Direcția Generală Poliția Locală Arad, prin Compartimentul Activitate și Control Comercial a efectuat în luna mai a.c., controale la toate terasele aflate pe raza municipiului Arad.
Astfel, au fost identificate 89 de terase care nu dețin documentația prevăzută în Regulamentul de desfășurare a activităților economice și al piețelor în municipiul Arad, aprobat prin HCLM Arad nr.586/2021, după cum urmează:
-Autorizație privind desfășurarea activității de alimentație publică pentru interior (art.6, alin.2 lit.c);
- Aviz orar funcționare pentru interior conform (art.6, alin.2 lit.b);
- Autorizație privind desfășurarea activității de alimentație publică pentru terase de pe domeniul public sau privat (art.6, alin.2, lit d);
- Orar suplimentar terasă - Solicitanţii avizului orarului de funcționare pentru terasă, au obligația de a cere acordul de ocupare domeniu public terasă, cu 15 zile înainte de deschiderea terasei (art.8, alin.3).
Toate unitățile respective au fost sancționate cu avertisment scris, urmând ca, în zilele următoare, să fie efectuat un al doilea control, la agenții economici care nu au intrat în legalitate, conform hotãrârii de consiliu local.
De această dată, vor fi aplicate sancțiuni acelor deținători de terase care nu au inițiat demersuri de autorizare/avizare ori care își continuă activitatea, deși au primit răspunsuri negative de la compartimentele de specialitate ale Primăriei Municipiului Arad.
Niciun agent economic nu va fi amendat fără să fi fost avertizat în scris, anterior, și să i se fi oferit timpul necesar pentru a obține autorizarea/avizarea (în condițiile în care, majoritatea, funcționează de mai mulți ani și cunosc seria de documente pe care trebuie să le obțină obligatoriu, anual, de la primărie).
Sancțiunile bănești pe care le pot aplica polițiștii locali din cadrul Compartimentului Activitate și Control Comercial se situează între 2.000 și 2.500 lei pentru fiecare articol încãlcat, amenda maximă cumulată, conform legislației, fiind de 5.000 lei, cu plata în 15 zile a jumătate din minim.
Subliniem, pe această cale, obligativitatea intrării în legalitate a firmelor cu terase, prin efectuarea demersurilor necesare pentru deținerea documentației de funcționare, pe de o parte, precum și pentru urmãrirea îndeplinirii cerințelor cuprinse în Regulament, privind:
-regulile specifice activității desfășurate pe terase în Municipiul Arad (art.18, alin.1,2,3),
-criterii privind stabilirea aspectului arhitectural al teraselor (art.19);
-documente privind obținerea acordului de ocupare domeniu public terase (art.20).
Direcția Generală Poliția Locală Arad, prin Compartimentul Activitate și Control Comercial a efectuat în luna mai a.c., controale la toate terasele aflate pe raza municipiului Arad.
Astfel, au fost identificate 89 de terase care nu dețin documentația prevăzută în Regulamentul de desfășurare a activităților economice și al piețelor în municipiul Arad, aprobat prin HCLM Arad nr.586/2021, după cum urmează:
-Autorizație privind desfășurarea activității de alimentație publică pentru interior (art.6, alin.2 lit.c);
- Aviz orar funcționare pentru interior conform (art.6, alin.2 lit.b);
- Autorizație privind desfășurarea activității de alimentație publică pentru terase de pe domeniul public sau privat (art.6, alin.2, lit d);
- Orar suplimentar terasă - Solicitanţii avizului orarului de funcționare pentru terasă, au obligația de a cere acordul de ocupare domeniu public terasă, cu 15 zile înainte de deschiderea terasei (art.8, alin.3).
Toate unitățile respective au fost sancționate cu avertisment scris, urmând ca, în zilele următoare, să fie efectuat un al doilea control, la agenții economici care nu au intrat în legalitate, conform hotãrârii de consiliu local.
De această dată, vor fi aplicate sancțiuni acelor deținători de terase care nu au inițiat demersuri de autorizare/avizare ori care își continuă activitatea, deși au primit răspunsuri negative de la compartimentele de specialitate ale Primăriei Municipiului Arad.
Niciun agent economic nu va fi amendat fără să fi fost avertizat în scris, anterior, și să i se fi oferit timpul necesar pentru a obține autorizarea/avizarea (în condițiile în care, majoritatea, funcționează de mai mulți ani și cunosc seria de documente pe care trebuie să le obțină obligatoriu, anual, de la primărie).
Sancțiunile bănești pe care le pot aplica polițiștii locali din cadrul Compartimentului Activitate și Control Comercial se situează între 2.000 și 2.500 lei pentru fiecare articol încãlcat, amenda maximă cumulată, conform legislației, fiind de 5.000 lei, cu plata în 15 zile a jumătate din minim.
Subliniem, pe această cale, obligativitatea intrării în legalitate a firmelor cu terase, prin efectuarea demersurilor necesare pentru deținerea documentației de funcționare, pe de o parte, precum și pentru urmãrirea îndeplinirii cerințelor cuprinse în Regulament, privind:
-regulile specifice activității desfășurate pe terase în Municipiul Arad (art.18, alin.1,2,3),
-criterii privind stabilirea aspectului arhitectural al teraselor (art.19);
-documente privind obținerea acordului de ocupare domeniu public terase (art.20).