire la reforma sistemului de învăţământ. Inspectorul ...

A crezut că Șimandul este pistă de curse, polițiștii l-au lăsat fără carnet 150 de zile și are de plătit o amendă de 3045 de lei

Duminica, 31 Iulie, 2022 16:46

A crezut că Șimandul este pistă de curse, polițiștii l-au lăsat fără carnet 150 de zile și are de plătit o amendă de 3045 de lei

În dimineața zilei de 31 iulie a.c., polițiștii Serviciului Rutier au depistat un bărbat de 32 de ani, din localitatea Beiuș, județul Bihor care conducea un autoturism pe D.N.79, &ici ...

Iustin Cionca: „Zona metropolitană Arad a fost definită cu 24 de orașe și comune din jurul municipiului”

Vineri, 05 August, 2022 15:34

Iustin Cionca: „Zona metropolitană Arad a fost definită cu 24 de orașe și comune din jurul municipiului”

Zona metropolitană Arad cuprinde un număr de 24 de comune, respectiv orașe, alături de municipiul Arad. Așa prevede Legea nr. 246 din 20 iulie 2022 privind zonele metropolitane, publicată & ...

Alte 7 victime pe ”drumul expres” Arad-Horia-Șiria. Deși patrulează non-stop, Poliția pare neputincioasă pe această șosea

Joi, 04 August, 2022 20:25

Alte 7 victime pe ”drumul expres” Arad-Horia-Șiria. Deși patrulează non-stop, Poliția pare neputincioasă pe această șosea

În această seară, 4 august, în jurul orei 19:00, pompierii arădeni au fost solicitați să intervină pentru gestionarea unei situații de urgență, generată de producerea unui a ...



{**}

Acest site foloseşte cookies pentru a imbunatati experienta ta de navigare. Pentru mai multe detalii referitoare la cum folosim datele tale si la drepturile tale te invitam sa citesti: Politica de cookies sau/si Politica de Confidentialitate si apoi sa confirmi acordul tau.